מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ב 23.07.2012

קורס "בסוד הפרשה" לחומש דברים: "שכר מצווה מצווה"

קורס בסוד הפרשה על ספר דברים הינו תחת הכותרת "שכר מצווה מצווה" ● חומש דברים הוא חומש הפרידה של משה רבינו מעם ישראל, ודרשותיו עסקו בעיקר בשני נושאים: סיכום תולדות ישראל וחיזוק המצוות ● הקורס הנוכחי של בסוד הפרשה מדבר רבות על סוגיית שכר ועונש, בבחינת "שכר מצוה – מצוה"  לסיפור המלא
קורס

קורס בסוד הפרשה על ספר דברים הינו תחת הכותרת "שכר מצווה מצווה".

חומש דברים הוא חומש הפרידה של משה רבינו מעם ישראל. החומש כולל נאומים שנשמעו מפיו של משה רבינו, מראש חודש שבט, שנת הארבעים ליציאת מצרים ועד חודש ושבעה ימים אחר-כך, בשבעה באדר יום פטירתו. דרשותיו עסקו בעיקר בשני נושאים: סיכום תולדות ישראל וחיזוק המצוות.

אחד הנושאים הבולטים בחומש הוא נושא 'שכר ועונש'. משה רבינו מדגיש ומפרט את השכר והברכות שיהיו מנת חלקם של מי שיקיימו מצוות, ולחלופין את העונש והקללות למי שיעברו על המצוות.

הקורס הנוכחי של בסוד הפרשה מדבר רבות על סוגיית שכר ועונש, בבחינת "שכר מצוה – מצוה". נראה כיצד עקרון זה מופיע בשלושה־עשר יסודות האמונה, נבדוק האם מותר לקיים מצוות לשם קבלת שכר, נשאל האם שכר המצוות מתקבל בעולם הזה או רק לאחר מכן, נעיין מדוע ימות המשיח ותחיית המתים נחשבים כיסוד מרכזי באמונה, וכדומה. יחד עם זאת, הקורס יעסוק בנושאים נוספים.

סדרת "בסוד הפרשה" יוצאת לאור ע"י בית חב"ד המרכזי בבאר שבע בעריכת השלוחים: שניאור אשכנזי, הרב חיים הבר והרב שמואל רסקין. הסדרה מופצת על-ידי המרכז לעזרי שליחות של צעירי חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.