מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ב 15.07.2012

תלמוד תורה כפר חב"ד מציגים: "לכל תלמיד יש נקודות אור"

ברוב פאר והדר נחגג ביום חמישי ט"ו תמוז, סיום שנת הלימודים בתלמוד תורה בכפר חב"ד. מאות התלמידים מלווים בהוריהם נהרו אל אולם "בית זלטה" בכפר חב"ד ב' למעמד המרגש   לסיפור המלא ולגלריית תמונות  
תלמוד תורה כפר חב
(צילום: י. בלינקו)
ברב פאר והדר נחגג ביום חמישי ט"ו תמוז סיום שנת הלימודים בתלמוד תורה בכפר חב"ד. מאות התלמידים מלווים בהוריהם נהרו אל אולם "בית זלטה" בכפר חב"ד ב' למעמד המרגש. המעמד נפתח בחזרה על פרק א' בתניא בעל פה על ידי כלל תלמידי הת"ת בהכוונתו וניצוחו של משפיע הת"ת הרב מנחם מענדל אלפרוביץ. תלמידי כתות א וב' עולים אל הבמה לאמירת פסוקים, והרב מיכאל בן הרוש נציג הורי התלמידים מברך את ההנהלה, צוות המורים ואת התלמידים להמשך הצלחה באופן של מחיל אל חיל.

המשא המרכזי של של הכנס נישא על ידי מנהל התלמוד תורה הרב יעקב ראובן הלוי סגל: " חינוך מטבעו אינו מסע קל לא למורים , לא להורים ואף לא לתלמידים. על מנת שנגשים את מאוויינו ונראה את החלום ואת החזון שלנו מתגשם יש לעמול. "עמלה של תורה".ובכן, לאחר שנה של עמל ויגיעה שהתלמידים למדו, ספגו חכמה, צעדו צעד נוסף בדרך העולה מעלה, ניתן היום במעמד זה , לקחת מעט אויר, לשעה קלה, להתבונן בפרחי החמד , בצעירי הצאן הישובים כאן באולם זה ולומר: "אשרי גידולים שגידלנו". כך פתח הרב סגל את משאו. בהמשך,ציין את ההתפתחות המתרחשת בתלמוד תורה, מפציר בהורים לשמר את החינוך החסידי הטהור. הרב סגל אינו יכול לכבוש את התרגשותו:

"אני מנסה לחשוב, מה הרבי נשיא הת"ת רואה ברגע זה? ללא ספק הרבי נמצא כאן איתנו, ואין מלים לתאר את הנחת שהכנס הזה גורם לו. מאות תלמידים יושבים בסדר מופתי ובאיפוק שמחים ומחזקים את עמיתיהם לספסל הלימודים , ומפרגנים. אשרינו מה טוב חלקנו שתחת נשיאותו של הרבי אנו פועלים". דבריו של הרב סגל זוכות למחיאות כפים נלהבות, כאות הוקרה ותודה על פעלו ומסירותו למען תלמידי הת"ת.

החלק המרכזי של הכנס וגולת הכותרת שלו היה חלוקת התעודות. תחילה עלו ובאו חמישה נציגים מכל כיתה "חתני הדרך ארץ" אשר זכו בכרטיס טיסה בשמי הארץ. מה נפלא הוא המראה, מה מלבב הוא המחזה , את ה"דרך ארץ הקודמת לתורה" באה לידי ביטוי בפועל ממש לעין כל.

לאחר חלוקת התעודות לחתני ה"דרך ארץ" עלו ובאו לבימת הכבוד בזו אחר זו כל כיתה יחד עם המחנך, כאשר החידוש הגדול הוא שכל תלמיד בתלמוד תורה זכה בתעודת הערכה והצטיינות אישית המבליטה את נקודות החוזק הייחודיים שלו. מחנכי הכיתות השכילו לאתר בכל ילד נקודות ראויות לציון, ומה רבה ההתרגשות לראות את כל שלוש מאות תמידי הת"ת מחזיקים את התעודה בידיהם, עדות חיה ומוחשית להצטיינות. זהו זכרון ילדות שישאר וילוום לאורך חייהם.

אורח הכבוד הרב המרא דאתרא הרה"ח מרדכי שמואל אשכנזי שליט"א נקרא לברך את התלמידים, ואכן הוא אינו מסתיר את התרגשותו אל מול המראה הגדול הזה. הרב אשכנזי מברך את התלמידים ואת ההורים שיגדלו להיות חסידים יראי שמים ולמדנים לנחת רוח כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

הכנס מסתיים ב"מחזמר חסידי" פרי עמלם של תלמידי כיתה ז' בהכוונת ובהפקת המחנך הרב דוד מדר. ה"מחזמר" עסק בסיפור על מלחמתו של הרבי הצמח צדק למען החינוך הכשר ונגד רוחות ההשכלה שהחלו לנשוב באותם ימים.

את הכנס כולו הנחה ביד אמן סגן מנהל הת"ת הרב משה גברא.
לקראת סיום הכנס מזמין הרב גברא את צוות המורים והמחנכים לעלות אל הבמה לצילום משותף וקבלת שי אישי.
המנחה מודה לאב הבית המסור ר' חי מצמבר שי' ולתלמידים יחזקאל מלכא, מנחם וייצמן וגרשון פינסקי על הסיוע הרב בארגון הכנס המוצלח והוצאתו מן הכח אל הפועל.

בתום הכנס נערכו מפגשים בלתי פורמאליים בין הורים למחנכים כשההורים נגשים להודות למחנכים על ההשתדלות, הדאגה והקידום המוחשי שראו אצל בניהם בשנה זו המסתיימת לה בימים אלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.