מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשע״ב 13.07.2012

חשיפה: היחידות של הרב אהרן ויינטראוב עם הרבי

הגה"ח הרב אהרן ויינטראוב זצ"ל, מחסידי סטריקוב, שנחשב לאחד מגדולי חסידי פולין במאה השנים האחרונות והיה ידוע כאחד מגאוני פולין עוד לפני השואה, ונודע בתואר "העילוי מצ'יזב", והיה בנו של רבי יעקב דוד מרדומסק, זכה לפני 45 שנה בסוף חודש תמוז להתקבל ליחידות נדירה אצל הרבי, בה שוחח הרבי עם הרב אהרן ויינטראב בדברי תורה וכן על ספרו שנקרא בשם "דביר אהרן" ● השבוע נחשף כתב היד בו מתאר הרב אהרן ויינטראוב את היחידות לסיפור המלא  
חשיפה: היחידות של הרב אהרן ויינטראוב עם הרבי

הגה"ח הרב אהרן ויינטראוב זצ"ל, מחסידי סטריקוב, שנחשב לאחד מגדולי חסידי פולין במאה השנים האחרונות והיה ידוע כאחד מגאוני פולין עוד לפני השואה, ונודע בתואר "העילוי מצ'יזב", והיה בנו של רבי יעקב דוד מרדומסק, זכה לפני 45 שנה בסוף חודש תמוז להתקבל ליחידות נדירה אצל הרבי, בה שוחח הרבי עם הרב אהרן ויינטראב בדברי תורה וכן על ספרו שנקרא בשם "דביר אהרן".

השבוע נחשף כתב היד בו מתאר הרב אהרן ויינטראוב את היחידות.

הרבי שיבח את הספר והסכים שיכתבו שהוא מסכים על הספר. הרב אהרן ויינטראוב העלה על גבי הכתב את מה ששמע ביחידות מהרבי, מיד לאחר שהתקיימה, והננו לפרסם את כתב היד של ר' אהרן ויינטראוב עם הפענוח המיוחד. (רבים מצאצאיו של ר' אהרן ויינטראוב משתייכים לחסידי חב"ד, ביניהם משפחת הגר מנחלת הר חב"ד, ומשפחות שיינברגר, גרינברג, קליין, שימל ועוד.)

"בימי תמוז האחרונים של שנת תשכ"ז היתה לי הזכות לבקר בנויארק אצל כ"ק הגאון הצדיק המפורסם בעולם בצדקותו וקדושתו הרב ר' מנחם מענדל שניאורסון אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש.

"וסיפרתי לו שחברתי בע"ה חיבור על התורה ומעט דברי חז"ל בדרך דרוש וליישב מקומות בדברי חז"ל הנראים קשים במקצת.

"ועודד אותי להדפיסו ושאוכל לכתוב שגם הוא מסכים לזה. גם שמעתי ממנו דבר נפלא שמי שזיכהו השי"ת לחבר חיבור בתורה הקדושה ואינו מדפיס מתוך רשלנות הוא קרוב להיות נקרא "עינו רעה בשל אחרים", כי הוא מונע שיהנו גם אנשים אחרים מדברי התורה שלו.

"וכשאמרתי לו שאין לי סכום הכסף לצרכי ההדפסה אמר לי שגם הבנים צריכים להשתדל להדפיס ספר שכתב אביהם, וזה גם כן ענין של כיבוד אב.

הנני חותם את שמי לעדות על הדברים הנ"ל שאמת הם.

אהרן בהה"ק ר' יעקב דוד זצ"ל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.