מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ב 12.07.2012

בין 'לכתחילה אריבער' למשחק הספורט ● מתכון מסביב לעולם

מיטל גרציק, חב"דניקית המתגוררת בישוב חמד משתפת בחוויות מהפעילות ה-"ופרצת" במושב היפייפה, נותנת ראשי תיבות מעניינים לשם היישוב ומספרת על הפעילות ● ויש כמובן מתכון קליל להכנה: פאי וניל אגסים  לסיפור המלא
בין 'לכתחילה אריבער' למשחק הספורט ● מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית, COL

האורחת: מיטל גערצ'יק, חסידת חב''ד המתגוררת ביישוב חמד.

המתכון: פאי וניל אגסים ב-5 דקות

החומרים -
לקלתית:
● 300 גרם קמח
● 200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
● 100 גרם אבקת סוכר
● 1 ביצה

למילוי:
● 2 מיכלים שמנת מתוקה
● 1 חפיסה אינסטנט פודינג וניל
● 1 שקית (100 גרם) אבקת סוכר
● 3 ביצים
● 1 קופסת שימורים של חצאי אגסים, מסוננת

מכינים את הקלתית:
1- במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה הקרה והקמח למרקם חולי. מוסיפים את האבקת סוכר עד הטמעה ומוסיפים פנימה את הביצה ומעבדים עד שכבר לא רואים את הקמח. עיבוד יתר פוגע בפריכות הבצק!

עוטפים את הבצק לניילון נצמד ובעזרת מערוך, יוצרים את הצורה הרצויה. מעבירים למקרר לשעתיים.

מרדדים את הבצק על נייר אפייה מקומח לעיגול בעובי 1/2 ס"מ, ומעבירים לתבנית (הכי קל להפוך את נייר האפייה עם הבצק על התבנית, ולקלף את הנייר). מהדקים את הבצק לתחתית ולדפנות, דוקרים במזלג ומעבירים למקפיא ל-10 דקות.

(טיפ נחמד: חותכים ניילון נצמד כפול ומכניסים לתבנית ויוצקים לתוכה משקולות-קטניות עד שיכסו את השוליים).

אופן ההכנה:
● מחממים תנור ל-180 מעלות.
● אופים את הקלתית (ישר מהמקפיא) כ-15 דקות, עד שהבצק מזהיב. מוציאים מהתנור, מסירים את המשקולות ואופים לגוון הרצוי-זהוב עדין. מצננים מעט (ובינתיים מכינים את המלית).

מכינים את המלית:
2- מערבבים יחד במטרפה את כל החומרים פרט לאגסים. מסדרים מעל את האגסים (מומלץ לפרוס אותם לצורת מניפה). יוצקים את התערובת על הקלתית האפויה למחצה. אופים ב-190 מעלות כחצי שעה שהקרם זהוב ורוטט מעט במרכז (אבל יציב בשוליים). מצננים ומגישים.

פנינים מהישוב:
חמ"ד -ח ייבים מ שיח ד חוף!

הכל התחיל לפני שנה ומחצה, קצת לפני לידת בנם הקטן. מיטל ושי התלבטו מאוד מה יוכלו לעשות, כדי שהכל יהיה בנקל ובזמן.

לבסוף החליטו ללכת על שיעור תניא לנשים ובעזרת הרבנית רבקה כהן, את רעיון הפצת המעיינות במושבם הדתי לאומי, החלו להגשים...

לאחר שהנשים זכו לטעום כי לחסידות יש טעם שונה ומיוחד - גם תורם של הגברים לא נפקד. מדי שבוע, הרב יחזקאל סופר סוחף את הקהל בפלפוליו. אין ספק, הציבור צמא לדברים מעין אלו - ומצביע על כך במעשיו.

בתקופה האחרונה, התחילו בפרויקט "שפרה ופועה" הידוע - בנוסח חמ"ד זה אומר - ארוחות בוקר מפנקות ועוגה לכבוד שבת למשך שבוע...

ובכן, עד עכשיו דברנו על האירועים הקבועים, אך ישנם גם פעילויות של "לפעמים" - המיועדות לדברים מיוחדים. מספר פעמים בשנה, בד"כ בתאריכים חב"דיים מובהקים, ציבור גדול מהמושב מתאסף לפראבענגענ'ס מושקעים, עם רבנים שונים, ובהם: הרב מיכי יוספי או הרב יאיר כלב - ב"ה, הם יודעים איך לחמם את הלב.

חשוב לציין, כי ישנן כבר השפעות ישירות ועקיפות, וכמו שאומרים אצלנו - ממש פירי פירות. סדנת זוגיות עפ"י קבלה וחסידות, "משמר" חסידי בלילות חמישי, והרבה יחס חם לכל אחד באופן אישי.

לסיום, את זוג החב"דניקים הנוספים, מוישי ודולי כהן.

לכתחילה אריבער:
ביישוב אנו מפעילים שיעור תניא שבועי מידי יום ראשון. לפני תקופה קצרה הודיע הרב הקבוע של אותו שיעור שמסיבה חד פעמית הוא לא יוכל להגיע. בעלי, כמעט כבר חשב לבטל אך אחרי שיחה משותפת החלטנו שקביעות זו קביעות והשגנו רב מחליף שיבוא במקומו.

ביום שישי שלפני השיעור פתאום הבין בעלי שביום ראשון מתבצע משחק היורו ואין שום סיכוי לקיים את השיעור כיוון שאף אחד לא יבוא והרב יהיה לבד מול כיסאות ריקים...

הרב מצידו גם חשב שכדאי לבטל, אך שוב לאחר שיחה משותפת בה שוחחנו אני ובעלי אודות עניין ה-"לכתחילה אריבער" החלטנו לקיים את השיעור ויהי מה.

מיותר לציין שלא רק שכל אותם משתתפים קבועים שאמרו שלא יגיעו עקב המשחק - הגיעו, אלא שנרשמה גם השתתפות כפולה, וגם עזרת הנשים הייתה מלאה.

כשבעלי סיכם את היום הם ציינו שבאותו הערב למדו שיעור כפול, גם את תכני השיעור עצמו וגם את משמעותו המעשית של המושג - "לכתחילה אריבער".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.