מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ב 11.07.2012

סערת הגיוס: מכתב נדיר מהרבי על הקרב הפוליטי ● מרתק

"הפטור של תלמידי ישיבה משירות צבאי, כפי שאתה אולי יודע, קיבל הכרה והסכמה על-ידי מייסד צה"ל, ד. בן-גוריון ז"ל. הוא מבוסס על העובדה שתלמיד ישיבה יכול להשיג למען בטחון המדינה על-ידי שימשיך את לימוד התורה שלו יותר מאשר עלידי תפקיד צבאי. כל מי שמכיר את פרשת בחוקותי, ואין לו דעה קדומה, יכול לראות זאת באופן ברור" ● עורך "כפר חב"ד", הרב אהרן-דב הלפרין, מפרסם בטורו לקט מכתבים נדירים של הרבי על גיוס בחורים לצה"ל  למאמר המלא
סערת הגיוס: מכתב נדיר מהרבי על הקרב הפוליטי ● מרתק
(צילום באדיבות: מכון אבנר)
מאת הרב אהרן-דב הלפרין

התשובה האמיתית למסע העליהום המתנהל לאחרונה נגד לימוד התורה של תלמידי הישיבות, מצויה בכמה ממכתביו של הרבי, שכדרכו בקודש ניגש ללב העניין, לתשובה האמיתית, הבלתי-מתחמקת ובלתי מגמגמת.

הגיוס החשוב והקריטי ביותר לביטחון ישראל – אומר הרבי – הוא הגיוס ל'בחוקותי תלכו'. הגיוס הזה – הוא גיוס חובה ששום יהודי אינו רשאי להשתמט ממנו.

באחד ממכתביו עומד הרבי באריכות על העובדה המאלפת שמתוך אלפי שנות היסטוריה היו רק שתי תקופות קצרות שבהם הייתה ארץ-ישראל שלווה ורגועה ללא מלחמות – התקופות שבהן כל עם ישראל בארץ ישראל קיים את ה"בחוקותי תלכו".

במכתב אחר כותב הרבי:

"אחד הצרכים הכי חיוניים הוא לחזק את הביטחון של ארץ-ישראל, ובעניין זה התורה נותנת הוראות ברורות. למעשה, פרשה שלמה בתורה מוקדשת לזה, והיא פרשת בחוקותי, שם התורה אומרת: "אם בחוקותי תלכו, ואת מצוותי תשמרו, ועשיתם אותם... ונתתי שלום בארץ... ואין מחריד... ורדפתם את אויביכם, ונפלו לפניכם... והייתי לכם לאלוקים, ואתם תהיו לי לעם...". ומאחר שהתורה שניתנה מאת אלוקים היא תורת אמת ותורת חיים, היא המדריך האלוקי האמיתי לכל יהודי, ולכל העם היהודי.

"עתה, לאור העובדה שהעם היהודי מהווה יישות אחת, גוף אחד, וכל יהודי הוא חבר בה, אף יהודי אינו יכול לטעון שהפעולות שלו ודרך החיים שלו הם משהו פרטי וזה לא העסק של אף אחד, משום שהם כן משפיעים על כל הגוף של העם היהודי, ויש להם קשר ישיר לביטחון של ארץ ישראל ולעם היהודי אשר חי שם.

"אציין הקבלה מפורסמת: אדם שעורך הפלגה באוניה בוודאי איננו יכול לטעון שמאחר שיש לו את התא הפרטי שלו, הוא יכול לעשות שם מה שהוא רוצה והוא מוכן לשאת בתוצאות, משום שהביטחון של כל האוניה וכל אשר בה תלוי בביטחון ובהתנהגות המתאימה של כל נוסע פרטי.

"צריך רק לחשוב על כך שהמצב והגורל של כל העם היהודי קשור באופן כה הדוק לחייו האישיים של כל יהודי; ואז שום מאמץ לא יהיה מדי גדול כדי להתגבר על שום קושי.. חשוב ביותר שכל יהודי יעשה את המירב שלו ושלה להפיץ ולחזק יהדות, תורה ומצוות, במידה המלאה ביותר של הכוחות וההזדמנויות שלו".

שלוש שאלות

במכתב נוסף, הקשור ישירות לנושא האקטואלי של המאבק לגיוס בחורי ישיבות, כותב הרבי לאחד ה'מקטרגים' (כנראה מהחוגים הדת"לים):

"הפטור של תלמידי ישיבה משירות צבאי, כפי שאתה אולי יודע, קיבל הכרה והסכמה על-ידי מייסד צה"ל, ד. בן-גוריון המנוח. הוא מבוסס על העובדה שתלמיד ישיבה יכול להשיג למען בטחון המדינה על-ידי שימשיך את לימוד התורה שלו יותר מאשר על ידי תפקיד צבאי. כל מי שמכיר את פרשת בחוקותי, ואין לו דעה קדומה, יכול לראות זאת באופן ברור.

"לאור הדאגה העמוקה שלך לביטחון של ארץ ישראל ועם ישראל, ומאחר שאתה יודע עד כמה ביטחון זה שזור בדבקות בתורה ובמצוות, כפי שהתורה קובעת שוב ושוב (בפרשת בחוקותי ובמקומות נוספים) – כמה עשית, והאם עשית מספיק, בשנים האחרונות כדי לחזק ביטחון זה על ידי חיזוק והפצת יהדות, תורה ומצוות?

"שנית, מאחר שכל בני ישראל וכל העם היהודי מהווים ישות אחת, גוף אחד, כאשר עשיית טובה לחלק אחד שלו היא עשיית טובה לכולו – מה עשית, והאם לא יכולת אולי לעשות יותר, כדי לעודד את קיום המצוות באותם חוגים שבהם יש לך השפעה, דבר שבאמצעותו כל העם היהודי, ובמיוחד אחינו בארץ הקודש, היו יכולים להפיק ממנו תועלת כה רבה?

"שלישית, מאחר שאתה מודע לגישה המוטעית והלא-צודקת של אותם יהודים שמבססים את תביעת הזכות שלהם על ארץ ישראל על הצהרת בלפור וה"חסד" של אומות העולם (אותן אומות עצמן אשר כפו את הוויתור על בארות הנפט והמתקנים הצבאיים בסיני, שהם כל-כך חיוניים לביטחונה של ארץ ישראל, ותובעות בקולניות ויתורים נוספים שיכרסמו בביטחונה) – מה עשית, או האם פעלת מספיק, כדי לסייע לאותם יהודים תועים לראות את האור, כלומר, שהתורה שניתנה משמים היא תעודת הזכויות שלנו, ושהשם הוא שנתן לנו את ארץ הקודש שלנו בתור נחלה נצחית וחזר ואישר זאת על-ידי ברית נצחית עם אבותינו ועמנו מאז ועד עתה (כפי שגם מודגש על-ידי רש"י בפסוק הראשון על התורה)? מה עשית כדי לתמוך ולעודד את אלה שמכונים "קיצונים דתיים" שנאבקים בעקשנות כדי למנוע קריעת איברים וויתור על חלקים מארץ ישראל שלנו, בעוד שאלה שהעמדה שלהם מבוססת על "יום העצמאות", כלומר, על הרצונות הטובים של"האומות המאוחדות", כבר ויתרו על חלקים של הארץ והם צמאים לתת עוד בחינם תמורת הבטחות חסרות ערך?

"למותר לומר שאין אלה שאלות רטוריות או שאלות למטרת הטפת מוסר, אלא אתגר שקורא למעשה בפועל, ואני מקווה שהן ייקלטו אצלך, וכן אצל אלה שאתה יכול להפעיל עליהם את השפעתך בכיוון הנכון – אם אתה שותף להשקפות שלי ומקבל את הדברים שלי ברוח המתאימה להם".

התשובה המעשית

הדברים הללו מחייבים כמובן את כולנו, במיוחד בשעה גזירה כאשר מנסים להלחם נגד מה שתורם יותר מכל לביטחון הארץ.

תשובתנו המעשית, בהתאם להוראת הרבי, היא להביא לכך שיהיו יותר שיעורי תורה, יותר תלמידי ישיבות, שעוד ילד בישראל יקבל חינוך יהודי, שעוד יהודי יתחיל להניח תפילין, שעוד אישה יהודייה תדליק נרות שבת, שתתמלא הארץ הזאת יותר ויותר ב"בחוקתי תלכו".

דברים אלו יסייעו יותר מכול להביא על העם היושב בציון שלום אמיתי, ביטחון אמיתי, וגם להכין אותו, באמת, מתוך ציפייה ואמונה, לקבלת פני משיח בגאולה האמיתית והשלמה, תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.