מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ב 10.07.2012

מכה לפרקליטות: אולמרט זוכה בפרשיות בגינן אולץ להתפטר

ניצחון לראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: בית-המשפט המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (שלישי) את אולמרט ממרבית הפרשיות בהן הוא הואשם, ובגינן אולץ להתפטר ממשרתו. אולמרט נראה מחוייך והגיב: "יש שופטים בירושלים" לסיפור המלא
מכה לפרקליטות: אולמרט זוכה בפרשיות בגינן אולץ להתפטר
אהוד אולמרט (צילום: לע"מ)
ניצחון לראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט: בית-המשפט המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (שלישי) את אולמרט ממרבית הפרשיות בהן הוא הואשם, ובגינן אולץ להתפטר ממשרתו.

אולמרט זוכה בפרשיות מעטפות הכסף (טלנסקי), ראשונטורס ופרשת העטים. עם זאת הוא הורשע במרמה והפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

עורכי-דינו ומקורביו של אולמרט פרצו בבכי של שמחה עם שמיעתם על ההכרעה. אולמרט עצמו נראה מחויך, ושלח מסרונים באמצעות המכשיר הסלולרי.

"הראיות לא הוכיחו מעל לכל ספק סביר שהנאשמים [אולמרט וזקן] פעלו במרמה כדי להשיג מימונים עודפים לנאשם לטובת מימון טיסותיו", קבעו השופטים בהתייחס לפרשת ראשונטורס, "הראיות לא מוכיחות שאולמרט היה מודע לגביית הכספים העודפים והשימוש בהם, ולא הייתה בפעולתו כוונה פלילית".

בפרשת טלנסקי דחו השופטים את עדותו המוקדמת של איש העסקים משה טלנסקי, וקבעו כי לא הוכח שאולמרט השתמש בכספים למטרות לא כשרות, וכי ייתכן שהכספים התקבלו לצורך מימון מסע הבחירות שלו לראשות עיריית ירושלים. את העדות הם הגדירו "בלתי אמינה לחלוטין".

עם זאת, בהתייחסם לפרשת מרכז ההשקעות בה הורשע אולמרט במרמה והפרת אמונים לא חסכו השופטים בביקורת על אולמרט. "עוצמת הקרבה העמידה את אולמרט בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו לציבור למחויבותו לאורי מסר. לאולמרט אסור היה לערב את עצמו בקידום עסקיו של מסר", נכתב בהכרעת הדין. השופטים גם קבעו כי העבירות בפרשת מרכז ההשקעות נעשו בנסיבות מחמירות.

אולמרט עצמו בחר להגיב בקצרה לתקשורת: "אני מרגיש ברגע הזה רצון לצטט את מה שאמר מי שהיה ראש ממשלת ישראל, מנהיג שהערכתי מאוד וכיבדתי מאוד, מנחם בגין ז"ל: יש שופטים בירושלים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.