מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשע״ב 08.07.2012

קהילת חב"ד בגבעת מרדכי התאחדה בשבת מרוממת בחברון

עשרות משפחות על נשיהם וטפם מקהילת חב"ד משכונות גבעת מרדכי רמת בית הכרם התאחדו בעיר הקודש חברון כשנושא השבת "האבות הן המרכבה – ביטול" ●  לאחר הדלקת הנרות צעדה הקבוצה בהתרגשות לעבר תפילת השבת במערת המכפילה. כמנהג המקום, התפילה התקיימה בדבקות חסידית תוך שירה וריקודים לסיפור המלא
קהילת חב

עשרות משפחות על נשיהם וטפם מקהילת חב"ד משכונות גבעת מרדכי רמת בית הכרם התאחדו בעיר הקודש חברון כשנושא השבת "האבות הן המרכבה – ביטול".

ביום שישי בצהריים יצאו בני הקהילה בהסעה מאורגנת מירושלים לתפילה בקבר רחל.

משם נסעו לעבר יקב בוטיק "כינור דוד" שבקרית ארבע בו שמעו סקירה מפי ר' דוד אדרעי, בעל היקב, על תהליך יצור היין המיוחד שהחל עוד בצפון אפריקה לפני כמאה וחמישים שנה.

בעליית הגג של היקב הרצה הרב ויקטור עטייה, שליח הרבי במקום, על סיפור חייו המדהים והתמודדותו עם מותה הטרגי של ביתו לפני מספר שנים. הרב עטיה הפיח בשומעים מנת ביטחון ואמונה בדרכי ה', כשהוא משלב בכישרונו הנדיר קסמים ופעלולי אחיזת עיניים שהדהימו את הנוכחים ושהוקסמו מאישיותו המיוחדת. בייחוד התפעלו מיכולתו לשלב שליחות ועשייה ציבורית ענפה עם יכולות אישיות מדהימות.

משם יצאו להתפלל על קברה של הרבנית הצדקנית מנוחה רחל סלונים, אם  הישוב היהודי וזקנתו של רב קהילת גבעת מרדכי והשליח הרב יעקב סלונים. לאחר דברי הסבר על נוכחות היהודים והכולל במקום שבהנהלת בית חב"ד בראשותו של השליח הרב דני כהן, ירדה הקבוצה להתפלל על ציונה הקדוש.

בדרך לבית הארחה שבשכונת אברהם אבינו עצרו לתמונה משותפת על רקע מערת המכפילה.

עם קבלת החדרים התארגנה קבוצת הגברים ליציאה לטבילה במעיין עתיק בעיר והכנה לקראת שבת המלכה.

לאחר הדלקת הנרות צעדה הקבוצה בהתרגשות לעבר תפילת השבת במערת המכפילה. כמנהג המקום, התפילה התקיימה בדבקות חסידית תוך שירה וריקודים. אחריה, ישבו המשפחות לסעודת השבת, כשבמהלכה מציג הרב סלונים את כל הנוכחים בפני הציבור. חלק מהנוכחים הודה בהתרגשות כי זו להם הפעם הראשונה בחברון.

במהלך הסעודה דיבר נציג הקהילה הד"ר יקיר קאופמן מנהל מחלקה נוירולוגית בביה"ר "הרצוג" על החיבור של הרפואה ופרשת השבוע והתרופה ששמה ביטול וקבלת עול.

לאחר התוועדות ליל שבת ומנוחת הלילה קמו התושבים לקדושת השבת בטבילה במקווה ושיעור חסידות וטעימה קלה.

בחזרתם מתפילת השבת המרוממת ישבו לסעודת שבת באווירה מיוחדת ושמחה כשבמהלכה חזר על שיחה של הרבי נציג הקהילה הגבאי המסור ר' מתי טוכפלד  ובסגנונו הייחודי שיתף את הקהל בעוצמת הפעילות של בית חב"ד ופעולותיו בקרב התושבים של שכונות גבעת מרדכי ורמת בית הכרם ומחוצה לה.

אחרי מנוחת צהריים יצאה הקבוצה לסיור בבית הדסה שם שמעה סקירה במוזיאון במקום מפי הרב הלל הורביץ מראשי הישוב היהודי בחברון ומשם צעדה לסיור מודרך בעיר העתיקה והקסבה של חברון.

עם חזרתם השתתפו הילדים במסיבות שבת מרתקת ע"י השליחה הצעירה חיה מושקא סלונים. המבוגרים, בינתיים, אמרו תהילים במערת המכפלה והתפללו מנחה של שבת.

במהלך התוועדות סעודה שלישית דיבר נציג הקהילה ד"ר משה הספל על הקשר שלו עם תורת חסידות חב"ד ואהבת ישראל שלה לכל יהודי שגילה עת טייל בנאפל ונכנס לבית חב"ד המקומי. איש חברון וארץ ישראל ר' ברוך מרזל עורר את הציבור ללמוד מהפטרת הפרשה בצורך בעמידה תקיפה אל מול אויבי ישראל בשלמות הארץ התורה והעם כדבריו הקדושים של הרבי.

עם צאת השבת ותפילת ערבית בבית הכנסת של אדמו"ר האמצעי שבבעלות בית חב"ד בניהולו של השליח הרב דני כהן, ולאחר ארגון המזוודות והחדרים ישבו לסעוד מלווה מלכה בצוותא במהלכה ריתק הגבאי המסור ר' אוריאל סגל בסיפור מחייו  הצעירים עת למד בישיבה באזור וסגירת המעגל בשבת זו. הוא חידד את הצורך בעשייה הן בבית והן בציבור מתוך ביטול והתמסרות המביאה לברכה והצלחה מתוך אחדות.

לפני עלייתם לאוטובוס חזרה לירושלים עלו לגג ביתו של השליח הרב דני כהן להתחיל את השבוע בצפייה בוידיאו מרתק של הרבי. הרב סלונים בירך והודה בשם כל הקבוצה לרב דני כהן שחזר לארץ יום קודם ודאג וסייע בחיוך ובחן המיוחד שלו ולזוגתו אשת החיל שמארחת עשרות רבות של חיילים ואורחים לסעודות שבת, על כל העזרה וההתמסרות לארגון מוצלח של השבת הנפלאה והעילאית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.