מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשע״ב 07.07.2012

לראשונה בתולדות אילת: תלמידי הישיבה הוסמכו לרבנות

במעמד מרגש ומיוחד ובהשתתפות הרבנים הראשיים לאילת, אישי ציבור ומקורבי חב"ד באילת הוענקו השבוע, בפעם הראשונה בתולדות העיר אילת, תעודות 'סמיכה לרבנות' למצטייני תלמידי ישיבת חב"ד באילת שסיימו בהצלחה את לימודיהם. עובדת קיומו של טקס זה לראשונה באילת עוררה סקרנות רבה בקרב כל כלי התקשורת המקומיים ששלחו את כתביהם לסקר את האירוע ההיסטורי לסיפור המלא
לראשונה בתולדות אילת: תלמידי הישיבה הוסמכו לרבנות
במעמד מרגש ומיוחד ובהשתתפות הרבנים הראשיים לאילת, אישי ציבור ומקורבי חב"ד באילת הוענקו השבוע, בפעם הראשונה בתולדות העיר אילת, תעודות 'סמיכה לרבנות' למצטייני תלמידי ישיבת חב"ד באילת שסיימו בהצלחה את לימודיהם. עובדת קיומו של טקס זה לראשונה באילת עוררה סקרנות רבה בקרב כל כלי התקשורת המקומיים ששלחו את כתביהם לסקר את האירוע ההיסטורי.

התלמידים המוסמכים שקדו ועמלו בהלכות איסור והיתר במשך השנתיים האחרונות ועברו מבחנים מקיפים ועמוקים אצל רבה הראשי של אילת והמחוז הרב יוסף הכט. עתה אחרי עמל ויגיעה הגיע הזמן שהבחורים מברכים על המוגמר ולרגל זאת התכנסו ובאו שלוחי הרבי, אישי ציבור, חסידים ומקורבים לחגוג עמהם ולברכם.

את הערב פתח בדברים ראש הכולל הרב יהודה טייכטל על הסמיכה ומשמעותה בעבר ובהווה והזמין את רב העיר ויו"ר מוסדות חב"ד באילת הרב הכט לברך את הרבנים המוסמכים. הרב הכט לא הסתיר את התרגשותו והודה כי לא פילל שביום מן הימים יוסמכו בחורים לרבנות בעיר כמו אילת. "בשנת תשנ"א" סיפר בדבריו "הבאתי לביקור אצל הרבי את מר אהרן דקל יו"ר התאחדות בתי המלון באילת דאז. כשעבר לפני הרבי ביקש מר דקל ברכה לשגשוגה ופיתוחה של העיר אילת, אמר לו הרבי: הצלחה רבה בכל עניני אילת. זוהי עיר החוף, זאת אומרת שעומדת בקשר עם כל העולם כולו, אזי צריך לנצל קשר זה להפיץ כל תורת ישראל בכל מקום בעולם שיכולים להגיע לשם.
"נדמה לי שבמעמד זה אנו מממשים פן נוסף בקריאתו של הרבי להפיץ את תורת ישראל מאילת לעולם כולו. אנו מסמיכים היום רבנים שישבו ושקדו בסוגיות הלכתיות ועברו על כל הל' איסור והיתר במשך השנה האחרונה כאן באילת, ומכאן, מאילת, תהי' דרכם סלולה לעבר נקודות שונות בעולם על מנת ללמד שם את מה שלמדו וספגו כאן".

את המעמד כיבדו בהשתתפותם הרב הראשי לאילת והמחוז הרב משה הדאיה שעודד את הרבנים הצעירים להמשיך בלימודיהם, ראש העיר מר מאיר יצחק הלוי שהתגאה בכך שאילת כבר אינה צריכה לייבא רבנים מבחוץ ומגדלת אותם באופן עצמאי, ראש ישיבת ההסדר באילת הרב יוסף רודריגז והרב ארנון אזולאי.

לקראת סיום הודה ראש ישיבת חב"ד הרב ארז בנדטוביץ' לבחורים המוסמכים אשר לצד לימודי הסמיכה פעלו נמרצות בשליחות בישיבה ובקרב תושבי העיר, והת' אורן פייבשביץ' הודה בשם הבחורים המוסמכים לצוות הישיבה שלימד אותם ועודדם לאורך כל תקופת הלימודים.

בשיאו של הערב חתם הרב הכט על תעודות הסמיכה ונתנם לבחורים המוסמכים יחד עם עמיתו הרב הדאיה לקול תשואות קהל המשתתפים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.