מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ב 03.07.2012

חולון של קודש: חידון מולטימדיה בתלמוד תורה חב"ד

מעמד מרשים ומפואר סיכם את שנת הלימודים המבורכת ואת מבצע השינון והלימוד רחב ההיקף בתלמוד התורה 'בני מנחם' חב"ד חולון, לאחר שבמשך החודשיים האחרונים עסקו תלמידי ת"ת בני מנחם חב"ד חולון במרץ בשינון משניות בעל-פה ובלימוד תוכן המשנה לסיפור המלא
חולון של קודש: חידון מולטימדיה בתלמוד תורה חב
צילומים: ברלה שיינר

מעמד מרשים ומפואר סיכם את שנת הלימודים המבורכת ואת מבצע השינון והלימוד רחב ההיקף בתלמוד התורה 'בני מנחם' חב"ד חולון בראשותו של הרב דוד גורארי' ובניהולו של הרב יהושע שמעוני.

בליל חג הגאולה י"ב תמוז התקיימה מסיבת סיום שנת הלימודים תשע"ב ומעמד החידון הגדול על פרקי אבות בסימן "חינוך למידות בדרכי האבות".

במשך החודשיים האחרונים עסקו תלמידי ת"ת בני מנחם חב"ד חולון במרץ בשינון משניות בעל-פה ובלימוד תוכן המשנה, התלמידים החביבים למרות גילם הצעיר הגיעו להישגים מרשימים כשהם צוברים עשרות משניות, בסך הכל נלמדו אלפי משניות בת"ת.

לשם המבצע – הופקה חוברת מהודרת ומפוארת ובה פירוש קל ובהיר אותו כתב הרב מנחם מרטון הרכז החברתי-חסידי בת"ת ומי שמוביל את המבצע כולו.

מחזה לא שגרתי נגלה לעיני כל מי שנכנס לת"ת בתקופה האחרונה - תלמידים יושבים בהפסקות ומשננים משניות מתוך החוברת המיוחדת, עומדים בתור הארוך להבחן אצל רכז המבצע.

בעת שהקהל מתיישב במקומות הוקרן מראות קודש הסרט "הפסוקים שלי".

את שרביט ההנחיה נוטל מנהל הת"ת הרב יהושע שמעוני שמנחה את הכינוס ביד רמה.

בפתיחת הכינוס מוזמנים תלמידי כיתה א' והמחנך הרב יניב שלום לומר את 12 הפסוקים.

כעת מוזמן הרב ירחמיאל גורליק – שליח הרבי ומנהל בית חב"ד חולון, לקרוא את מכתבו של הרבי לתלמידים המסיימים.

לאחר מכתבו של הרבי עולה מקהלת התלמידים ושרה את 'שיר הפנסאים'.

כעת מוזמן אל הבמה הגה"ח הרב אליהו יוחנן גורארי'  - רבה של העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק. הרב גורארי' נושא דברי תורה וברכה בעניינו של יום חג הגאולה של הרבי הריי"צ והקשר של הרבי הריי"צ ללימוד המשנה שזה מה שעשה בעת שנאסר בילדותו.

על הבמה יושבים חבר השופטים: הרב אופיר אלבז – ר"מ בישיבת "יביע אומר" חולון, הרב שלמה חיים פלדמן – ראש ישיבת חב"ד חולון., הרב מנחם מרטון – הרכז החברתי-חסידי של הת"ת ורכז המבצע.

נציגי התלמידים שהעפילו אל שלב הגמר מוזמנים בזה אחר זה לתפוס את מקומותיהם.

החידון מחולק לארבעה שלבים: שני השלבים הראשונים הן שאלות שמופנות בו זמנית לכל הנציגים, ועליהם לענות על השאלות בעזרת שלטים שמזינים את תשובותיהם אל המחשב המרכזי. בשלב א' - סבב שאלות נכון /לא נכון. בשלב ב' – סבב שאלות אמריקאיות.

גם התלמידים בקהל זוכים להשתתף בחידון ובשלב זה מוצגות בפניהם חידות בתמונות, התלמידים מגלים בקיאות רבה.

כעת מוקרנת מצגת תמונות מהפעילות העניפה והעשירה שמתקיימת בת"ת במהלך שנת הלימודים. 

עם סיום המצגת עולה בשנית המקהלה ומזמרת את ניגון חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז.
בשלב זה חוזרים אל השלב השלישי של החידון – השלם את החסר (משפטים מן המשנה).

ועוברים לשלב הסופי – שאלה אמריקאית לכל תלמיד, עם אפשרות לשימוש ב'גלגלי הצלה' (בתמורה להפחתת ניקוד). יש לציין כי כל המתמודדים ענו נכון וללא שימוש בגלגלי ההצלה.

בעת שחבר השופטים מסכם את הנקודות הפתעה לקהל – הוקרן סרטון קצר אותו הכינו תלמידי כיתה ב', מידי פעם נעצר הסרטון ועל המתמודדים היה לזהות על איזה קטע מהמשנה מדובר?

אל דוכן הנואמים מוזמן ראש מוסדות חינוך חב"ד בחולון הפועל ללא לאות למען הצלחת וקידום הת"ת – הרב דוד גורארי'. הרב דוד גורארי' נושא דברים מלבבים בפני צעירי הצאן והוריהם. הוא מודה לצוות הת"ת ומעניק לצוות החינוכי תעודות הוקרה.

נציג ההורים ר' ניר כלפון מודה לצוות כולו על ההשקעה והמסירות, ובסיום דבריו עולים נציגי התלמידים ומעניקים בשם ועד ההורים זר פרחים ענק לכל אחד מאנשי הצוות.

כעת מוזמן הרב שלמה חיים פלדמן להעניק את התעודות, ולהכריז על 'שלושת סגני חתן המשנה': מענדי טורקוב, אהרי גורארי,שמעון וקיים.

הרב אופיר אלבז, מכריז על 'חתן המשנה' התלמיד שילה חי מונדני תלמיד כיתה א' – שעמל ויגע וזכה בתואר הנכסף.

הרב דוד גורארי' מזמין את תלמידי הכיתות והם ניגשים בזה אחר זה וזוכים בתעודה על הצטיינותם בתחומים שונים במהלך שנת הלימודים, כאן גם מוענקים להם פרסים, ספרי קודש יקרים על שינון ולימוד המשניות כל אחד כפי השתדלותו.

התודה והברכה: לעיריית חולון – תרבות תורנית ולמינהל החינוך, הרב מנחם מענדל כהן – מנהל חיידר אידיש חב"ד ביתר עילית, על העזרה הרבה, הרב מנחם מרטון – על כל ההשקעה הרבה במבצע, הרב דור פישמן – על המקהלה, הרב מענדי תמם – על כל הסיוע, לגב' שטיינברגר, מנהלת בי"ס בנות מנחם – על כתיבת התסריט לסרטון, לדוד בעל חנות – כפר השעשועים שאפשר לנו לצלם את החידון בחנותו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.