מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ב 03.07.2012

הרב גרונר קיבל את סדרת הספרים והפליא בסיפורים על הרבי

המזכיר של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, ששוהה בארץ לרגל חג הגאולה י"ב- י"ג תמוז קיבל היום את סדרת הספרים 'מנחם משיב נפשי' התכתבויות של הרבי ל-400 גדולי ישראל ● הרב גרונר שעבר על הספר סיפר שרבים מההתכתבויות עברו דרכו לסיפור המלא  
הרב גרונר קיבל את סדרת הספרים והפליא בסיפורים על הרבי

המזכיר של הרבי הרב יהודה לייב גרונר, ששוהה בארץ לרגל חג הגאולה י"ב- י"ג תמוז קיבל היום את סדרת הספרים 'מנחם משיב נפשי' התכתבויות של הרבי ל-400 גדולי ישראל.

הרב אלחנן כהן ר"מ בישיבת קריית גת מסר לרב גרונר את הספרים, שהביע התפעלות גדולה מעריכת הספר ומההיקף הגדול שהספר מכיל. הרב גרונר שעבר על הספר סיפר שרבים מההתכתבויות עברו דרכו.

בהתייעצות עם המזכיר הרב גרונר החליטו במכון 'באהלי צדיקים' להפיץ את הספר באלפי עותקים בבתיהם של כל גדולי ישראל רבנים וראשי ישיבות, לאחר שהספר כבר זוכה לתהודה חסרת תקדים בעולם התורה והישיבות, ובעולם היהודי בפרט. הרב גרונר התוועד שעה ארוכה עם חברי המשלחת וסיפר כמה סיפורים מרגשים. להלן כמה סיפורים מתוך השיחה עם הרב גרונר.

תגיד לו שהרבי בריא

בתשל"ח שהרבי היה חולה מאד התקשרו כמעט כל יום מחדרו של הרבי מגור, הגבאי ר' חנינא שיף. יום אחד התקשר ר' חנינא ביום שמצבו של הרבי היה הכי חמור, ואמרתי לר' חנינא שהמצב היום הוא הכי חמור מכל הימים שעברו, ואני שומע שהוא מוסר את הדברים לרבי מגור, והלב שמחה אומר לו בקול, תגיד לו "הוא בריא והוא יהיה בריא". "אער איז גיזונוט און אער וועט זיין גיזונוט".

לשכוח את השליחות

יום אחד מתקשר אלי חסיד גור בתקופת ה'בית ישראל' ואומר לי שיש לו שליחות מיוחדת מהבית ישראל ועוד לפני שנוסע לביתו בבורו פארק, הבית ישראל ציווה עליו להיכנס לרבי. הוא הגיע באחד בלילה ונכנס. הוא היה חמש דקות אצל הרבי, הוא הביא פירות ויין בשליחות הבית ישראל שביקש גם לומר שהכול מהודר ואין מה לחשוש בנוגע ליין והפירות. כשיצא לאחר חמש דקות הוא אומר לי כשכולו נרגש, שה'בית ישראל' הזהיר אותו שמיד לאחר השליחות שימסור לרבי בשמו שישכח את מה שציווה עליו למסור, וכעת כשיצא מהחדר של הרבי כבר פרח מזיכרונו מה שמסר לרבי בשם הבית ישראל.

הרבי חוזר על הרמב"ם

הרב יוסף דב סולובייצ'יק היה בהתוועדות י' שבט תש"מ, מי שליווה אותו התקשר אלי ערב ההתוועדות, שלאחר שעה הרב סולובייצ'ק ייאלץ לצאת כי יש לו בעיות ברגליים, ולא יכול לשבת הרבה זמן. לפועל הגיע להתוועדות וישב הרבה מעבר ולא יצא, לא הבנתי למה הוא לא יוצא, ואז אמר לי מי שליווה אותו, שהרב מרגיש כל כך טוב שכל הכאבים ברגליים נעלמו לו. סיפור נוסף שסיפר לי מאותה התוועדות, שהרבי ציטט רמב"ם אבל החסיר מילה בציטוט, הרב סולובצ'יק התפלא מאד, אבל לאחר מספר דקות הבחין בדבר מופלא שהרבי סובב את נושא השיחה בהתוועדות שייאלץ שוב להזכיר את אותו רמב"ם והפעם עם אותה מילה שהרבי השמיט בפעם הקודמת.

הרבי מלווה את הפני מנחם

באחת הפעמים שה'פני מנחם' היה ביחידות, הרבי יצא ללוות אותו לאחר היחידות. ה'פני מנחם' נעמד כי לא רצה לצאת שהרבי עומד ומחכה לו. ניגשתי לפני מנחם ואמרתי לו שהרבי רוצה ללוות אותו. ואמר לי הפני מנחם 'איזה פנים יהיה שאני יצא והרבי עומד ומסתכל', אמרתי לו שאין ברירה שהרבי רוצה ללוותו, והרבי לא ייכנס לחדרו. ואז הוא יצא, הרבי ליווה אותו עד הדלת וחיכה עד שהמכונית תיעלם.

גדול הבקיאים בש"ס בדור הזה

הרב אלחנן היילפרין מלונדון סיפר שנכנס לנחם את ה"ויואל משה" מסטמאר מיד לאחר שהרבי יצא לנחם. הרבי ניחם למעלה משעה וחצי. ה'ויואל משה' שאל שאלות והרבי ענה, בבקיאות מבהילה על כל שאלה. כשנכנס ר' אלחנן היילפרין אמר ה"ויואל משה", "מהשיחה עם הלובביצ'ר רבי נשמע שהוא גדול הבקיאים בש"ס בדור הזה". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.