מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ב 03.07.2012

מיליונים נחשפו לקמפיין למען שמירת שבת בתל-אביב

בצמתים המרכזיים והסואנים ביותר של ה"עיר ללא הפסקה", בתחנות האוטובוס הרועשות והשוקקות של תל-אביב, עומדת ילד קטנה וקוראת: "שששש... קחו יום אחד של שקט!" ● כך נראה הקמפיין חסר-התקדים של בית חב"ד בתל-אביב למען השבת, שעובר עתה לשלב פרסום החוצות הגדול לסיפור המלא 
מיליונים נחשפו לקמפיין למען שמירת שבת בתל-אביב
צילום: מאיר אלפסי

בצמתים המרכזיים והסואנים ביותר של ה"עיר ללא הפסקה", בתחנות האוטובוס הרועשות והשוקקות של תל-אביב, עומדת ילד קטנה וקוראת: "שששש... קחו יום אחד של שקט!"

כך נראה הקמפיין חסר-התקדים של בית חב"ד בתל-אביב למען השבת, שעובר עתה לשלב פרסום החוצות הגדול. בשלב הראשון, קיבלו 165 אלף תיבות-דואר בעיר מכתב אישי וחומר הסברה מאיר עיניים על חשיבות שמירת השבת כהלכתה. כעת עובר הקמפיין להילוך גבוה, ומתפרסם בעיצוב ובמסרים חדשניים על גבי מאות תחנות אוטובוסים בכל רחבי העיר, תחת הסלוגן "לשמור על השבת, זה לשמור על השפיות".

מאות אלפי תושבי העיר, ולמעלה ממיליון המבקרים ומושפעים מעיר המטרופולין, נחשפים לפרסום המשכנע, ונושא השבת נכנס לכותרות בעיר. כבר ביומו השני של פרסום החוצות מצביע הרב יחזקאל גבירץ מבית חב"ד ת"א ומפיק הקמפיין, על אלפי פניות שהגיעו אליהם ולאתר האינטרנט שהוקם בנושא, המבקשים מידע וסיוע להתחיל בשמירת שבת יחד עם המשפחה.

מסע ההסברה הגדול החל בעקבות קולות שונים שנשמעו בעיר למען הפעלת התחבורה הציבורית בשבת, חלילה.  בחב"ד אמונים על השיטה של "אל תילחם בחושך – פשוט תדליק את האור", ולכן לא התייחסו כלל לעצם הויכוח הציבורי בנושא, אלא פנו במרץ להגברת המודעות הציבורית בכל רחבי העיר על החשיבות המופלאה של שמירת שבת.

יוזם הקמפיין, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בעיר, הרב יוסף גרליצקי מסביר כי דוקא עכשיו ניתן לראות כיצד שמירת שבת כהלכתה חשובה והכרחית לכל בית: "אנו רואים בימים אלו את הבלבול והאלימות הגוברת בקרב הנוער, חוסר מנוחת נפש ורפיון המוסר וערכי המשפחה. האומנם יש מי שחושב שעוד בילוי ועוד טיול בשבת זה מה שחסר עכשיו? הגברת והחדרת שמירת השבת בכל בית יהודי, ההתכנסות המשפחתית יחד בבית, בשלוה וברוגע – היא התשובה הניצחת לכך. מעט אור – דוחה הרבה חושך".

הרב גרליצקי בטוח כי כל אדם וכל משפחה בעיר מסוגל להתחיל לשמור שבת כאן ועכשיו. "דוד המלך אומר "טעמו וראו כי טוב ה'", הוא אומר, ומזכיר את הפרסומת המיתולוגית  Try it - you'll like it, "אין ספק שכל מי שרק ינסה פעם אחת לטעום את טעם העונג של שבת כהלכתה, כבר לא יוותר עליה לעולם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.