מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשע״ב 02.07.2012

בכירי הבית הלבן באירוע הצדעה לחב"ד בוושינגטון ● בלעדי

הסנאטור ג'ו ליברמן נפרד לשלום ● מנהיג הרוב הרפובליקני אריק קנטור ציטט מהגמרא ● ראש מטה סגן הנשיא ברוס ריד הצטרף לריקוד חסידי והיריבים המושבעים נעמדו לתמונה משותפת ● כך ציינו מאות שלוחים ותומכים את ג' תמוז בוושינגטון הבירה ● כתב COL בוושינגטון בסיקור בלעדי וגלריה מיוחדת  לסיפור המלא
בכירי הבית הלבן באירוע הצדעה לחב
(צילומים: רון סאקס וברוך עזאגווי)

מאת כתב COL בוושינגטון

וושינגטון הבירה נחשפה למחזה בלתי שגרתי לפני שבועיים כשמאות רבני ושלוחי חב"ד מרחבי העולם הגיעט יחד עם תומכיהם לועידת "ליוינג לגאסי" בארגון ידידי ליובאוויטש באמריקה לציון יום ההילולא של הרבי בג' תמוז.

אולם החידוש לא בהכרח היה נוכחתם, אלא מי דיבר בפניהם ומה נאמר.

דבריהם של הרב הראשי לישראל יונה מצגר, זוכה פרס נובל וניצול השואה אלי ויזל ופרשן התלמוד הנודע הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ) על אישיותו והשפעתו של הרבי היו מחממים את הלב והרשימו את הנוכחים, אך היו צפויים במידה מסויימת.

החידוש היה כשאריק קנטור, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ויריב מושבע של הנשיא ברק אובמה, נאם בפני המשתתפים בארוחת בוקר בבניין הקפיטול והצהיר בגאווה לא מוסתרת שהוא חייב את יהדותו לחב"ד.

אחרי שגדל בבית שהשתייך לקונסרבטיבים, "פגשתי את שליח חב"ד הרב מיכ'ל גורקוב שהיה נותן לי שיעור-תורה שבועי והותיר עליי השפעה עמוקה. מאוחר יותר השתתפתי בביקור ה'פגישה' בקראון-הייטס שעזר להגביר את שמירת המצוות שלי והמחוייבות שלי לדת", הוא סיפר.

קנטור המשיך להודות לרב גורקוב על כך שחיתן אותו לפני 23 שנה ואמר שסיפור הגמרא על קמצא בר קמצא צריך להילמד ברבים כדי למנוע את "הכישלון בהתייחסות אנושית לאחרים" ושעל כולם ללמוד מחב"ד איך מקרבים אנשים בצורה לבבית ואוהבת.

ידידו ומארגן הועידה הרב לוי שם-טוב הודה לו על הדברים וכאות ראשון ל"שלום בין אויבים", הוא הזמין לדוכן הנואמים את סטני הויאר, מנהיג הדמוקרטים בקונגרס ובהמשך עלו בכירים משתי המפלגות שנמצאים בימים אלו בשני צדדי המתרס במאבק נגד חוק ביטוח הבריאות הלאומי, אך נמצאים בהסכמה מלאה ביחס לביטחון ישראל וחשיבותה של חב"ד.

האחדות נמשכה באירועים נוספים שנערכו בהמשך היום בבירת ארה"ב. לשגריר ישראל מיכאל אורן הייתה הזדמנות לנאום בארוחת צהריים בפני שגרירים ודיפלומטים, אחדים מהם ממדינות מוסלמיות שאינן מחזיקות ביחסים דיפלומטים עם מדינת ישראל.

או למשל ברוס ריד, עוזר לנשיא אובמה וראש מטה סגן הנשיא ג'ו ביידן, שגילה בקיאות מרשימה בהיסטוריה ובמטרות של חב"ד. הוא הודה לחב"ד "על כל מה שאתם עושים" ואמר למשתתפים שכמו הרבי, "אני מקווה שתצאו מכאן מלאי השראה אבל לא עם סיפוק. יש הרבה ארגונים שמדברים - אבל אתם עושים".

והיה את ג'ו ליברמן, הסנאטור הוותיק שזכה לקדש שם שמיים במהלך הקריירה שלו כשהקפיד לשמור שבת גם כשהיה המועמד היהודי הראשון לסגנות הנשיא ב-2008. הוא כעת פורש מהסנאט.

"אני פורש", הוא אמר ומיד הוסיף, "רק מהסנאט. כי אחרי שאתה חלק מחב"ד, אי-אפשר לפרוש". הוא הודה בחום לב לכל השלוחים בעולם שאירחו אותו ואת אשתו לאורך השנים והביאו להם יין וחלה לשבתות, "ואפילו מצות וחריין כמו שאחד השלוחים הזכיר לי לפני דקות אחדות".

נאומים מרכזיים נוספים נישאו על-ידי הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית ושליח הרבי לבית הלבן; הרב יהודה קרינסקי, יו"ר המרכז לענייני חינוך ומחנה ישראל; והרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך ומנהל כינוס השלוחים העולמי.

בארוחות כובדו בבציעת החלה איש העסקים החב"די ר' שעיה בוימלגרין והבעלים של מכולת היוקרה פומוגרנט ר' אברהם בנדה. בברכת המזון כובדו מנהל "כולל חב"ד" הרב שלום דוכמן והשליח בקמבודיה הרב בנציון בוטמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.