מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ב 01.07.2012

אדי גאסט הקים קרן 10 מיליון יורו למלחמה ב'גזירת המילה'

מילה של גביר: הטייקון השוויצרי החרדי אדי גאסט, הקים קרן של 10 מיליון יורו, למאבק באיסור על המילה בגרמניה ● הקרן תממן פעילות של עורכי דין ולוביסטים בקרב חברי פרלמנט בגרמניה באיחוד ובפרלמנט האירופי ● וגם: איך מקבלים כסף מהקרן?  לסיפור המלא
אדי גאסט הקים קרן 10 מיליון יורו למלחמה ב'גזירת המילה'

המיליארדר השוויצרי אדי גאסט, הכריז על הקמת קרן למאבק משפטי ופוליטי בהחלטת בית משפט בגרמניה, לאסור עריכת ברית מילה.

גאסט היה מראשוני התורמים לפעילות חב"ד במוסקבה אשר התבטאה בתרומה גדולה לבית הכנסת  "מרינה רושצ'ה". לאחרונה, מימן גאסט פעילות משפטית הקשורה להגברת ביטחון אזרחי ישראל.

גאסט אזרח שוויצרי, טייקון בינלאומי בעל פעילות עסקית בשוויץ, ארה"ב ורוסיה, שם החל לנהל עסקים כבר בשנת 1992. בביקורו האחרון של פוטין בישראל, נפגש עמו והודה לו על ההזדמנות שניתנה לו לנהל עסקים ולהשקיע ברוסיה. פוטין, בתגובה לתודה, בקש ממנו להמליץ למשקיעים להשקיע ברוסיה. גאסט היה מאנשי העסקים הבודדים באותה עת שהעזו לעשות עסקים עם רוסיה, בתקופה לא יציבה בעליל.

גאסט שמר תמיד על פרופיל נמוך ודחה פניות של חתמים בינלאומיים לגייס כסף בבורסות שונות בעולם. הסיסמא שלו היא: כסף שלי, בלי שותפים.

גאסט, הכריז על הקמת קרן על סך של 10 מיליון יורו, שתוקדש למאבק באיסור לעריכת ברית מילה. "הגרמנים לא הראשונים שגזרו על המילה, היוונים הקדימו אותם וזה נגמר בנס חנוכה", אומר גאסט. "מדובר במצווה שיש עליה קונצנזוס, סמל לאומי המאחד את כל העם. אני קורא לאנשי עסקים נוספים לתמוך במאבק, אסור להתמהמה".

הקרן תממן פעילות של עורכי דין בקרב חברי פרלמנט בגרמניה בפרלמנט ובאיחוד האירופי. הקשר עם אישים פוליטיים יהווה חלק ניכר מהפעילות לביטול האיסור.

בשל העובדה כי שלטונות גרמניה אסרו לבצע בריתות בבית החולים בברלין, נוסף על פס"ד אשר ניתן בשבוע שעבר על ידי בית המשפט בקלן, החליט המיליארדר גאסט לממן, כפיתרון זמני, הוצאות הכרוכות בנסיעות לגרמניה של מוהלים מאירופה ומישראל על מנת לבצע ברית מילה.

בתוך כך, פנו שני אדמו"רים, חברי כנסת, ועסקנים מאירופה ומארה"ב, לברך על היוזמה, ולברר אפשרויות מימון לפעילות שיש בדעתם לבצע.

גאסט, העוסק בפילנתרופיה מזה שנים רבות, החליט על סמך נסיונו בעבר, כי כל גוף שיפנה בבקשה לקבל תמיכה מהקרן, יידרש להמציא תוכנית פעולה ותקציב מפורט.

את התוכנית יש להעביר לעורך דינו של גאסט מרדכי ציבין לאימייל [email protected] 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.