מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ב 28.06.2012

נס ציונה: הרב מצגר השתתף בהכנסת ספר תורה לבית חב"ד

מעמד מפואר של סיום כתיבת אותיות ספר התורה התקיים בבית שליח הרבי בנס ציונה הרב שגיא הר שפר ● אורח כבוד שכיבד את האירוע בנוכחותו היה הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ששיבח את המשפחה התורמת לבית כנסת של חב"ד נס ציונה לסיפור המלא ולתמונות
נס ציונה: הרב מצגר השתתף בהכנסת ספר תורה לבית חב

מעמד מפואר של סיום כתיבת אותיות ספר התורה התקיים בבית שליח הרבי ורב קהילת חב"ד נס ציונה הרב שגיא הר שפר.

המונים צבאו כל העת על הבית נכנסים ויוצאים, באים ומחכים חלקם אף זוכים להתקרב לקודש ולהתכבד בכתיבת אותיות אחרונות בספר התורה החדש.

אורח כבוד שכיבד את הרב והקהילה בנוכחותו היה הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל ששיבח את המשפחה התורמת לבית כנסת של חב"ד נס ציונה. הרב הראשי הזכיר את הקשר החם הקיים בים התורם לבין השליח הרב שגיא, קשר חברי ואהבת נפש שהובילה למצווה רמה זו של כתיבת ספר תורה ונתינתו לבית חב"ד של הרב שגיא.

לאחר הגבהת וגלילת הספר יצא הקהל הרב לתהלוכה ססגונית ושיירת תופים בראשה של ילדי הקהילה, רחובות נס ציונה הראשיים נסגרו לתנועה, המונים צועדים ברחוב העיר על הכביש הראשי, נדיר למצוא חלון בניין או מרפסת שלא מציצים ממנה ראש או שניים המנסים לראות ולהבין ה קורה שם למטה.

הסיפור שמאחורי ספר התורה

זוהי הכנסת ספר התורה החדש ומהודר ביותר אשר נתרם לבית חב"ד ע"י עו"ד ניו יורקי שהיום הינו חסיד חב"ד מן המניין, ר' אייזיק (יצחק) הורוביץ.

סיפורו של ספר התורה החדש שנכנס אמש לבית חב"ד נס ציונה בראשות מתחיל לפני עשרים וחמש שנה.

אייזיק הורוביץ, עורך דין נמרץ מהרטפורד קונטיקט, מגיע לביקור בישראל יחד עם קבוצת עורכי דין יהודים אמריקאים אשר באו ארצה לטיולהמשלב סיור מקצועי והכרת ארץ הקודש.

עו"ד הורוביץ, אשר קסם לו הביקור ב'ארץ האבות' הרגיש שהוא חפץ לחוש יותר את קדושת הארץ,החליט ועשה. הוא הצטרף לקבוצת למידה שקיימה הישיבה המרכזית של חב"ד בכפר חב"ד מתוך כוונה ללמוד תורה במשך שבועיים.

למרות הרצון הטוב מצד הנהלת הישיבה האתגר לא היה קל למימוש... עורך הדין האמריקאי לא הצליח להשתלב עם שאר הבחורים, חוסר תקשורת בשפה עמד לו לרועץ, כיוון שהוא דיבר אנגלית והבחורים עברית ואידיש, בנוסף לכך חצצו ביניהם הלבוש וההרגלים הלא 'ישראליים' שלו...

מזלו שליצחק שיחק לו. אחד הנערים שלמדו בישיבה באותה תקופה וידע אנגלית ועברית, קיבל אותו תחת חסותו. שמו של הבחור הצעיר היה שגיא, חיפאי במקורו, כיוםאנו מכירים אותו כשליחו של הרבי מליובאוויטש לנס ציונה - הרב שגיא הר-שפר.

השניים למדותורה ביחד כאשר הרב שגיא הר-שפר מזמינו לשהות בשבת בבית הוריו בחיפה. התקופה נחקקה אצל שניהם כתקופה מיוחדת, קשר חברות נוצר ביניהם. בסיומה חזר לו אייזיק לעיסוקיו הרבים בארצות הברית.

כעבור שנתיים הגיע עורך הדין שוב לישראל. הפעם עם בנו הצעיר, דרכיהם של השניים נפגשו בשנית כאשרהרב שגיא לימד את הילד עברית. עם השנים והתקרבותו לחב"ד עבר עורך הדין לגור ב"תפוח הגדול" (= ניו יורק), והרב שגיא נסע ללמוד בישיבתו של הרבי מליובאוויטש בניויורק.

תוך כדי לימודי הרב שגיא בניו יורק התחוללה שריפה במגורי הבחורים והוא חיפש מקום בו יוכל להתאכסן. הרב שגיא יצר קשר עם חברו הטוב אייזיק ומשפחתו והם קיבלו אותו ללא היסוסלהתגורר בביתם. הקשר הלך והתהדק.

השנים עברו והידידות החמה המשיכה. לפני זמן מה החליט עו"ד הורוביץ לכתוב ספר תורה לזכות עצמו, לעורך הדין היה ברור שהמקום הכי טוב אליו ייכנס ספר התורה יהיה בבית חב"ד שתחת הנהלת הרב שגיאהר-שפר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.