מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ב 28.06.2012

לא רק שחור לבן: חב"ד בתערוכת עולם החסידות ● גלריה, וידאו

בשבוע שעבר נפתחה במוזיאון ישראל בירושלים תערוכה מיוחדת במינה תחת השם: חסידים - לא רק שחור לבן ● בתערוכה הייחודית מוצגים לקהל הרחב פריטים ותמונות מחצרות החסידים השונות ברחבי הארץ והעולם ● לחסידות חב"ד הוקדש חלק נכבד בתערוכה המרתקת ● צוות COL, הרצל קוסאשוילי ושניאור שיף, סיירו בתערוכה וחזרו עם תיעוד מרתק ● מיוחד במגזין שישי לגלריית ענק וכתבת וידאו
לא רק שחור לבן: חב
(צילומים: שניאור שיף, עריכה: צביקי ריבקין, COL)

הרצל קוסאשוילי, COL

אני יודע שזה יישמע לכם יהיר במקצת, אבל אם אתם חושבים שאתם יודעים הרבה על חסידויות וחצרות, או לחלופין, אם אתם חושבים שלהבדיל בין לבוש האופייני לחסידי גור או ויז'ניץ זה ידע, אתם טועים ובגדול.

נכון, אולי אנחנו לא משוחרי התרבות הדומיננטיים ביותר עלי אדמות, אבל תרשו לי להמליץ לכם הפעם לסור לתערוכה הזאת "חסידים - לא רק שחור לבן", ויפה שעה אחת קודם.

האוצרת של התערוכה היא אסתר מוצ'בסקי, בת ליהודים יוצאי גרמניה שלדבריה "המשיכה והסקרנות לחסידות הייתה קיימת תמיד, למרות שלא גדלתי בבית חרדי".
במשך כמעט שש שנים, הסתובבה אסתר בין חצרות החסידים ובניהם חסידות חב"ד, בכדי לעמוד מקרוב על העולם בו החסידים חיים.

בתערוכה תוכלו להביט מקרוב בעץ היוחסין המסועף והרחב של החסידות החל מהבעל שם-טוב ועד לימינו. ולצפות בשלל תמונות ומוצגים שיחלצו אף מהפהקנים שבניכם עירנות והתפעלות.

קשה להישאר אדיש למראות בתערוכה. התערוכה נוגעת ומקיפה עשרות חצרות של אדמו"רים. בתמונה אחת למשל, תוכלו לראות טקס גירוש שדים שאב חסידי מבצע בבנו, בתמונה השניה טקס פדיון פטר חמור באחת משכונות ירושלים, ובתמונה השלישית טקס תשליך באומן שצולם בעיצומו של החג ע"י צלם נוכרי ועוד.

אין רגע דל, הקומפלקס שמאכלס את התערוכה ארוך ופתלתל וגדוש במצגות מעניינות, סרטים תיעודיים מ'טישים' ושלל אירועים חסידיים המוקרנים על הקירות, וכמובן, עשרות פריטי לבוש המרכיבים את הקוד החסידי שעובר מדור לדור במשך מאות שנים. התערוכה תהיה פעילה במוזיאון ישראל עד לאחר תקופת החגים.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.