מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ב 28.06.2012

הצעת חוק תקדימית: חרדים ישרתו בשב"כ או במוסד

ועדת פלסנר, המשלימה בימים אלה את גיבוש המלצותיה בנושא גיוס בחורי ישיבה לצה"ל או לשירות האזרחי, מציעה כי בין המסלולים שיוצעו לחרדים לשירות יהיו גם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והמוסד לתפקידים מיוחדים, כך מדווח העיתון "ישראל היום" ● אם ההצעה אכן תתקבל, תהיה זו הפעם הראשונה שחרדים יגויסו לשירות בארגונים אלה  לסיפור המלא
הצעת חוק תקדימית: חרדים ישרתו בשב
סוכני חרש מאבטחים בית חב"ד אי שם בעולם. צילום: COL

ועדת פלסנר, המשלימה בימים אלה את גיבוש המלצותיה בנושא גיוס בחורי ישיבה לצה"ל או לשירות האזרחי, מציעה כי בין המסלולים שיוצעו לחרדים לשירות יהיו גם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) והמוסד לתפקידים מיוחדים, כך מדווח העיתון "ישראל היום".

אם ההצעה אכן תתקבל, תהיה זו הפעם הראשונה שחרדים יגויסו לשירות בארגונים אלה. 

ל"ישראל היום" נודע כי נוסף על כך יוצע לבחורי ישיבה לשרת במשטרה, במשמר הגבול, במכבי אש ובשב"ס (שירות בתי הסוהר). הצעה מעניינת שתיכלל במסגרת ההמלצות היא להקים בבקו"ם (בסיס קליטה ומיון) מרכז מיון מיוחד לבחורי ישיבה. אלה שיקבלו דחיית שירות בגיל 18 יידרשו בכל שנה עד הגיעם לגיל 22 להתייצב במרכז המיון החדש, ויוצעו להם מסלולים חדשים לשירות.

בקרב חברי ועדת פלסנר עדיין לא הושגה הסכמה לגבי שיעור ה"מתמידים" (אותם תלמידי ישיבה שיקבלו פטור מגיוס), והם יוכלו להמשיך וללמוד מכיוון שהם נחשבים לעילויים בתורה. ההמלצות נעות בין 10 25-ל אחוזים מכלל בחורי הישיבה. 

אחד מחברי ועדת פלסנר ציין כי הרעיון המרכזי של ההמלצות הוא שירות חובה לכל בצה"ל או בשירות האזרחי. בשבוע הבא עומדת ועדת פלסנר להגיש את המלצותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמשנה לראש הממשלה השר שאול מופז. ההמלצות יכללו גם את הנוסח המוצע של החוק שיהיה חלופה ל"חוק טל," אשר תוקפו יפוג 31-ב ביולי. עד מועד זה יהיה על הכנסת לאשר בשלוש קריאות את החוק החדש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.