מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ב 28.06.2012

צו הריסה לבית חב"ד קריית היובל בירושלים

בתקופה האחרונה מנסים גורמים שונים המתנגדים להתחרדות שכונת קריית היובל בירושלים, להתנכל לפעילות בית חב"ד קריית היובל המתפתחת והמתרחבת ● בית המשפט לענינים מקומיים החליט כי יש להרוס את בית חב"ד, והעירייה הודיעה כי בכוונתה להרוס בשבוע הבא את המקום לסיפור המלא
צו הריסה לבית חב
מתחם בית חב"ד המיועד להריסה בשבוע הבא. צילום: COL

כתב COL

בתקופה האחרונה מנסים גורמים שונים המתנגדים להתחרדות השכונה להתנכל לפעילות בית חב"ד קריית היובל המתפתחת והמתרחבת, ולאחר שניסו להתנכל לתהלוכת ל"ג בעומר על ידי שליחת מכתבי שטנה ועלילות שווא לעירייה וב"ה לא הצליחו במזימתם, כעת באו ועוררו את העירייה לכך שהחדר החיצוני בבית חב"ד שהוא למעשה חצי משטח בית חב"ד הוא בנייה לא חוקית ולכן צריך להורסה.

ל-COL נודע כי הכל נעשה מתוך התנכלות גרידא לפעילות. לא שהחדר מפריע ומהוה מטרד למאן דהו, נהפוך הוא, תושבי השכונה נהנים מפעילות בית חב"ד לאורך כל ימות השנה בפעילות בית כנסת חב"ד שבו מתקיימים מידי יום כמה מנינים לתפילות, שיעורי תורה והתוועדויות, סדנאות לנשים ובשבתות המקום מלא עד אפס מקום והמרפסת משמשת כעזרת נשים לנשים הרבות שבאות להתפלל.

בחדר זה פועל מידי יום בית התבשיל המספק מנות חמות לארוחת הצהריים ללמעלה מ- 50 איש נזקקים, ובחגים נערכים במקום סעודות חג למאות תושבים שאין להם היכן לעשות את החג.

כעת לאחר שבית המשפט לענינים מקומיים דן בעניין ופסק ללא התחשבות במקום המיוחד שכל כולו בשביל הציבור, שאם אין אפשרות להכשיר את המקום אז דינו להריסה, הודיעה העירייה שבכוונתה להרוס בשבוע הבא את החדר, וזאת למרות שבבית חב"ד מסכימים שעל פי החוק היבש צריך להרוס, אבל כיוון שמדובר בבית כנסת שע"פ ההלכה "אסור להרוס" ובמקום שכל כולו לטובת הציבור, מבקשים בבית חב"ד לתת להם אורכה של שנה שנתיים כדי שיוכלו למצוא מקום חלופי עבור הפעילות שמתפתחת.

"כרגע אנו ממש במרוץ כנגד הזמן על מנת לנסות בכל כוחנו לבטל את רוע הגירה ולדחות את מועד ההריסה בשנה לפחות", אומרים בבית חב"ד ל-COL.

"אנו פונים בזאת לכל אנ"ש שיח' לבוא לעזרתנו אם בהרמת תרומה על מנת לממן את פעולות ההצלה במימון הוצאות עורכי הדין והמשפט ופעולות אחרות, או בעזרה אחרת, ובכך להציל מקדש מעט מהריסה בית כנסת ובית חב"ד".

לתרומות:
בכרטיס אשראי בטלפון – 02-6430222 שלוחה 1
דרך אתר האינטרנט בלחיצה כאן  (או העתיקו את הקישור הבא:http://www.chabadky.co.il/contents.asp?page=donation
באמצעות הדואר – בית חב"ד קרית היובל ת.ד. 9334 ירושלים מיקוד 91092.
בהעברה בנקאית - חשבון ע"ש בית חב"ד קרית היובל, בנק לאומי-10, סניף-915, חשבון 01434669

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.