מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ב 26.06.2012

תשרי, עכשיו?! ● מילה של קמיסר (פ)

היום רק ו' בתמוז, אך לפי הלך הרוחות בשוק נראה כאילו חודש החגים כבר מחר בבוקר. כולם מדברים על מבצע ההזמנות המוקדם של אל-על. האם נכון לרכוש כעת כרטיס לחגים? ישיר? דרך אירופה? אפרים קמיסר מנהל אתר www.onlyny.co.il עורך בפניכם את שולחן החג, מוסיף בו סימנים נוספים, ומקנח בתודה פומבית לרב חברת אל-על   לטור המלא
תשרי, עכשיו?! ● מילה של קמיסר (פ)
מטוס אל-על מעל האוקיינוס האטלנטי בדרכו לניו יורק (צילום: הרצל קוסאשוילי, COL)

אפרים קמיסר
שנהיה לראש ולא לזנב, הסימן המוכר ביותר בראש השנה, הוא בעצם המוטו של החודשים הקרובים אצלנו בענף. כולם רוצים לוודא ובצדק כי הכרטיס שיירכשו לחגים הבעל"ט יהיה בבחינת ראש ולא זנב.
מעכשיו ועד לחגי תשרי ישנם שלושה חודשים, תשעים יום, במהלכם יימצא כל נוסע את הזמן הנכון והמתאים עבורו ליצור קשר, לברר על כרטיסים ולבסוף גם לסגור על משהו. איך ניתן לוודא כי כולם באמת רוכשים את הכרטיסים הכי טובים בבחינת "ראש"...?
מאין לנו לדעת אם לא ממש בשעה זו יושבים להם אנשי התמחור של חברת בריטיש איירוויס ורוקחים להם מבצע לחודש ספטמבר? מבצע שיתפרסם בכלל רק עוד חודש... הלקוח רוצה הרי לדעת כאן ועכשיו מה נכון עבורו לסגור. לא פשוט.

הייתי מוסיף לשולחן החג שני סימנים נוספים, ישיר ו-לא ישיר.

מי שמתכוון לטוס ישיר, הזמן לרכוש כרטיס הוא עכשיו! מי שמתכוון לטוס עם עצירה בדרך, המלצה שלי, - להמשיך לרחרח.

בימים אלו התפרסמו קבוצות החגים של אל על ורשת לכיש טורס, במחיר מיוחד למקדימים להזמין. את הפירוט המלא וזמינות בזמן אמת של מלאי המושבים בכל קבוצה ניתן לראות אצלנו ב-אונלי ניו יורק. יושבים בנחת בבית, בכל שעה, בוחרים קבוצה, ממלאים הפרטים בטופס וסוכן אונלי ניו יורק חוזר אליכם במיידית.
אם עד לפני שנים ספורות, היו חוזרים הבחורים לישיבות בראש חודש אלול ורק אז מתחילים לברר על כרטיסים לחגים, הרי שהשוק השתנה, חוקי המשחק הפכו ברורים יותר אך גם נוקשים יותר.
זו השנה השנייה בה יוצאת אל על במבצע מכירות מוקדם לחודש החגים במחיר קבוצתי, ומציבה מועד מדויק לסיום תקופת המכירה במחיר הנקוב.
יום למחרת המועד האחרון, אל על אוספת חזרה את המקומות שנותרו במידה ונותרו, מחזירה אותם לקופה הכללית ואז מתמחרת מחדש במחיר גבוה יותר את הנותרים.
לכן ניתן לומר בבטחה, המחיר של 1199 דולר, לא יחזור! זה מחיר חד פעמי למספר מצומצם של כרטיסים וכל המתכנן לטוס ישיר, יזדרז ויקדים!

לעומת זאת, אם הכוונה היא לטוס דרך אירופה המחירים נעים כעת קצת מתחת ל1000 דולר, וכאמור קשה מאוד לדעת איזו חברת תעופה תהיה "הכבשה השחורה" של העונה הזו ותצא פתאום במחיר מוזל, עם זמינות של אולי 100-200 כרטיסים בזמנים הטובים באמת של החגים, אבל תכניס את כל הישיבות והתיכונים לסחרור.

למאזן החישובים הכללי, חשוב מאוד להוסיף פרט עכשווי, שבולט מאוד בחודש תשרי תשע"ג.
כל חגי החודש נופלים באמצע השבוע וחוסמים למעשה שלושה מימות החול של השבוע, כך שבעצם כמעט לא נותרים ימי טיסה בחודש.
כל מי שמתכנן להיות ב770 כבר בראש השנה יצטרך להקדים את יציאתו מהארץ עוד לפני השבת שלפני, בעשרת ימי תשובה ניתן לספור 4 ימי טיסה בלבד ובין יום כיפור לסוכות – יום וחצי בקושי. מאוד צפוף ומאוד לחוץ עם זמינות מצומצמת מאוד של טיסות.
בלו"ז כל כך צפוף, חייבים גם לחשוב מה קורה במקרה של פספוס טיסת הקונקשן בדרך, ואלו דברים שבכל יום.
רק בשבוע שעבר, בשבוע בו טסו כולם לג' בתמוז, יצאה טיסת איבריה ביום ראשון בבוקר באיחור של 6 שעות ואילצה את כל נוסעי הקונקשן להישאר לילה במדריד, ובשלישי בבוקר טיסת אל על ללונדון ועליה 100 איש המתוכננים לטיסת המשך לניו יורק יצאה באיחור של 5 שעות ורק במערך לוגיסטי אדיר של אל על בשדה בלונדון הועברו הנוסעים לטיסת ערב חלופית מאוחרת יותר והמשיכו באותו היום מותשים, וכמובן רעבים, כיוון שהאוכל הכשר בטיסת ההמשך הוזמן לטיסה המקורית המוקדמת יותר.
100 מנות גלאט שאפילו לא זכו לתלישת הניילון מהן, אלא הושלכו עם סיום הטיסה ישירות לפח.
כל זה עוד נסבל באמצעו של שבוע מלא, אבל כשזה קורה ערב חג זה הופך להרבה פחות סימפטי.

כל הנתונים מונחים בפניכם, ואני תקווה כי ההסבר עזר במשהו לראיית התמונה הכוללת.


מצווה לפרסם עושי מצווה
ולסיום, תודה פומבית לרב של אל על ומנהל השירות לנוסע החרדי, הרב יוחנן חיות.
קצת מאחורי הקלעים. בעידן של היום בו חברות תעופה מסכמות ביניהן על הסכמי שיתוף בטיסות, - "קוד שייר", זה אומר למשל שעל כל טיסת אל על למדריד נמכרים גם נניח 50 כרטיסים דרך חברת איבריה הספרדית וכן להפך.
במקרה שלנו, מדובר על כמה עשרות נוסעים לג' תמוז, שטסו ביום חמישי א' תמוז בבוקר עם עצירת ביניים בספרד ורכשו כרטיס תחת הקוד של חברת התעופה הספרדית אבל לטיסה בפועל בטיסת אל על. המצב השיתופי הזה עובר חלק בסנכרון שבין המערכות. הנוסע מגיע אל דלפקי הצ'ק אין של החברה שמטיסה בפועל והכל מתנהל כשורה. אלא שיש רק בעיה אחת בעניין השיתוף והיא - הזמנת אוכל גלאט באל על.
בכל חברה זרה בעולם, קוד הארוחה הכשרה הוא הקוד הבסיסי ksml ואילו באל על כל הארוחות כמובן כשרות ולכן למהדרין בכשרות יש את הקוד skml שפירושו – ספיישל כושר. כאשר הטיסה מוזמנת תחת הקוד של חברת איבריה המערכת שלה מכירה רק את הקוד הבסיסי ולא מזהה את קוד הארוחה המהודרת של אל על. כך יוצא שבקשת הארוחה הכשרה מועברת מאיבריה לאל על ומקבלת מענה אוטומטי ש- כל הארוחות בטיסות אל על הן כשרות, ותכל'ס, אין דרך לבקש מהספרדים להזמין באל על, לא את מנות הגלאט.
כאשר מדובר על נוסע אחד – שניים, אין באמת יכולת לגרום למערכת הכל כך מרובעת לצאת מגדרה ולסייע, אלא אני תמיד מעדכן את הנוסע כי בטיסה הזו תתכן בעיה בארוחות גלאט, וממליץ לו להצטייד בהתאם. במקרה הנוכחי, כאשר ידעתי כי לי אישית יש על הטיסה הזו קרוב ל30 נוסעים יצרתי קשר עם הרב חיות וביקשתי את עזרתו.
הרב חיות הידוע בפעלתנותו הרבה למען כלל ציבור הנוסעים, ובפרט ביחסו הם לחסידי חב"ד, נרתם באופן מיידי לסייע. מתוקף מעמדו ידע ליצור קשר אישי וישיר עם מי שיהיה האחראי באותו בוקר על העמסת הארוחות לטיסה הספציפית הזו, וביקש ממנו להעלות לטיסה באופן חריג עוד כמה עשרות מנות גלאט.
הוא ביקש כי נצייד את אחד הנוסעים ברשימה מפורטת של שמות הנוסעים אותה יעביר הנוסע לדיילת הראשית וכך היא תדע כיצד לחלק את מנות הגלאט החריגות.
למותר לציין שמיד בעלייתו למטוס כשניגש הנוסע אל הדיילת הראשית, היא ידעה בדיוק על מה מדובר, העניין החריג הזה הופיע לה באופן בולט בדפי הסיכום של הטיסה, והנוסעים כולם יכלו ליהנות באופן מלא מהשירות בטיסה.

הרב חיות היקר, האנושיות שלך והדאגה שלך לרווחתו של כל נוסע, הפכו לשם דבר !





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.