מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ב 21.06.2012

אלפים בהתוועדות הארצית לרגל הילולת הרבי ● דיווח מלא וגלריה

אלפי חסידים, אוהדי חב"ד ומוקירי הרבי השתתפו בהתוועדות המרכזית לרגל יום ההילולא, שאורגנה על ידי צעירי אגודת חב"ד לרגל יום ההילולא ג' בתמוז ● חלק מרכזי בהתוועדות יוחד לדברים שנשאו דוברים שסיפרו על קשריהם עם הרבי: העיתונאי בועז ביסמוט שדיבר על סוד ההצלחה של חב"ד, ור' עמי פייקובסקי שסיפר על הקירובים המיוחדים שזכה להם מהרבי ● האדמו"ר מבישטנא שליט"א דיבר על "רועה הדור שמשפיע על כל הדור", והרב יואל טוביאס רבה של שכונת שיכון ו' בבני ברק דיבר על "הרבי שהיה של כלל ישראל" לסיפור המלא  
אלפים בהתוועדות הארצית לרגל הילולת הרבי ● דיווח מלא וגלריה
צילום: י. בלינקו

שרון גושן

אלפי חסידים, אוהדי חב"ד ומוקיריו של הרבי, גדשו ביום חמישי א' תמוז, את בית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד כדי ליטול חלק בהתוועדות המרכזית, סביב שולחנות ערוכים, לרגל יום ההילולא של הרבי בג' בתמוז.

העצרת אורגנה כמידי שנה על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד בארה"ק בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, בהשתתפות רבנים, חברי אגודת חסידי חב"ד בישראל, ראשי ישיבות חב"ד ומשפיעים, שלוחי הרבי – מנהלי בתי חב"ד בארץ וראשי מוסדות חב"ד. השנה, נרשמה השתתפות שיא של מקורבי בתי חב"ד מהצפון ומהדרום, שמילאו את בית הכנסת ביחד עם השלוחים.

את ההתוועדות פתח המנחה הוותיק הרב נפתלי הכהן רוט מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד בירושלים שנשא דברים על מעלת היום הקדוש, על ההתפתחות המדהימה של חב"ד ב-18 שנה מאז ההסתלקות, ועל הדור הצעיר שגדל בדרך החסידות, ומתמסר למבצעים של הרבי, למרות שלא ראה בעיני בשר את הרבי.

הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ קרא עם הקהל את פרקו של הרבי בתהילים, פרק ק"י, והקהל צפה במראות קודש מהרבי. את הערב הנעימה בפרקי שירה ובניגוני חב"ד מקהלת חסידי חב"ד בליווי הקלידן יוסף חיים והזמר ברל'ה צוקר.

ההשפעה של הרבי לא פסקה 

ראשון הדוברים היה הרב מנחם מענדל גרונר מראשי ישיבת "תומכי תמימים" בקריית גת. "הרבי הוא עצם הנשמה שלנו, וכאשר אנחנו מקושרים לרבי, הוא גם פועל בנו. ההשפעה של הרבי  עלינו לא פסקה חלילה בהסתלקות של הרבי. הרבי הוא נשמה כללית, ראש בני ישראל, והיא ממשיכה להשפיע עלינו בכל יום", אמר הרב גרונר. "לכל מי שלומד חסידות יש אחריות כבדה. באמצעות הלימוד והעיסוק ב"תורתו של הרבי" פועלים בעצם הנשמה, וזה ההוכחה הטובה ביותר ש"מה הוא בחיים אף זרעו בחיים", והדברים נפעלים במיוחד ביום הקדוש, יום ההילולא של הרבי. עלינו להתחזק בלימוד תורתו של הרבי, ובקיום הוראותיו, ועל ידי נזכה לזרז את ביאת המשיח".

העיתונאי חשף: מה סוד ההצלחה של חב"ד

העיתונאי בועז ביסמוט, כתב החוץ של עיתון 'ישראל היום', שהשתתף בכנס השלוחים העולמי, נשא אף הוא דברים בהתוועדות, ודיבר על דרכו של הרבי. ביסמוט, שכיהן כשגריר מטעם מדינת ישראל במדינת מואריטניה סיפר על קשריו עם השליח בפאריז הרב יוסף יצחק פבזנר, שהיה מתקשר אליו מידי יום שישי לברר האם הניח תפילין, ובאם אשתו כבר אפתה חלות לשבת.

ביסמוט ציין כי מדובר ביום מיוחד, וכי הוא נרגש לשאת דברים בפני חסידי חב"ד בהתוועדות יום ההילולא. הוא סיפר כיצד הרב פבזנר אירגן משלחת עיתונאים שנפגשה עם הנשיא ז'אק שיראק. "בתום הפגישה, אירגן הרב פבזנר תפילת מנחה בארמון הנשיאותי, והחסידים פצחו בריקוד חסידי. שיראק הביט בחסידים, תחילה מתוך סקרנות, ולבסוף מתוך יראת כבוד. כשיהודי מכבד את עצמו מול הגויים, הגויים מכבדים אותו בחזרה. זו דרכה של חב"ד, ולכן הם עוזרים לכל אחד בכל מקום בו בהם נמצאים".

רועה הדור שמשפיע על כל הדור

כ"ק האדמו"ר מבישטנא שליט"א, המפיץ את אור תורתו של הרבי בחוגים רחבים, היה אורח ההתוועדות המרכזית. האדמו"ר מבישטנא משתדל להיות בג' בתמוז בציון הקדוש של הרבי, והוא מחנך את כל מושפעיו להתקשר אל הרבי וללמוד את תורתו. הוא עצמו חוזר בדרשותיו מאמרים ושיחות של הרבי, ומסביר את הדברים בטוב טעם, תוך הדגשת האור המופלא הטמון בהם. האדמו"ר מבישטנא ידוע באהבה המיוחדת שלו לניגוני חב"ד, ובחצרו מרבים לשיר את הניגונים מתוך דבקות והתעלות הנפש.

האדמו"ר מבישטנא דיבר על מעלתו של "רועה הדור", הצדיק שדואג לעם ישראל, קטן כגדול, מתוך אהבת ישראל. "כמו משה רבינו בדורו,  כך גם הרבי עזב את כל ענייניו, ומסר את נפשו לכל יהודי, ובכך הרים אותנו, את החסידים ואת השלוחים, שמוותרים על הגשמיות בכדי לפעול עוד רוחניות אצל יהודים אחרים". 

הרבי לימד אותנו איך לאהוב כל יהודי

רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי נשא דברים על "האמונה במשה" ועל "תורת משה" שהרבי, משה רבינו שבדורנו, הנחיל לכל יהודי. "התורה של הרבי, אלו ההוראות של הרבי אלינו כיצד עלינו להתנהג. הרבי לימד אותנו איך אפשר לאהוב כל יהודי, לראות את הטוב והנשמה שבכל אחד, ולהאיר את הניצוץ היהודי שבו. הרבי לימד אותנו איך להפיץ מעיינות, הן ליהודים שאינם שומרי תורה ומצוות, והן לאנשים שאינם דתיים". הרב אשכנזי ציין כי אנו נמצאים כיום 18 שנה מאז ג' תמוז תשנ"ד. "היו יהודים שניבאו שחב"ד לא תתפתח ותגדל, אך כולם התבדו.  הכוח והחיות של הדור הצעיר, שלא למדו את הרבי, מוכיח שחב"ד חיה וקיימת". הרב אשכנזי קרא לקהל לקבל החלטות טובות, ולהתחזק בקיום הוראותיו של הרבי.

הרבי היה של כלל ישראל

הרב יואל טוביאס רבה של שכונת שיכון ו' בבני ברק ומחשובי ידידי חב"ד הוזמן לשאת דברי ברכה. הרב טוביאס ציין בפתח דבריו כי העיון והלימוד במשנתו של הרבי מוסיף ופועל בנו, ומחזק אותנו. "הרבי היה של כלל ישראל. בצווארו של הרבי היתה תלויה מרגלית זוהרת, שכל מי שזכה לראות את הרבי, ולו מילה אחת, ופעמים רק בהסתכלות, זכה להתחזק בתורה ובמצוות".

הרב טוביאס סיפר על רב מבני ברק, שבנו חלה בין כסה לעשור, והיו צריכים להטיסו לטיפולים  לבולטימור. במוצאי יום כיפור, טס הרב עם בנו שאושפז בבית רפואה מקומי. הרב מבני ברק יצא לחפש סוכה בעיר, ולאחר שוויתר על ישיבה בסוכה קונסרבטיבית, יצא לרחוב, ולפתע ראה יהודי ממהר, כשעל גבו חבילת סכך. התברר כי מדובר בחסיד חב"ד שעבר מול הרבי בערב יום כיפור, והרבי אמר לו לנסוע לעיר בולטימור ולבנות סוכה ליהודי... הרב הנרגש פרץ בבכי, והודה לרבי שעיניו צופיות למרחקים, ודאג לו לסוכה".

המעגל שנסגר ב-770

איש העסקים החב"די ר' עמי פייקובסקי, שחתם את מסכת הנואמים, סיפר את סיפורו האישי ואת הקירובים המיוחדים שזכה להם מהרבי. "יום אחד הגיע אלי ר' בערל וייס ע"ה, וביקש ממנו ליטול את תפקיד היו"ר בדינר לטובת מוסדות "אהלי תורה", סיפר פייקובסקי. "הוא הסביר לי שאני אמור לפתוח את הדינר ושעלי להכין נאום. בשבת התפללנו ב-‏770 ולידי התפלל ר' יחיאל מלוב מראשל"צ, והתפתחה בינינו שיחה. כשסיפרתי לו שגדלתי בצפון תל-אביב, התברר כי גדלנו ממש באותה שכונה, ברחובות סמוכים. אבל ההפתעה הגדולה התבררה כשגיליתי שאביו, החלבן של השכונה שהיה אחד מדמויות ילדותי, היה החסיד שהניח לי תפילין בפעם הראשונה.

החוויה הזו נחרתה בזיכרוני והייתה אחת הפגישות המשמעותיות של חיי עם היהדות. המעגל נסגר באותם רגעים ב-‏770. החלטתי לספר את הסיפור בדינר ולשתף את הנוכחים בתרומה המכרעת של כל פעולה בעיצוב אישיותו של ילד יהודי. ביקשתי גם מהרב מלוב להשתתף בדינר וכשסיימתי את הסיפור קראתי לו לעמוד, כדי שהנוכחים יראו אותו, וכל הקהל עמד על הרגליים ומחא כפיים בהתרגשות עצומה".

פייקובסקי המשיך במשך שעה ארוכה, וסיפר סיפורים וקירובים רבים שקיבל מהרבי, לצד מענות מרתקים שקיבל מהרבי, ויייחד פרק מיוחד בנאומו לצורך להגביר באחדות בין החסידים.

קצת לאחר חצות, כשלהקת המנגנים שליוותה את הערב סיימה את מחרוזת הניגונים האחרונה, התמלאו דרכי כפר חב"ד, הרגילות בדממת הלילה האופיינית לשעה זו, באלפי משתתפי ההתוועדות המרכזית לג' תמוז כשהם מלאים בתחושת התעלות מהשעות הרבות שעברו עליהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.