מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ב 21.06.2012

צפו בוידאו: הצלם שתיעד אלפי רגעים עם הרבי ● מיוחד ב-COL

אין חב"דניק שלא מכיר את הצלם אלי יונה, מי שתיעד עשרות-אלפי רגעים עם הרבי ● מה הוא עושה כיום? לקראת יום ההילולא ג' בתמוז, הוא ישב לשיחה אחד-על-אחד עם הרצל קוסאשוילי ● בשיחה גלויה ומרגשת מספר אלי על הרגעים בהם נתבשר על הסתלקותו של הרבי: "עמדתי מול הציון הטרי של הרבי וצעקתי: "רבי, קום! אני לא רוצה לצלם אותך כך!" ● הוא מספר על הקשר המיוחד שהיה לו עם הרבי כמו גם הקירובים הרבים להם זכה בצילו של נשיא הדור ● וגם: המופת הגדול עם בנו והתבטאות יוצאת-דופן של הרבי בנוגע לזכויות יוצרים על תמונותיו  לסיפור המלא   
צפו בוידאו: הצלם שתיעד אלפי רגעים עם הרבי ● מיוחד ב-COL
(צילומים: שמוליק סופר, עריכת וידאו: צביקי ריבקין, COL)

הרצל קוסאשוילי, COL

אני מקנא קנאה גדולה באלי יונה. איך אפשר שלא? השנים אותם עשה במחיצת הרבי כשהוא מתעד כל תנועה וחיוך לדורות הבאים, מוציאים ממני את טיפות הקנאה החזקות ביותר.

כעת, שמונה עשרה שנים לאחר ג' בתמוז תשנ"ד, בין עצי התות העבותים בחצר בית הוריו ע"ה בנס ציונה, כשאנחנו רכונים על מספר אלבומים המקפלים בתוכם מסכת חיים שלמה של אלפי רגעים עם הרבי, אני מכיר בחשיבות הארכיון העצום שהוא מחזיק בידיו.

אין מה לומר, יש לו זיכרון חד וברור לאלי, לפחות כמו לעדשת המצלמה שלו - כלי אומנותו. הוא זוכר בבירור פרטים שאחרים היו שוכחים מזמן. הוא חי את הרגעים האלה מחדש כשהוא מדבר אודותם. אפשר לראות איך הניצוץ נדלק בעיניו כשהוא מביט בקלסתר פניו של הרבי.

השאלה הראשונה והאוטומטית המתבקשת היא, כמה רגעים כאלה עם הרבי הנצחת? "קשה לאמוד" הוא אומר, "בטח כמה עשרות אלפים, אם אתה לוקח בחשבון מאות מעמדים של חלוקת הדולרים המופרסמת בימי ראשון, ותקופות עמוסות של חגים שגדושים באירועים משמחים ורבי רושם".

גם הסיפור האישי שלו מרתק. עד שהתגלגל לחצר הרבי בניו יורק, עבר אינספור תהפוכות וטלטלות. הוא וילדיו זכו לאינספור קירובים מצד הרבי, והם נצורים וחרוטים על לוח ליבו לנצח. הרבה רגש עוצר אלי בליבו, וכשהוא מדבר על הרבי ועל התחושות שחש במחיצתו הוא מבקש לכבות את המצלמה. הדמעות ניקוות בעיניו ושרירי פניו מרצדים ומגלים את סערת הנפש בה הוא מצוי.

"האהבה שאני חש לרבי נובעת מהאהבה שהרבי הרעיף עליי בהרבה הזדמנויות. הוא כמו אבא בשבילי. נשבר לי הלב בג' בתמוז, צעקתי מול הציון של הרבי: "קום רבי! אני לא רוצה לצלם אותך כך..."

לסיום, אלי מגולל סיפור קשה של גזל וגניבה מצד עיתונים ואתרים שמפרסמים תמונות של הרבי שצילם ללא תמורה כספית וללא רשותו כמובן.

הוא זוכר איך נשאל על ידי הרבי לפרנסתו באחת מחלוקות הדולרים. לאחר שאמר לרבי שהמצב לא טוב, התעניין הרבי: "האם משלמים לך על התמונות שמתפרסמות בעיתונים?"

אלי ענה לרבי: "טוענים שמכיוון שאתה הרבי של כולם, אז כך גם התמונות...". דעתו של הרבי לא היתה נוחה מכך והוא שאל אותו: "האם עבוד הדפסת התמונה ישלמו לדפוס?" "האם כשהולכים למכולת צריך לשלם?" כשאלי הנהן לרבי בראשו לאות "הן", ענה לו הרבי: "אז תגיד להם שגם עבור התמונות צריך לשלם!".

הכאב ניכר על פניו כשהוא משוחח על כך ועל הפרוייקט שלו שקורם עור וגידים בימים אלו, הוצאת אלבום מרהיב של מבחר מאלפי התמונות שבהם תיעד את הרבי כמעט בכל מעמד פומבי אפשרי בשנים תשמ"ח-תשנ"ד.

"הקושי הכספי, לא מאפשר לי להשלים את המלאכה, אבל אני אופטימי. הרבי שומר עליי מלמעלה", הוא אומר בחיוך.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.