מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ב 21.06.2012

יליד 'הבתים האדומים' בקטמון סגר מעגל ● סיקור וגלריה

ביום ראשון האחרון, באירוע יחודי שנערך באוהל הקדוש עבור מקורבים ישראלים מכל רחבי החוף המזרחי של ארה"ב לכבוד יום ההילולא – ג' בתמוז, נשא דברים מר ישראל קצובר, מבכירי העיתונאים בישראל, שהחזיר את המשתתפים לסיוט המתמשך של "שכונת קטמון" ● רק שאת מה שקרה לאחר מכן, גם מר קצובר לא דמיין בדעתו עת עלה לדבר בפני משתתפי האירוע לסיפור המלא
יליד 'הבתים האדומים' בקטמון סגר מעגל ● סיקור וגלריה
צילום: חיים פרל

קטמון, אחת מהשכונות הוותיקות ביותר בעיר ירושלים, ידעה בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 מגפת הפלות שהפכה לסיוט מתמשך. דיירי הבתים האדומים ברחוב בר יוחאי נותרו חסרי אונים מול המגפה שהורידה דרסטית את שיעור הילודה בשכונה.

ביום ראשון האחרון, 40 שנה לאחר מכן, באירוע יחודי שנערך באוהל הקדוש עבור מקורבים ישראלים מכל רחבי החוף המזרחי של ארה"ב לכבוד יום ההילולא – ג' בתמוז, נשא דברים מר ישראל קצובר, מבכירי העיתונאים בישראל, שהחזיר את המשתתפים אל אותו סיפור עם תוספת אישית משלו. רק שאת מה שקרה לאחר מכן, גם מר קצובר לא דמיין בדעתו עת עלה  לדבר בפני משתתפי האירוע.

"באחת הפעמים בהם זכיתי ליחידות עם הרבי, הגעתי עם אשתי. בשלב מסויים פנה הרבי אל אשתי והתעניין אודות עבודתה הסוציאלית בשכונת קטמון בירושלים. להפתעתנו, דיבר הרבי על ריבוי אחוזי ההפלות בקטמון, תוך שהוא מדריך אותה כיצד לטפל בבעיה קשה זו. הרבי פרס בפני אשתי תוכנית שלימה כיצד למנוע את התופעה, תוכנית שהועתקה לאחר-מכן לערים נוספות ברחבי הארץ ונחלה הצלחה מרובה".

בשלב זה, כשכל המשתתפים יושבים ומאזינים ברוב קשב לנאום המרתק, נעמד אחד המשתתפים וביקש את רשות הדיבור. לתדהמת כולם, פנה האיש אל הקהל וגילה כי הוא עצמו יליד 'הבתים האדומים' של שכונת קטמון, תוך שהוא מציין את העובדה הבאה שכמו סגרה את המעגל: "לפני לידתי עברה אימי שתי הפלות, אני הוא בנה הראשון!"...

למרות העובדה שהאירוע חל ביום בו נחוג בארה"ב 'יום האב', למעלה מ-100 איש נטלו חלק באירוע הנערך במתכונת זו לראשונה. מקורבים מבתי חב"ד שונים מלווים עם שלוחיהם, לצד כאלו שהפכו למכריהם של התמימים – תלמידי ה'קבוצה', מסבב המבצעים השבועי שלהם, חברו לאירוע יוצא דופן בעוצמתו.

"עבור המקורבים שלי, אירועי יחודי שכזה נותן להם משמעות בביקור אצל הרבי והתרגשות טרם כניסתם לרבי", אמר השליח הרב נפתלי הרצל מבוקה רטון שבפלורידה. "במיוחד שמדובר באירוע שכולו בשפה העברית – שפת האם שלהם, עובדה שמוסיפה המון ופותחת בפניהם צוהר לעולם שמבחינה מסויימת היה שייך עד היום לדוברי אנגלית בלבד".

במהלך האירוע נשא אף דברים הרב זושא וולף, מנהל JEM בישראל, ששילב בנאומו חוויות מתוך הראיונות שערך במסגרת הפרוייקט התיעודי "המפגש שלי עם הרבי", כאשר לאחר-מכן צפו המשתתפים בסיפורו של משה לוי, גיבור ישראל שאיבד את ידו הימנית במלחמת יום כיפור. מר לוי, אשר נבצר ממנו להשתתף אישית באירוע, סיפר למשתתפים באמצעות סרטון וידאו על פגישתו המיוחדת לה זכה עם הרבי.

את נאומו, שחתם את שורת הנואמים, סיים מר קצובר בפנייה אישית אל הקהל: "בכל פעם שהייתי מבקר את הרבי, הייתי נוהג להציג בפני הרבי 'נייר עמדה' הסוקר את המצב הביטחוני בכעשר שורות. גם כעת, 18 שנים לאחר הסתלקות הרבי, כשאנו עולים על הציון עלינו להגיש 'נייר עמדה' לרבי – מכתב עם בקשות אישיות".

עם סיום דבריו הנלהבים של מר קצובר פנה הקהל לשלב המעשי של האירוע. לאחר הדרכה מעשית של המנחה הרב הולצברג, תוך שהוא סוקר את אופן הכניסה אל הציון, ניגשו המשתתפים לכתיבת הפ"נים.  

לאחר יציאתם מהאוהל הקדוש המתינה לאורחים ארוחת ערב עשירה ומכובדת. המשתתפים היסבו לארוחה בליווי ידידיהם התמימים והשלוחים, כשלאחר-מכן נפרדו למקום מגוריהם לא לפני שהוענקה להם מזכרת ייחודית.

"ביטלתי יום עבודה ומלבד זאת וויתרתי על מספר דברים חשובים בסדר היום הרגיל שלי" סיפר אחד המשתתפים שהגיע ממרילנד, נסיעה של 4 וחצי שעות לכל כיוון. "ההתרגשות וההתעלות שקיבלתי מההשתתפות באירוע והביקור באוהל גורמים לי לרצות לבקר כאן פעם בחודש".

"חבים אנו הכרת תודה ו'ישר כח' לרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המל"ח וכן לצוות המחלקה לדוברי עברית של 'מרכז לענייני חינוך' אגף 302 עבור התוכניה העשירה והמוצלחת אותה הם עשו", אומר השליח הרב לוי וובר מפילדלפיה. "האירוע היום גורם לכולנו לחכות בקוצר רוח לאירוע הבא".

תודה מיוחדת נתונה למר דוד שרף מצוות ההפקה של כינוס השלוחים, הרב אבא רעפסון מנהל אוהל חב"ד ליובאוויטש, תלמידי הישיבה המרכזית ב-770 במסגרת 'קבוצה', שסייעו רבות להצלחת האירוע בעידודם של השלוחים: הרב שלמה בייטש, מרילנד. הרב לוי וובר, פילדפיה. הרב שמוליק גוראריה, מרילנד. הרב נפתלי הרצל, בוקה רטון – פלורידה. הרב מענדי חרותי, מיאמי – פלורידה, והרב אברהם הולצברג מג'ורג'טאון, ניו יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.