מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ב 18.06.2012

'מקור ראשון' חושף: מסלול 'הסדר' לבחורים מישיבות חב"ד

הפרטים בנוגע למתווה המסתמן של החוק שיחליף את חוק טל ממשיכים לדלוף, כשבכל שבוע נחשפות החלטות חדשות שמתקבלות בוועדה ● 'מקור ראשון' חושף: "אחת ההצעות המתגבשות בקרב חברי הוועדה: צעירים חסידי חב"ד יוכלו להתגייס למסלול "הסדר" ולשלב בין לימוד תורה בחו"ל לשירות צבאי בהמשך" לסיפור המלא
'מקור ראשון' חושף: מסלול 'הסדר' לבחורים מישיבות חב
למעלה: קבוצת בחורים בדרך ל'קבוצה'. למטה: 770 (צילומים: מנדי הכטמן ושמוליק סופר - COL)

הפרטים בנוגע למתווה המסתמן של החוק שיחליף את חוק טל ממשיכים לצאת החוצה, כשבכל שבוע נחשפות החלטות חדשות שמתקבלות על ידי חברי הוועדה.

ל'מקור ראשון' נודע כי המתווה של החוק החדש אמור לשלב בין תמריצים חיוביים שיגרמו לצעירים החרדים להתגייס לשירות צבאי, עם גזרות שיגיעו בשלב מאוחר יותר של יישום החוק.

"אחת ההצעות המתגבשות בקרב חברי הוועדה: צעירים חסידי חב"ד יוכלו להתגייס למסלול "הסדר" ולשלב בין לימוד תורה בחו"ל לשירות צבאי בהמשך", דווח בעיתון. 

עוד דווח, כי "על פי המסתמן, המועמדים לגיוס שמשתייכים לזרם של חב"ד יתגייסו לצבא, יקבלו דחיית שירות כמו כל תלמידי ישיב תהסדר, יוכלו לנסוע ללמוד בארצות הברית בקהילה שבה התגורר הרבי, ובהמשך לחזור לארץ לשלב השירות הצבאי".

לאחרונה, התעורר ויכוח ציבורי בנוגע לדרך הנכונה והיעילה לתמרץ את מועמדי הגיוס החרדים להתגייס לשירות צבאי, כשעל הפרק עמדו שתי אפשרויות: הראשונה דיברה על תמריצים חיוביים ועל הטבות מסוגים שונים, בעוד האפשרות השנייה דיברה על גזרות ועל עונשים, במידה שהציבור החרדי יסרב לציית לחוק החדש ולא יסכים להתגייס לצבא.

מסתבר שבמקום להכריע בין שתי האפשרויות, חברי הוועדה מתכוונים כנראה לאמץ את שתיהן.

בימים האחרונים, מסתמן כי בשנים הראשונות לאחר חקיקת החוק החדש המיקוד יהיה בתמריצים החיוביים. יעשה ניסיון לייצר כמה שיותר תמריצים שיובילו להגברת הגיוס בקרב הצעירים החרדים. בין היתר תינתן תמיכה כספית, מימון לימודים, הכשרות שונות על חשבון המדינה ועוד.

לאחר כמה שנים, במידה שהתמריצים לא יעבדו, ומספרי הגיוס לא יענו על הציפיות, יכנס לפעולה השלב השני – שלב הסנקציות. בשלב זה חברי הוועדה עדיין לא גיבשו את הסנקציות העתידיות, אך ניתן להזכיר את שני סוגי הסנקציות שהוזכרו במסגרת הדיון הציבורי בנושא - סנקציות של מאסר, וכן שלילת קצבאות לתלמידים החרדים ולישיבות בהן הם לומדים.

חידוש משמעותי נוסף הוא מסלול ההסדר, שעל פי המסתמן יצורפו אליו גם חלק מהישיבות כאשר השם של המסלול המוכר ישתנה מעט - "מסלול שילוב חרדי".

מסתבר שמסלול ההסדר יתמקד בעיקר בצעירים המשתייכים לזרם של חב"ד. כיום, צעיר חרדי שמצהיר כי תורתו אומנותו אינו יכול לנסוע "לרבי", וללמוד בקהילת חב"ד הגדולה שנמצאת בארצות הברית ללא אישור מהצבא. מי שעושה זאת הופך מיד לעריק.

הדבר הוביל לבקשות שהגיעו לוועדה לקידום השוויון בנטל, מקרב הציבור החרדי עצמו, ליצור מסלולי הסדר לתלמידי הישיבות החרדים, כשבמסגרתם יוכלו התלמידים ללמוד בחו"ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.