מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ב 17.06.2012

ירושלים: נקבע רחוב ע"ש רבי אברהם חיים נאה ז"ל

לאחר מאמצים של כמה שנים מצד "איגוד צאצאי הגרא"ח נאה" בשיתוף עם הרב יעקב שנור, חבר מועצת ירושלים לשעבר, ולאחר מאבק בכל מיני גורמים - נקבע סוף-סוף שם רחוב בתוככי ירושלים עיה"ק על שם אחד מבחירי בניה - הפוסק הידוע הגה"ח רבי אברהם חיים נאה ז"ל, שבין היתר גם כיהן כרב שכונת הבוכרים בירושלים לסיפור המלא
ירושלים: נקבע רחוב ע

לאחר מאמצים של כמה שנים מצד "איגוד צאצאי הגרא"ח נאה" בשיתוף עם הרב יעקב שנור, חבר מועצת ירושלים לשעבר, ולאחר מאבק בכל מיני גורמים - נקבע סוף-סוף שם רחוב בתוככי ירושלים עיה"ק על שם אחד מבחירי בניה - הפוסק הידוע הגה"ח רבי אברהם חיים נאה ז"ל, שבין היתר גם כיהן כרב שכונת הבוכרים בירושלים.

מדובר ברחוב חדש הנמצא בין שכונת מאה שערים לשכונת בית ישראל בסמוך לרחוב זוננפלד.

יש לציין שבשני שכונות אלו נהג הגרא"ח להתפלל בימי חול ובשבת, וגם שימש כספרא דדיינא בבית דינו של הגרי"ח זוננפלד, שעל שמו נקרא כאמור הרחוב הסמוך.

היוזמה החלה לפני כ-7 שנים, כאשר הרה"ח ר' אליעזר זילבר ז"ל ייסד את איגוד צאצאי הגרא"ח נאה אבי אמו - במלאת יובל לפטירתו וערך בירושלים כנס מפואר לזכרו ולמשנתו, ובין החלטות הכינוס: להנציח את זכר רבי חיים נאה גם ע"י קריאת רחובות על שמו.

בתחילה פעל בעיריית ביתר עילית לקרוא רחוב על שם סבו, באמצעות יו"ר ועדת השמות דאז הר' אלחנן מישולבין שי', אשר מיד החליטה להקצות רחוב ל"רבי חיים נאה" (הרחוב טרם שלבי בני'). בד בבד פנה גם לעיריית ירושלים באמצעות הר' יעקב שנור שי', מחברי המועצה, כאשר במקביל גם בתו של הגרא"ח מרת חנה קוזלובסקי שתחי' כתבה בקשה אישית לעירי', ואכן תוך זמן קצר הוציא מהם הרב שנור החלטה להקצות גם בעיה"ק רחוב לזכר הגרא"ח מיד כאשר יימצא רחוב פנוי, אולם עברו 5 שנים וטרם נמצא רחוב כזה.

עם הבחרו של ניר ברקת לראשות העיר חידש ר' יעקב את מאמציו ולחציו, ואף העניק לו את ספר "נודע בשיעורים" שהו"ל משפ' זילבר על הגרא"ח, כאשר בינתיים ר' אליעזר זילבר הלך לעולמו ובנו - יבלחט"א ר' אברהם חיים ממשיך את פעילות האיגוד.

גם כאשר סוף סוף הוחלט על רחוב החלו ערעורים מצד שכנים וגורמים שונים והרב שנור, למרות שכבר פרש מתפקידו בעיריי', נחלץ חושים ע"מ להסירם ורק השבוע נשאו המאמצים פרי וסוף-סוף נתלה השלט ע"ש הרב נאה באותם אזורים בהם חי ופעל.

יו"ר האיגוד, ר' חיים זילבר, אמר ל-COL כי כבר החל להגיש בקשות לעוד ערים בישראל להנציח רחוב ע"ש הסבא, שפסקיו ושיעוריו התקבלו בכל תפוצות ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.