מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ב 17.06.2012

העיתון הישראלי בפלורידה בכתבת שער על בנק המזון של חב"ד

העיתון הישראלי של פלורידה הקדיש כתבת שער לבנק המזון של בית חב"ד לישראלים במיאמי ● “במשך חודשים רבים, קיבלנו ‏שיחות ממשפחות באזור מיאמי שפשוט אין להם אוכל לשים על השולחן לבני משפחותיהם, או שאני יודע על ‏משפחות העומדות בפני זמנים קשים”, אומר הרב מנחם חרותי‎ ‎שפתח את בנק המזון בספטמבר בראיון לעיתון  לסיפור המלא
העיתון הישראלי בפלורידה בכתבת שער על בנק המזון של חב

זה נשמע כמו בחירה בלתי אפשרית, אבל למשפחות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמיתון הגדול, המציאות ‏היא שמישהו יכול להיות רעב או בסיכון לאבד את הבית.

דבר זה משקף את הדבר החדש במוקדי הקהילה, ‏בנקי המזון. בתי כנסת רבים מובילים את הדרך, בתגובה לצרכים ההולכים וגדלים של הקהילות שלהם, ‏כמה ארגונים, כמו המרכז הישראלי של חב”ד במיאמי, החלו את בנק המזון החדש

“במשך חודשים רבים, קיבלנו ‏שיחות ממשפחות באזור מיאמי שפשוט אין להם אוכל לשים על השולחן לבני משפחותיהם, או שאני יודע על ‏משפחות העומדות בפני זמנים קשים”, אומר הרב מנחם חרותי‎ ‎שפתח את בנק המזון בספטמבר.

“השיחות עלו וגדלו. היה לנו הרבה דגש על חינוך מבוגרים, על בני נוער, ‏ושירותים יהודיים בסיסיים, ואנחנו עדיין עושים, אבל אנחנו צריכים להגיב על התקופה המצערת והאנשים ‏האלה זקוקים למזון בסיסי”. אמר הרב חרותי. 

גם על פי משרד החקלאות האמריקני, פלורידה היא אחת מתשע המדינות אשר קצב הביטחון התזונתי ‏שאנשים זקוקים לו גדול יותר מהממוצע הארצי. הרב חרותי, מי שמכוון את המרכז הישראלי של חב”ד במיאמי, פלורידה, והמתנדבים שלו, עובדים על לספק ‏קופסאות של מזון, עמוסות פירות וירקות טריים, קופסאות שימורים, בשר ועוף כשר, ‏דגים, חלות, ועוד מוצרי יסוד.

כל חבילה מיועדת כדי לעזור למשפחות לגשר על הפער בין המציאות הכלכלית ‏לבין הצורך בארוחות מכובדות לכבוד שבת ובחגים.

בכל שבוע 30 משפחות מקבלות חבילות. רבים מן הנמענים הם ילדים יתומים, אימהות חד הוריות, אנשים נכים, חולים, וקשישים.

“שזה מגיע ‏לאוכל, אני מעדיפה לוותר מאשר לאכול משהו לא כשר”, אומרת אישה מקומית אשר הכנסות משפחתה בקושי מכסות את שכר הדירה. “זה מאוד חשוב לי. אני ‏מודה לאלוקים בכל פעם שהרב חרותי מגיע”.

מתנדבים מהקהילה עוזרים באריזה וחלוקה של ארגזי המזון ‏ותרומת ארגזים, מרגישים שבעי רצון מהסיוע לאחיהם היהודים. מאיה חזן, מתנדבת, אומרת: “זה עונג ‏גדול עבורי להביא את חבילת המזון לשכנה שלי בכל שבוע. כאשר היא אומרת לי, ‘עשיתי מרק עוף’ עם ‏חיוך ענק על פניה, זה פשוט שווה הכל!”

מתנדב נוסף אשר מגיע כל שבוע הוא חיים ברקוביץ’. חיים מסתובב עם הטנדר שלו בשכונה ומספק מזון לנזקקים. “זה כולל הרבה עבודה פיזית, לסחוב ולארוז. נשים רווקות עם ילדים הם ראשונים בתור לקבל”, הוא אומר.

חיים גם ציין כי הרבה משפחות שהיו תורמות כסף כדי לספק מזון לאחרים הם עכשיו מקבלי המזון, כי ‏משפחות מקומיות רבות שיש בהם מספר רב של ילדים אשר לומדים בבתי ספר יהודיים יומיים, עדיין נאבקים ‏כדי להסתדר גם עם שני ההורים עובדים.

“אנחנו מאמינים בחסדיהם של אנשים”, אמר הרב חרותי. “‎אנחנו חיים רק על הטוב לב של הקהילה, ‏אנחנו מרגישים שיש צורך, אנשים מגיבים. אנחנו פשוט צריכים לבקש מאנשים לעזור. לקבל יותר תרומות, ‏ואנחנו נספק מיד למשפחות. אנו מודים לכל התורמים והמתנדבים שנותנים מזמנם ולבם”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.