מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תשע״ב 14.06.2012

עשור לארגון ששינה את מפת הכלכלה בצפת: מהו הסוד הגדול?

עשר שנות פעילות, מאות משפחות הרואות הצלחה ותוכניות גדולות לעתיד ● ארגון קטן שהוקם לע"נ הרב לוי ביסטריצקי תורם לאיתנותה של הקהילה ומכה גלים בכל הארץ ● יש להם קורסים על כלכלה לכל הגילאים, מועדון צרכנות מקיף, חנות חסד, שורת יועצים מומחים, תוכנית לאברכים, ועיתון בעל-שם בצפון ● אז מה בדיוק יש בארגון שהצליח לשנות את מפת הכלכלה של צפת?  לסיפור המלא
עשור לארגון ששינה את מפת הכלכלה בצפת: מהו הסוד הגדול?
מאת כתב COL

הרחק מאור הזרקורים, בעיר הקודש צפת, פועל זה עשור ארגון "חסדי ל"ב" המבצע פעילויות רבות למען משפחות מכל חלקי האוכלוסייה, ומסייע להן להתקדם, להתעצם, להפיק מעצמן הרבה יותר וכהגדרת הארגון "לעלות על דרך ההצלחה".

הארגון הוקם בשנת תשס"ב לזכר ולע"נ הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, משלוחי הרבי מליובאוויטש זצ"ל לארץ הקודש ורב העיר צפת. את הארגון מנהל בנו, ר' זלמי ביסטריצקי שיחי'. חרף העובדה שהארגון הינו מקומי (עדיין) ופועל בעיקר בקרב משפחות בצפת ובגליל, הגיע "חסדי ל"ב" להישגים מרשימים ביותר בקנה מידה ארצי, והוא עומד בשורה אחת, כשווה בין שווים ולעיתים אף יותר.

למען הקהילה

חסדי ל"ב ממשיך את דרכו של הרב ביסטריצקי ע"ה, והופך בכל יום מחדש את חזונו למציאות בשטח. לאורך כל השנים עסק הרב, לצד הפעילות הציבורית העניפה, בסיוע לנזקקים ובחיזוק האיתנות הכלכלית של משפחות, מתוך אמונה וידיעה שעזרה וערבות הדדית הן הערובה לקהילה איתנה.

כיום, קהילת חב"ד המקומית נהנית מהעשייה הרבה בארגון והפעילות "נוגעת" בעשרות משפחות בקריה.

רק בשנה האחרונה השתתפו 20 משפחות בתוכנית "פותחים דרך להצלחה" - תוכנית לשיקום משפחות שנקלעו למצוקה כלכלית, הנמשכת כשנה ובמהלכה מקבלת המשפחה 50 שעות ייעוץ וליווי אישי שיאפשרו להן לצאת לדרך חדשה; בנוסף, 40 משפחות השתתפו בקורס לניהול כלכלת המשפחה המעניק ידע וכלים איכותיים לניהול אמיתי ונכון של משק הבית; מאות משפחות ביצעו ומבצעות קניות ב"בזאר החסד" המופעל ע"י הארגון וחוסכות כסף בכל חודש, ומאות משפחות התחברו למועדון הצרכנות שמפעיל המועדון המאפשר לקנות בזול בעשרות בתי עסק באזור ולתרום לפעילות הארגון; ו-17 משפחות קיבלו ייעוץ משכנתאות מקצועי ובלתי תלוי, שאפשר להם לשפר את תנאי המשכנתא ולחסוך עשרות אלפי שקלים.

גולת הכותרת היא ללא ספק התוכנית החדשה לאברכים המופעלת ע"י חסדי לב בשיתוף הקרן למפעלים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי. 6 אברכים מהקהילה הצטרפו לתוכנית הראשונה מסוגה בארץ, המאפשרת לאברך ולמשפחתו לשפר את מצבם הכלכלי ולהגדיל את ההכנסה החודשית מבלי לעזוב את הכולל ומבלי לפגוע בלימודים. עשרות אברכים מהקהילות השונות בצפת הצטרפו לתוכנית שנוחלת הצלחה עצומה, ביניהם, כאמור, 6 מקהילת חב"ד.

לא מתפשרים על מקצועיות

אם ננסה להתחקות אחר הצלחתו של "חסדי ל"ב", נגלה כי אחד המאפיינים החשובים, אם לא החשוב שבהם - הוא המקצועיות והעקביות. זהו ארגון המהווה דוגמה ומופת לניהול מוקפד, שבאורח פלא מצליח לשלב מבנה ארגוני קטן עם עבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובלי להתפשר על איכות הביצוע של אף צעד בדרך. אין ספק שהצלחה כזו דורשת הרבה מאוד השקעה וחשיבה, ולא מעט יצירתיות.

בזכות הניהול המקצועי הולך שמו של הארגון לפניו, והוא זכה להכרה בקרב מוסדות רבים, החל מהעירייה ומחלקת הרווחה בצפת, דרך גופים כמו מ.ט.י ומפת"ח המסייעים למשפחות ויחידים בנושאי תעסוקה ויזמות, ועד משרדי ממשלה גדולים כמו למשל המוסד לביטוח לאומי ומוסדות נוספים.

הסטנדרטים הגבוהים הקנו לחסדי ל"ב מעמד של ארגון מוביל, והוא נושא את "תו מידות" היוקרתי המוענק אך ורק לארגונים שעומדים בתקנים הגבוהים ביותר של ניהול, תכנון, עמידה ביעדים, בקרה, שקיפות ומדדים רבים נוספים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.