מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ב 13.06.2012

דתלי"ם, תלמדו מהחרדים ● הרב דרוקמן סוגר חשבון

אין לי כל ספק כי ביבי נתניהו ושותפיו מגחכים ומחייכים 'מתחת לשפם' כאשר הדתלי"ם 'מאיימים'. יודע "צדיק" נפש "בהמתו". הוא מכיר את נפש המפדלי"ם, לאיומיהם אין כיסוי. זה עשרות בשנים שהם מתנהגים כ'עבדים כנענים' לכל דבר. בסופו של מאבק הם ייסוגו. לעומת זו החרדים, ככלות הכל, נושא לימוד התורה וחיי קדושה וטהרה עפ"י תורה של צאצאיהם הוא איננו מן השפה ולחוץ, אלא, בגדול, זה כל משאת חייהם! ● הרב דוד-מאיר דרוקמן סוגר חשבון במאמר נוקב ● ומה דעתו על גיוס בחורים? לסיפור המלא
דתלי
"ביבי נתניהו ושותפיו מגחכים ומחייכים 'מתחת לשפם'" (צילום: ברלה שיינר, COL)
הרב דוד מאיר דרוקמן

מעשה בבחור דתי מה שמכונה "דתי לייט" שהתחזק והתחרד לחרדת הוריו הדתיים המודרניים. הוריו הליברלים חשבו לרגע כי השתבשה דעתו של בנם והם אצו רצו לרב-המדריך הרוחני של הבן ופרסו באוזניו את חששותיהם לבריאותו הנפשית של יורש העצר שלהם, כאשר אחת "ההוכחות" לחששם בדבר תקינותו הרגשית של הבן הייתה; "הוא מזכיר תדיר את חובת האמונה והציפיה לביאת המשיח"... נענה הרב ואמר: "אז מה קרה, גם אני הרי מסיים כל דרשה שלי באיווי להתגשמות הגאולה השלימה והגואל, גם אני מכריז וחותם דרשותי באמירה של "ובא לציון גואל ונאמר אמן'".

"כן" אמרו ההורים, "אנו יודעים זאת", רק ההבדל בין הבן שלנו לבין כבוד הרב, בכל הקשור לאמונה במשיח הוא - שהבן שלנו באמת מאמין בזה"...

נזכרתי בסיפור נוכח סערת הרוחות העוברת בכנסת - מחאות הדתיים-הלאומיים בעניין פינוי גבעת האולפנא, כמו המתח השורר בקרב הנציגים החרדים לאור הגזירות האפשריות של גיוס תלמידי ישיבות (אם כי אני סבור, שנושא 'גבעת האולפנא' אינו עניין רק ל'מזרחיסטים' - אלא גם כל הנציגים החרדים צריכים להיות חרדים ולמחות ככל שביכולתם, ולמנוע ככל שלאל ידם את גירוש תושבי האולפנא. ולא רק בגלל שזה "עלול לבא גם אלינו-החרדים", אלא מצד הפן ההלכתי של 'פיקוח נפש' – עיין שו"ע או"ח סימן שכ"ט, וגם מהפן של "לא תחנם", שכל אלה הלכות שבתורתנו הק' – ואינן פחותות בחשיבותן מ'ניתוחי מתים' למשל).

ראש הממשלה מחייך 'מתחת לשפם'...

אין לי כל ספק כי ביבי נתניהו ושותפיו מגחכים ומחייכים 'מתחת לשפם' כאשר הדתלי"ם 'מאיימים'. יודע "צדיק" נפש "בהמתו". הוא מכיר את נפש המפדלי"ם, לאיומיהם אין כיסוי. זה עשרות בשנים שהם מתנהגים כ'עבדים כנענים' לכל דבר. בסופו של מאבק הם ייסוגו. רק ניסור הכיסאות מרופדות עור הצבי יזיזו אותם ממתחמי השררה והכבוד המפוקפק בכנסת. לעומת זו החרדים, ככלות הכל, נושא לימוד התורה וחיי קדושה וטהרה עפ"י תורה של צאצאיהם הוא איננו מן השפה ולחוץ, אלא, בגדול, זה כל משאת חייהם!

ה'דברי חיים' מצאנז אמר פעם כי כשמאחלים שנזכה ל'נחת' מילדים – אין צורך להוסיף ולפרט "נחת יהודי"; כי זה מובן מאליו. אם הנחת לא יהודי – אין זה נחת כלל. בעוד שבחוגים דתיים כלליים, לדידם – 'נחת' הוא זה שהבן הוא עו"ד, רופא, מהנדס, אצל היראים לדבר ה' – ההסתייגות היא לא כל כך מצד שהבן בדיעבד יהיה רופא או מהנדס ירא-שמים, אלא שה'נחת' הוא מפאת הצד התורני והרוחני של הבן, ולא מצד 'המהנדס' שבו. העיסוק של מהנדס או רופא איננו אלא רק בגדר של פרנסה; איך שמעתי פעם מהמדען העולמי החסיד פרופ' ר' ירמיה בראנובר הי"ו? "אין כל רבותא או כבוד גדול שאני מדען, זוהי הפרנסה שלי, בדיוק כמו שפב"פ לפרנסתו עובד כסנדלר".... גם אצל רבנו הרמב"ם ז"ל העיסוק במדעים וברפואה היה או לצורך פרנסה גרידא, או כהגדרתו הק' "רקחות וטבחות לתורה", היינו אמצעי ולא מטרה.

ברגע שזוהי האקסיומה, זוהי הנחת היסוד – הרי פשיטא שעל זה שלומי אמוני ישראל ימסרו את הנפש כפשוטו.

מה בינינו לבין הציבור הדתי-לאומי?

בציבור הדתי-לאומי בולטת אמנם המעלה של הדביקות באדמת הקודש של ארץ הקדש, אבל מלבד החוגים החרדלי"ם באמת (כמו תלמידי הרב גינזבורג שליט"א , תלמידי הרב יהושע שפירא שליט"א מרמת גן, הג"ר יעקב שפירא שליט"א מירושלים, הרב דודקביץ שליט"א מיצהר ועוד לא רבים) – אצל השאר החישובים התועלתיים של קידום אישי בסולם הדרגות בצה"ל, שדרוג כלכלי או אקדמי – כל אלה קודמים בסולם הערכים, שלא לדבר שזוהי הגישה הרווחת בקרב ה'אידישע מאמעס'. וכל זאת תחת האצטלה וה'מטריה' של 'ממלכתיות' והרגישות האובססית לאי איבוד הקשר עם כלל ישראל (לישנא אחרינא: רגשי נחיתות בפני החילונים). אחד מרבניהם כתב לא מכבר באחד העלונים ו'קבע' כי הראי"ה קוק העניק לגיטימיות לציבור החילוני (אגב, לענ"ד הנ"ל סתם מבזה את הרב קוק, בכך שמגדיר את שיטתו בצורה לא מדויקת).

לא אשכח, את הימים הטרופים של חרפת הגירוש והחורבן בגוש קטיף (ואני בעצמי העתקי לאיזה זמן את מגורי לגוש קטיף) - כיצד קצינים חובשי כיפות סרוגות גירשו את אחיהם תושבי הגוש "ברגישות ובנחישות", ואילו חלק מאחיהם תושבי הגוש, למרבית ההזיה, אף התחבקו בחום עם ...המגרשים (וזה די השתלם; אחד מ'המחבקים' הנודעים קיבל בתמורה להתרפסותו המתוקשרת את משרת ..הרב הראשי לצה"ל).

מזעזעת העובדה שסיפר לי ידיד קרוב, ירא ה' באמת, ממתנחלי הישוב המוחרב חומש שבמרומי השומרון, הכיצד בן דוד שלו, חייל בצבא של 'ראשית צמיחת גאולתנו' חובש כיפה וציציותיו מבצבצות מבעד למדים הצבאיים, והנה, ולא פחות ולא יותר ב...ליל ראש השנה הוא מפנה (קרי; מגרש) בברוטאליות את שאר בשרו מהישוב חומש, ולשם כך הוא מעלה אותו בכח על רכב צבאי, ומתי? כאמור, בליל "בראש השנה ייכתבון"!!! . ומה היה הצידוק האידיאולוגי לפעולה המחרידה הזאת? הלא הוא חובת הציות הקדוש לפקודות הצבא – הלא הוא הצבא של "מדינת ישראל יסוד כסא ה' בעולם". הם לא יתנו לעובדות לבלבל אותם. הם אמנם יפגינו, ישבתו רעב וכו' וכו', אבל בסופו של יום – הם ימשיכו לנשק את השוט והמגלב של 'הפריץ'.

ביבי ובודאי ויועצו 'הסרוג' נתן אשל מכירים היטב את הנפשות הפועלות האלה, ובשל כך ביבי איננו מי-יודע-מה מתרגש מנפנוף החרבות של ה'סרוגים'. לעומת זאת, הציבור החרדי עכ"פ ברובו המכריע, לדידו זה פשיטא, כי על גזירות כנגד עולם התורה – הוא ימסור את נפשו. זו איננה רק הערכה שלי אלא קראתי זאת מפורשות "שחור על גבי עיתון" מקולמוסו של אחד מהפובליציסטים הבולטים בציבור הדתי-לאומי כשהוא מתאונן על כך שעל הקהל שלו מצליחים 'לטפס', ואילו החרדים משיג את שלהם עקב העובדה שאצלם יש נושאים שעליהם אין פשרות.

ובכן, קהלא קדישא הדין לא יירתע לא מ(חוק) טל ולא ממטר, לא מרוח מצויה או לא מצויה, לציבור זה ישנם הכללים והיסודות הבריאים שאותו הוא ינק ביחד עם חלב האם שלו.

גיוס בנות אסור. גיוס בנים מותר?

ואפרופו האיומים על עולם התורה שסביב 'חוק טל': זאת למודעי, גזירות הגיוס אינן מוגדרות כגזירות אך מההיבט של ביטול תורה, אלא לא פחות מכך גם מהיבט אחר, שאינני בא בזה וקטונתי מלהכריע בו, אלא רק בכדי לעורר את לב המעיין;

כידוע לכולנו כי כל גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א פסקו כי גיוס בנות לצה"ל הוא בגדר של "ייהרג ובל יעבור" היות וזה נכלל ב'אביזרייהו דעריות' רח"ל (ומי שמתכחש למציאות הזו, הוא פשוט שקרן ללא תקנה).

כ"ק אדמו"ר זי"ע מליובאוויטש העלה פעם במהלך 'יחידות' בקודש פנימה בפני אחד מחשובי הרבנים את השאלה והדילמה הבאה, וזה תוכנה; אם האווירה במחנות צה"ל היא כזו מופקרת שעקב זה אוסרים בתוקף ובצדק רב גיוס נשים – הרי מהאי טעמא גופא היה ראוי לאסור לא רק על בנות כי גם על בנים לשרת שם!

מטיחים כנגדנו ואומרים; "מילא כאלה שלומדים בשקידה ותורתם אומנותם, והם עתידים להיות 'הגרי"ש אלישיב שליט"א' – ניחא, אבל מה עם כל 'המתפרפרים' למיניהם?".

והלב אכן מאד מפרפר, אם אותם 'מתפרפרים' השבויים בינתיים במשובת הנעורים של גיל 'הטיפש עשרה' ונכון לעתה הרי הם קצת פוחזים וקלים – אוי להם ואוי לעגמת הנפש של הוריהם אם קלי הדעת האלה ייסחפו באווירה הקלוקלת שבמסגרת החברתית הצהלי"ת. ובעניין זה; כמה צה"ל באמת מעוניין לשלב חיילים תוך כדי שמירה על אוירה חרדית – כבר נשתברו על זה הרבה קולמוסים לאחרונה, ובשורה התחתונה; 'הכל עבודה בעיניים'', והמפורסמות א"צ ראיה.

סוף דבר; מעבר לביטחוננו החזק בבורא עולם אשר הבטיחנו שהתורה לא תמוש "מפי זרעך ומפי זרע זרעך עד עולם" – גם המלהגים והמלעגים והמהלכים אימים עלינו בשינוי 'חוק טל', לפחות המפוכחים והרציונאליים שביניהם יודעים אל נכון כי לא יקום ולא יהיה כדבר הזה.

ומה שמאיתנו נדרש ומצופה בעיתות שכאלה, שנקיים בנפשנו – "ואנחנו קמנו ונתעודד". 'עברנו את פרעה' בחסדי ה' – נעבור גם את זה, וגם זה יעבור. והעיקר נעבור ונצלח גם את מהמורות הגלות המרה הלזו במהרה, ונזכה לביאת משיח צדקנו שבו אנו באמת ובתמים מאמינים בני מאמינים!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.