מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ב 11.06.2012

ערבי חב"ד חוזרים: כשניגון וסיפור נפגשים ● האזינו

תוכנית מקצועית מרגשת של אמן הסיפור גיא אלון והכנר מרדכי ברוצקי בנושא סיפורו של ניגון ● בימים אלו התקיים ערב חב"ד ראשון מסוגו, תחת הכותרת "כשניגון וסיפור נפגשים" ● עוד הפקה מוצלחת מבית חב"ד המרכזי באר שבע   לסיפור המלא ולהאזנה
ערבי חב

כתב COL

"ערבי חב"ד" הפכו לשם דבר לפני עשרות שנים. החסידים היו מדברים, בעלי המנגנים היו מנגנים והלבבות היו נפתחים. ניגוני חב"ד הצליחו לחדור למעוזי הקיבוצים ולהמיס את הלבבות.

בימים אלו התקיים ערב חב"ד ראשון מסוגו, תחת הכותרת "כשניגון וסיפור נפגשים". מדובר בשילוב מיוחד במינו של אמן הסיפור מר גיא אלון עם אמן הכינור מרדכי ברוצקי. המספר סיפר בצורה מקצועית ומרתקת את הסיפורים שמאחורי הניגונים, והכנר ליווה כל סיפור ובסופו ניגן את הניגון המדובר.

כמאה משתתפים, גברים ונשים, התאספו לערב הראשון שהתקיים בבית חב"ד המרכזי באר שבע. במהלך הערב סופרו סיפוריהם של שישה ניגונים: הרועה, שאמיל, אנעים זמירות, ר' מיכל מזלוטשוב, אני מאמין והניגון מפולטבה. המשתתפים נהנו משילוב של מקצוענות ברמה גבוהה יחד עם חוויה רגשית עמוקה, שהשאירה טעם של עוד.

במהלך הערב הוצגה תוכנית סמסטר קיץ של מכללת תניא. המכללה משלבת לימוד עיוני של ספר התניא יחד עם לימוד חווייתי של ניגון, סיפור ואימון תניא. לימוד הניגונים נעשה באמצעות כלי עזר חדשניים שפיתח הכנר מרדכי ברוצקי, ולימוד הסיפורים מלווה בהנחייתו של המספר גיא אלון. תוכנית אימון תניא נערכה בייעוץ המאמן נח אבגר הלוי והיועצת הדסה מקלר.

בעקבות ההצלחה של סמסטר חורף, שעסק בנושא "תורת הנפש", נרשמו עשרות רבות לתוכנית סמסטר קיץ בנושא "נפש וגוף" לפי פרקים ו-יא בתניא. הצלחתה של המכללה באה לידי ביטוי גם בפתיחת שלוחות נוספות בראשון לציון, חולון, והיישוב עומר, יחד עם השלוחה הותיקה והמצליחה ביישוב מיתר.

ההדים שהשאיר האירוע, יצרו ביקוש במקומות נוספים לקיום ערב חב"ד מסוג כזה. בית חב"ד המרכזי באר שבע, בראשותו של הרב זלמן גורליק, שוקד בימים אלו על הכנת תוכנית מסודרת של ערבי חב"ד כאלו, שיוצעו לבתי חב"ד ומרכזים ציבוריים.

האם ערבי חב"ד חוזרים? ימים יגידו!

להשמעת ניגון הרועה: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.