מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ב 10.06.2012

הביקור בברזיל שהזכיר לרב עמאר את ילדותו במרוקו

הראשון לציון והרב הספרדי הראשי לישראל, הרב משה שלמה עמאר שהגיע לס. פאולו, ברזיל בכדי להשתתף בחתונת בנו של איל ההון היהודי מר יוסף (ג'וזף) ספרא, ערך ביום שישי האחרון סיור של כבוד במוסדות חב"ד בעיר שהוקמו בהוראת הרבי בשנת תש"כ ● דיווח וגלריית תמונות לסיפור המלא
הביקור בברזיל שהזכיר לרב עמאר את ילדותו במרוקו

כתב COL

ביום רביעי האחרון, חגג איל ההון היהודי מר יוסף ספרא את חתונת בנו – דוד. בין אורחי הכבוד שהגיעו מרחבי העולם בכדי להשתתף בחתונה הגיע אף הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שהקדיש מזמנו ביום שישי האחרון בכדי לערוך סיור כבוד במוסדות החינוך החב"דים בעיר.

הסיור נפתח בביקור ב'חיידר' חב"ד בעיר הנקרא 'ליובאוויטש', כשאת פני הרב ופמלייתו מקבלים הרב הערש לייב בעגון, שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד בעיר ובניו הרב מוטי בעגון - מנהל החיידר, והרב מענדל בעגון מחברי ההנהלה יחד עם הרב אילן ענדע והרב ארי שפירא, מנהל בית ספר חב"ד לבנות בעיר. קבוצת תלמידים שגובשה מכל הכיתות קידמה את פניו של הרב בשירת 'שאו שערים', כשהרב עובר בתווך אל תוך מבנה החיידר.

עם הגעתו למקום קיבל הרב עמאר סקירה מורחבת על היסטורית המוסדות שהוקמו בשנת תש"כ בהוראת הרבי שמינה לשם כך את הרב הערשל בעגון. מספר מועט של תלמידים, רובם בנים לניצולי שואה היו מסתופפים בביתו של הרב בעגון שם למדו הם חומש עם רש"י, וכך למעשה נוסד החיידר.

היום 50 שנה לאחר מכן, המוסדות כוללים את ישיבת 'תומכי תמימים', חיידר 'ליובאוויטש' ובית הספר לבנות 'גני', בהם למדים למעלה מ-300 תלמידים ותלמידות, עם מאות בוגרים שהפכו לנרות להאיר בעשרות נקודות על פני הגלובוס.

לאחר ביקור מקיף בכיתות הלימוד, נערך אירוע קצר במסדרונות החיידר שם נשא הרב דברים בפני התלמידים כשהוא אומר: "זוהי זכות גדולה ללמוד במוסד שנוסד ע"י שלוחו של הרבי, הרב בעגון, שברכות האדמו"ר מלווה אתכם כל הזמן". במהלך דבריו אמר שביקור זה מזכיר לו את ימי נעוריו בהם למד במוסדות חב"ד מרוקו אצל הרב מטוסוב, אותו כינה "איש צדיק".

בסיום דבריו בירך הרב את התלמידים כאשר לאחר מכן אמרו התלמידים את שנים עשר הפסוקים ובסיומם שרו יחדיו מספר ניגונים, שהפכו את המעמד ליחודי ומרגש במאוד. בסיום המעמד חולקו מטבעות צדקה זאת בכדי לקיים את הנאמר: "תורה, תפילה וצדקה, מעבירים את רוע הגזירה".

מהחיידר המשיכה פמלית הרב שכללה את הרבנים הרב לייבל זאיאנץ, ידיד נפש של הרב עמאר והרב אברהם כהן, רב בית הכנסת 'בית יעקב' וחבר הוועד הרוחני של המוסדות אל עבר ישיבת תומכי תמימים 'אוהל מנחם מענדל', שם קיבלו את פניהם, הרב שמאי ענדע, ראש הישיבה ורב קהילת חב"ד, חברי ההנהלה, הרמי"ם ותלמידי השלוחים.

הסיור נפתח בביקור בזאל הישיבה שם נשא הרב שיעור תורה בן חצי שעה בו דיבר הוא בשבח לימוד התורה והחשיבות בקביעת עיתים לתורה. עם סיום השיעור ישב הרב עמאר עם הנהלת הישיבה לכמין התוועדות קטנה במהלכה שוחחו הם על נושאים שונים הקשורים לחינוך, כשהוא משתפם במספר סיפורים בניהם סיפור על הצמח צדק.

במהלך הסעודה שאל מזכירו של הרב את אחד הנוכחים האם החלב הינו 'חלב ישראל'? בתגובה לשאלתו פנה אליו הרב עמאר וענה לו בשאלה: "בחב"ד אתה שואל את זה?".

עם סיום הביקור ליוו חברי ההנהלה את הרב, כאשר הרב מוטי בעגון פנה אל הרב והודה לו בחום על הביקור והחיזוק שהוא העניק ענה לו הרב בחיוך: "הפוך, אני מקבל חיזוק ממכם, אתם שלוחים של האדמו"ר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.