מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשע״ב 09.06.2012

המכון ללימודי יהדות: 47 סניפים חדשים יחברו לכינוס הבינלאומי

בוועידה העולמית של JLI – 'מכון רוהר ללימודי יהדות' – יציינו השנה את הגידול המרשים של הארגון בשנתיים האחרונות, עם פתיחתה של המחלקה בשפה העברית שפועלת בשיתוף פעולה עם 'צעירי אגודת חב"ד' בישראל לסיפור המלא  
המכון ללימודי יהדות: 47 סניפים חדשים יחברו לכינוס הבינלאומי

בוועידה העולמית של JLI – 'מכון רוהר ללימודי יהדות' – יציינו השנה את הגידול המרשים של הארגון בשנתיים האחרונות, עם פתיחתה של המחלקה בשפה העברית שפועלת בשיתוף פעולה עם 'צעירי אגודת חב"ד' בישראל.

בשנתיים שחלפו תורגמו באופן מלא ארבעה קורסים נבחרים של JLI ומאות אנשים מקרב הקהל המשכיל בישראל גדשו את אולמות הלימוד של 25 הסניפים החדשים שמופעלים על ידי 25 בתי חב"ד נבחרים מכל רחבי הארץ.

בשנה האחרונה נפתחה המחלקה בשפה הרוסית שפועלת בשיתוף פעולה עם איגוד הקהילות היהודיות בחבר-העמים וארגון 'אור אבנר' ונפתחו גם 15 סניפים בחמש מדינות בחבר העמים: רוסיה, אוקראינה, אסטוניה, גרוזיה ובלרוס.  3 סניפים נוספים נפתחו במדינת גרמניה ו-4 סניפים חדשים לדוברי עברית נפתחו גם ברחבי ארה"ב וקנדה.

בד' תמוז, יתכנסו 350 מנהלי הסניפים של  JLI מרחבי העולם, לכינוס השנתי ה-14 שייערך בקווינס קולג' בניו יורק. במטה הראשי של הארגון בניו-יורק מצפים להשתתפותם של מנהלי הסניפים החדשים וכן מועמדים חדשים מבין ה'שלוחים' בארץ ובעולם, שעתידים בעז"ה לפתוח סניפים חדשים של JLI בשנת הלימודים הבאה.

"לראות את המהפיכה שמתחוללת בחבר העמים, מקום כמו אסטוניה לדוגמא - עם חמישים התלמידים שהשתתפו בשיעורי JLI בשנה הראשונה זה פשוט מדהים", אומר הרב משה קוטלרסקי יושב הראש של JLI. "מי היה מאמין שדווקא ברחבי ברית המועצות תהיה הצלחה גדולה שכזו ועוד בשנת הניסיון"

מהפכת JLI החלה לפני למעלה מעשור ובשנים האחרונות הגיעה להצלחה מסחררת, עם קרוב לרבע מיליון תלמידים שהשתתפו בלימודים ב-350 סניפים הפזורים בכל רחבי העולם. חומרי הלימוד של הארגון זכו לשבחים רבים ולהמלצות חמות מאנשי ההשכלה הגבוהה ובהם שופטים בכירים, עורכי-דין מהשורה הראשונה ואנשי רוח בולטים מכל גווני הקשת.

"השיעורים מתנהלים ברמה גבוהה ואיכותית, מה שגורם לכל הגורמים היהודים בעיר להישאר פעורי פה נוכח המקצועיות המושלמת של הקורסים", אומר הרב שלמה דייטש, מסמרה, רוסיה. "עובדה זו מציבה אותנו בחזית בכל הקשור להעשרת התלמידים בחוכמה היהודית, כל זאת עם קורסים מלאי עניין ועתירי חוויה".

שני הקורסים שנלמדו בשנה האחרונה ב-25 הסניפים בישראל וב-15 הסניפים שבחבר העמים– 'הדרך לחיים של משמעות' ו'היה אתה השופט', קצרו הצלחה של ממש וגרמו לבאז רחב שסחף אחריו מאות תלמידים חדשים. 

"בשיעורים אצלי משתתפים אנשים נכבדים מאוד, ובראשם שופט מכהן בבית המשפט השלום בתל אביב". אומר הרב שמואל רסקין מחולון. "הם גילו ענין רב בלימוד והתפעלו מאד, גם מהשיעור הראשון וגם מהשני. היה מדהים".

בשנתיים האחרונות תורגמו קורסים של JLI גם לגרמנית, כך שכעת הקורסים זמינים בשפות אנגלית, עברית, רוסית גרמנית וספרדית. הדבר מאפשר פריצה נוספת לקהלי יעד חדשים במדינות רבות.

במטה הראשי של JLI בניו יורק הביעו סיפוק רב משיתוף הפעולה עם ועדת ההיגוי המיוחדת שהוקמה בצעירי אגודת חב"ד בישראל, ואשר מאפשרת לתרגם בכל שנה 2 קורסים חדשים מאנגלית לעברית. כל קורס מכיל 6 מפגשי לימוד בני כשעה וחצי כל אחד. לכל קורס יוצאים לאור ספר לימוד לתלמידים וספר מיוחד למרצה בעברית, שכולל את המקורות והרחבות בנושא הנלמד. כמו כן מסופקת לכל סניף מצגת שמלווה את כל השיעורים.

השלוחים שמפעילים את הסניפים מקבלים גם ערכות שיווק ופרסום מותאמות לכל מקום. לקראת כל קורס חדש מתקיים יום עיון מיוחד למרצים, בנוסף לכינוס השנתי שבו חולקים המשתתפים לקחים ורעיונות להרחבת הפעילות. כאמור, ההצלחה בישראל הולידה את שיתוף הפעולה עם 'אור אבנר' והקמת ועדת היגוי מיוחדת לדוברי השפה הרוסית.

מטה הארגון בניו יורק פותח בימים אלו את ההרשמה לשלוחים מרחבי העולם שמעוניינים לפתוח סניפים של JLI לדוברי עברית ורוסית. לפרטים נוספים יש ליצור קשר באמצעות האימייל: [email protected].

עוד נמסר כי החוברות למרצה זמינות כעת באנגלית וגם בעברית – דבר שפותח אפשרויות רבות לפתיחת סניפים במדינות כמו קרואטיה וגוואטמלה, כשאליהם אמורים להצטרף בעתיד מקומות נוספים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.