מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״ב 07.06.2012

החסיד שהפך את בניית המקדש לדבר הכי אקטואלי ● אחד משלנו

לקראת תקופת 'שלושת השבועות' הקרבות לבוא, בהם אנו עוסקים בהלכות בית הבחירה ובבניין בית המקדש הפרטי, מדור 'אחד משלנו' מארח השבוע את ר' מנחם סופר, מרצה בעל שם בארץ ובעולם בנושא רב העמקים והפרטים של בניין בית המקדש על רבדיו בתורת הנגלה והנסתר ● מפעל חייו, בו הוא רואה את שליחות חייו, מתואר בקווים מרכזיים בכתבה המלאה ● ואיך מזמינים?  לסיפור המלא
החסיד שהפך את בניית המקדש לדבר הכי אקטואלי ● אחד משלנו
(צילום: שמוליק סופר, COL)
מאת שלומית, COL

שם: מנדי סופר, מעביר הרצאות בנושא בית המקדש.

ר' מנחם, תושב-מגדל העמק ואב לחמישה, אומר שמאז ילדותו הצית בית המקדש את דמיונו.

"בכל פעם שלמדנו את הנושא בכתה הייתי מקשיב נפעם ומשרטט לעצמי את מבנה הבית. חלק מאותם שרטוטים שמור אצלי עד היום. חלומי היה לבנות בעצמי דגם של בית המקדש. כשהתחלתי ללמד ולחנך ילדים, התוודעתי לערך של הוראה בדרך חזותית, והחלטתי לממש את החלום".

רקע: הרצאותיו של ר' מנחם נושאות את השם 'מלב העולם לנפש האדם' והן מועברות במקומות שונים בארץ ובעולם ומוזמנות ע''י גופים מכל הסוגים: תלמודי תורה, בתי-חב"ד, כוללים, בני ישיבות, בתי ספר ועוד. במהלך ההרצאה ר' מנחם עורך לשומעים מעין סיור בבית המקדש הכללי והפרטי.

חלקו הראשון מתאר את אגפי הבית, הכלים ותפקידיהם, והחלק השני עוסק בהקבלה שבין עבודת בית המקדש לעבודת ה', בבחינת 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם 'בתוכו' לא נאמר אלא 'בתוכם' – בתוך כל אחד ואחד.

עם השנים, ר' מנחם סופר פיתח מוצגים וחוברות להמחשת החומר העיוני אותו הוא מעביר, חודשים של עיון ועמל הניבו, תחת ידיו שלו, דגם מרהיב של בית המקדש השני, שגודלו כמטר על שניים, גובה המבנה המרכזי, שבו שוכנים האולם, הקודש וקודש-הקודשים כחצי מטר מהמיצג.

הדגם היפיפה שוכן אחר כבוד בתלמוד-התורה במגדל-העמק בו הוא מלמד ומחנך ויוצא עימו להרצאות בארץ ובעולם להמחשת התיאורים ולמתן דוגמא ממשית לנאמר בהרצאה.

כמו-כן, ר' מנחם כתב והוציא חוברת עבודה מיוחדת לילדים על מסכת מידות הנקראת: "בוני המקדש" – מחוברת זו ניתן להתרשם באתר: http://msofer.net/

לפני כשנה הוציא ר' מנחם בשיתוף עם חברת ישראטוייס, חברה המובילה בתחום המשחקים לדתיים, דגם יצירה תלת מימד של 'בית המקדש השני' על כל פרטיו. את יצירת הדגם המרהיב ביופיו ניתן להשיג בחנות יודאיקה בכפ''ח.

פידבקים: "התגובות חמות מאוד, אנשים מבינים שבית המקדש זה לא היסטוריה קדומה, אלא עניין בעל משמעות בהווה, לקראת שובו אלינו בקרוב", מספר ר' מנחם וניכר שהוא נרגש מתחושת השליחות שבהעברת המסרים והדיוקים בדבר בית המקדש והלכותיו.

"באחד הפעמים שהייתי בחו''ל הופעתי מספר פעמים לפני קהלים מגוונים בפלורידה. אישה מבוגרת אחת בקהל התרגשה מאוד. בתום ההרצאה, ניגשה אלי ובעיניים דומעות הודתה לי, 'כעת אני מבינה את מקומו של בית המקדש בחיי העם היהודי ומדוע מתפללים כל כך ומייחלים לבניינו. הוא היה כמו הלב הפועם של עם ישראל' אמרה לי וחשתי שהמסר הועבר".

קהל יעד: כללי – מותאם לכולם, מבוגרים, ילדים, דתיים, חרדים ועמך בית ישראל.
חזון: שנזכה בקרוב להתממשות הבקשה הקבועה בתפילתנו 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים'...

טלפון להזמנות: 050-5787757, 04-9575442.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.