מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״ב 07.06.2012

חלות חמות מגבול לבנון ● מתכון מסביב לעולם, מטולה

"אני גדלתי בשליחות בעיר מילאנו שבאיטליה, הורי הינם השלוחים שם, משפחת רודאל, ואני כבר מגיל 13 נסעתי לפיצבורג ללמוד, התגוררתי אז אצל דודי שחי שם ונסעתי הביתה לאיטליה אחת לחצי שנה" ● רוצים לקרוא את ההמשך המרתק? ● במדור 'מתכון מסביב לעולם', מתארח השבוע ברכה-לאה ששנוקין שהינה דור שני בשליחות ומגדלת את ילדיה, דור שלישי בשליחות במטולה, השוכנת על הקודקוד הצפוני ביותר בארץ, על הגבול עם לבנון ● המתכון שלה: חלות מקמח מלא לסיפור המלא
חלות חמות מגבול לבנון ● מתכון מסביב לעולם, מטולה
מאת שלומית, COL

האורחת: השליחה ברכה-לאה ששונקין, מטולה

המתכון: חלות מקמח מלא, בריאות ומזינות

החומרים:
● 8 כוסות קמח מלא 100%
● 6 כוסות קמח מלא 70%
● כוס שמן (קנולה)
● 4\3 כוס סילאן (דבש תמרים) ללא סוכר
● 2 כפות שטוחות מלח
● 4 ביצים
● 4 כוסות מים חמימים
● 4 כפות שמרים יבשים

אופן ההכנה:
בצלחת נפרדת ממיסים 4 כפות שמרים בכוס אחת של מים חמימים, מערבבים ושומרים בצד.

בקערה גדולה שמים את הקמח ויוצרים מעין גומה באמצע בה שמים את השמן, הסילן , 2 כפות מלח, 4 ביצים ו- 3 כוסות מים חמימים. מערבבים את הכל היטב עד שהמלח מתערה עם שאר החומרים באופן אחיד ואז שופכים את הצלחת שבה המסנו את השמרים ולשים את הכל לבצק כ-15 דקות.

● מתפיחים לכשעה וחצי
● מברכים על הפרשת חלה
● יוצרים צורות של חלות
- אופים בתנור המכוון על חום של 180 מעלות כ-40 דקות או לפי הטעם.


על השליחות:
מטולה הינה הישוב הצפוני ביותר בארץ. היא שוכנת על גבעה המשקיפה על הרי הגליל, החרמון, עמק החולה ועמק עיון. היא מוקפת בגבול עם לבנון מצפון, מערב ומזרח שלה.

הגענו לשליחות לפני כ- 22 שנים בהוראה מפורשת של הרבי ששלח אותנו למטולה באופן ספציפי.

לפני כ-15 שנה עברנו לשכונה חדשה שנבנתה בישוב, וכעת אנו גרים ממש על הגבול עם לבנון. עם השנים בנינו בית כנסת חדש במקום, מה שעשה רעש גדול כיוון ש- 100 שנים שהמקום הוותיק הזה קיים והיה בו בית כנסת אחד בלבד ברחוב הישן. בית הכנסת שלנו מורכב ממתפללים שלא נהגו כלל לפקוד את בית הכנסת באופן קבוע. היו שנים שאפילו בחגים לא היה מניין, אבל כיום ב''ה ישנו מניין בכל שבת וחג.

האוכלוסייה במטולה מגוונת ותושביה נמנים על כל הסוגים. אשכנזים , ספרדים , מסורתיים ובעיקר כאלו שאינם שומרים תומ''צ לעת עתה. המייסדים של הישוב הינם חקלאיים והרבה מבני הישוב הינם קיבוצניקים לשעבר.

השכנה שגרה לידי ביחסים קרובים ממש, הינה קיבוצניקית במקור ולדבריה, מעולם לא דמיינה שתגור בשכנות לאנשים דתיים ואף חרדיים ועוד תחיה עימם ביחסי חברות וקרבה, לא מזמן היא חיתנה בת והיה לה מאד חשוב שנגיע לשמוח עימה עד שהיא עלתה במיוחד לצפת בכדי לקנות בעבורנו מנות כשרות לחתונה.

לפני כ-8 שנים בנינו מאחורי הבית מקווה טהרה, אמנם קטן, אך מפואר מאד עם דגש מיוחד על אסתטיקה וטוב טעם, הכל עשוי עץ מיוחד, שיש איטלקי, ג'קוזי וכו'.

כיום ישנם ב''ה כ-30 נשים קבועות המגיעות מכל קיבוצי וישובי הסביבה, נשים שהחלו לשמור על טהרת המשפחה ובכלל, לעיתים העבודה במקום נמשכת גם עד השעות הקטנות של הלילה, קרה פעם שהגיעה אלי בהתראה קצרה כלה היישר מהחתונה ב-1:00 בלילה.

הילדים שלי לומדים בשליחות מלאה בבית ספר הממלכתי דתי כאן במטולה עד לגיל 10 ולאחר מכן נוסעים עד צפת מידי יום בכדי ללמוד, אצלי העניין כבר מורגל ואני שמחה שהם חוזרים הביתה מידי יום, כיוון שאף אני גדלתי בשליחות בעיר מילאנו שבאיטליה, הורי הינם השלוחים שם, משפחת רודאל, ואני כבר מגיל 13 נסעתי לפיצבורג ללמוד, התגוררתי אצל דודי שחי שם ונסעתי הביתה אחת לחצי שנה.

הכח הנשי בשליחות: השליחה נותנת את הטון בתחומים רבים, אך מה שהרבי הדגיש בעיקר הוא השותפות והחלק השווה בין בני הזוג בחיים בשליחות. אני ובעלי פועלים בשווה ובמשותף, אם זה שיעור שהוא מוסר בקיבוץ סמוך ואני עורכת את סדרת הטלפונים לתזכורת או עידוד ותמיכה ובכלל בכל דבר ועניין בו נתקלים בחיי השליחות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.