מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ב 06.06.2012

הולנד: נחתם הסכם היסטורי עם הממשלה שישמור על השחיטה

היום (רביעי) נחתם הסכם היסטורי בין ארגון הקהילות היהודיות של הולנד (NIK) לבין ממשלת הולנד שמבטיח את המשך קיומה של השחיטה היהודית במדינה ללא הפרעות. הרב בנימין יעקבס, רב ראשי בהולנד ומבכירי מרכז רבני אירופה הגיב על קיום ההסכם באמרו כי "מדובר בניצחון לא רק עבור היהודים אלא עבור הולנד עצמה. חופש הדת בהולנד ניצח. אם היה ספק על אפשרות המשך קיומה של הקהילה היהודית במדינה, כעת הוא הוסר סופית" לסיפור המלא
הולנד: נחתם הסכם היסטורי עם הממשלה שישמור על השחיטה
הגר"ב יעקבס עם ראובן פיס, יעקב הארטוך, ורוני אייזנמן עם ההסכם החתום היום

היום (רביעי) נחתם הסכם היסטורי בין ארגון הקהילות היהודיות של הולנד (NIK) לבין ממשלת הולנד שמבטיח את המשך קיומה של השחיטה היהודית במדינה ללא הפרעות. הגאון רבי בנימין יעקבס שליט"א, רב ראשי בהולנד ומבכירי מרכז רבני אירופה הגיב על קיום ההסכם באמרו כי "מדובר בניצחון לא רק עבור היהודים אלא עבור הולנד עצמה. חופש הדת בהולנד ניצח. אם היה ספק על אפשרות המשך קיומה של הקהילה היהודית במדינה, כעת הוא הוסר סופית".

ארגון הקהילות היהודיות של הולנד (NIK) הוא הגוף היהודי המרכזי במדינה והיחיד שמחזיק בהיתר לעסוק בשחיטה ברחבי הולנד. חתימת ההסכם הוא סופו של מאבק של חודשים בין ארגוני זכויות בעלי החיים לבין הקהילה היהודית ההולנדית שהסעיר את תושבי הולנד ואף קצר כותרות רבות מחוץ למדינה.

מצד ארגון הקהילות היהודיות השתתפו בטקס החתימה הרב הראשי הגר"ב יעקבס שליט"א, נשיא הארגון מר יעקב הארטוך, מזכ"ל הארגון מר ראובן פיס, ונשיא הקהילה היהודית של אמסטרדם מר רוני אייזנמן, מצד ממשלת הולנד חתם על המסמך סגן שר החקלאות ד"ר הנק בלקר, ולצדו נציגי הקהילה המוסלמית ונציגי תעשיית הבשר במדינה. ההסכם נחתם לפי הצעה שהגיש ארגון הקהילות היהודיות במדינה והתקבלה על ידי הממשלה בסוף השנה האזרחית הקודמת.

ההסכם נועד בכדי לוודאות שהאיזון בין חופש הדת, המאפשר שחיטה יהודית, לבין זכויות בעלי החיים ומניעת צער בעלי חיים, יהיה ממוסד ויישמר. ראובן פיס, מזכ"ל ארגון הקהילות היהודיות אמר היום כי "אנו בטוחים שהשחיטה היהודית המסורתית תוכל להימשך בזכות ההסכם הזה מתוך הבנה של הממשלה המבוססת על חופש הדת ממנו נהנו היהודים ב-400 השנים האחרונות במדינה".

גם מחוץ להולנד ברכו על ההסכם. הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה אמר בשיחה לכיכר השבת כי "המצב בהולנד הדאיג את כל היהודים ברחבי אירופה. באם החוק נגד השחיטה היה מתקבל היה הדבר גורר לגל של חקיקות דומות במדינות נוספות. ההסכם שנחתם היום הוא היסטורי בכל קנה מידה והוא מהווה זריקת הרגעה לכל יהודי אירופה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.