מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ב 06.06.2012

חוק ההסדרה נדחה: האולפנה תפונה

 69 חברי כנסת התנגדו לחוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינויה הצפוי של שכונת גבעת האולפנה בבית אל, לעומת 22 חברי כנסת שהצביעו בעדו, בתוצאה שהמחישה באופן בולט את הפער בין הצהרות הפוליטיקאים לפני ההצבעה - לבין מעשיהם בפועל ● מי נעדר מההצבעה? ומי מאושפז בבית הרפואה?  לסיפור המלא
חוק ההסדרה נדחה: האולפנה תפונה
צילום: ברלה שיינר

ערוץ 7

לאחר אינספור ויכוחים פוליטיים, הצהרות "מחייבות" ודיונים משפטיים, ולעיני יציעים מלאים עד אפס מקום במתיישבים, דחו חברי הכנסת את "חוק ההסדרה", שנועד למנוע את פינויה הצפוי של שכונת גבעת האולפנה בבית אל.

מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק ההסדרה של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי).

מההצבעה נעדרו שרי ש"ס, אריאל אטיאס, אלי ישי, יצחק כהן ומשולם נהרי. כמו כן נעדרו השרים יולי אדלשטין, דניאל הרשקוביץ, עוזי לנדאו, ישראל כץ, סילבן שלום וסגן השר יעקב ליצמן.
 
בעד הצעת החוק הצביעו זבולון אורלב, דוד אזולאי, ישראל אייכלר, אריה אלדד, זאב אלקין, חיים אמסלם, אופיר אקוניס, אורי אריאל, מיכאל בן ארי, דני דנון, יצחק ועקנין, ניסים זאב, ציפי חוטובלי, אמנון כהן, חיים כץ, יעקב כץ, יריב לוין, אברהם מיכאלי, ציון פיניאן, מירי רגב, דוד רותם וראובן ריבלין.
 
נעדרו מהמליאה: אורי אורבך (בשל אישפוזו בבית החולים), טלב א-סאנע, גילה גמליאל, ג'אמל זחאלקה, אחמד טיבי, סופה לנדבר, אליעזר מוזס, משה מטלון, אנסטסיה מיכאלי, אלכס מילר, לאה נס, סעיד נאפה, יובל צלנר, פאינה קירשנבאום, איוב קרא, יוליה שמאלוב ברקוביץ, ליה שם טוב ועתניאל שנלר.
 
כל שאר הח"כים הצביעו נגד החוק.
 
בפתח דבריו, עם הצגת החוק, אמר אורלב, "התאריך ה- 6/6 הוא תאריך סמלי. ביום זה לפני 8 שנים החליטה ממשלת שרון על הגירוש מגוש קטיף שאת תוצאותיו הבאושים אנו אוכלים עד היום. גם היום ה-6/6 תצטרך הכנסת להחליט שוב החלטה עקרונית על בנייה או חס וחלילה על גירוש. בימים האחרונים נשמעו יותר מדי דיבורים על המסור האדיר שיגיע מהולנד ויפתור לנו את כל הבעיות בגבעת האולפנא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.