מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ב 05.06.2012

חשיפה: הריי"צ שקל להעלות את גופו של הרש"ב נ"ע לישראל

כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע שקל להעלות את גופו הקדוש והטהור של כ"ק אדמו"ר הרש"ב לארץ הקודש, גילוי מרטיט זה, מתפרסם בספר חדש "אוצר החסידים", בהוצאת הספרים "חזק", ובעריכתו של הרב יוסף אשכנזי ● הרב אלתר שימחוביץ' שימש בא-כוחו של הרבי הריי"ץ בארץ הקודש, ואחת מן הפעולות אותן הונחה לבצע, היתה מרתקת במיוחד, ועסקה בהעלאת גופו הקדוש של הרבי הרש"ב לארץ לסיפור המלא
חשיפה: הריי
ציון כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע ברוסטוב ● צילום: שמואל בן צבי
כתב COL

חשיפה דרמטית בספר ייחודי ומרתק, שנדפס בימים אלה ונמצא כעת בחנויות הספרים: הרבי הריי"ץ שקל להעלות את גופו הקדוש והטהור של כ"ק אדמו"ר הרש"ב לארץ הקודש!

גילוי מרטיט זה, מתפרסם בספר "אוצר החסידים", מבית היוצר של הוצאת הספרים "חזק", בעריכתו של הרב יוסף אשכנזי. הספר יצא לאור בסיועה של הרבנית סימה רלב"ג, ומשמש נר זיכרון לבעלה, הרב יהוסף גדליה רלב"ג ע"ה.

הספר, הינו פסיפס נדיר ומרתק, המתאר את גישתם החסידית של גדולי המשפיעים בארץ הקודש. הקורא נסחף לתוך עולמן של דמויות ההוד החב"דיות - תלמידי הישיבה בליובאוויטש וסניפיה. התוועדויותיהם של המשפיעים נפרסות במלוא הדרן, ומציגות את משנתם החסידית. מאות הסיפורים, עליהם הושתתו תביעותיהם החסידיות, מותירים רושם בל יימחה.

הספר מציג בחדות את ייחודיותו של כל אחד מהמשפיעים, ואת תכונותיו השונות - בהן נבדל מרעהו. עושרן החסידי של הדמויות החב"דיות מקבל ביטוי מרתק, ומעניק מבט נפלא על דרכה של חסידות חב"ד.

סיפוריהם של המשפיעים, המובאים בספר, מהווים אף מאסף היסטורי לאירועים מסעירים ודרמטיים בתולדותיה של חסידות חב"ד. בין היתר, מתפרסם, כאמור, כי הרבי הריי"ץ שקל להעלות את גופו הקדוש והטהור של הרבי הרש"ב לארץ הקודש!

הננו מתכבדים לפרסם את ההתכתבות המרתקת, שנחשפת בספר, בבחינת טיפה מן הים המעידה על הכלל:

הרב אלתר שימחוביץ' שימש בא-כוחו של הרבי הריי"ץ בארץ הקודש. אחת מן הפעולות אותן הונחה לבצע - מרתקת במיוחד, ונוגעת להעלאת גופו הקדוש של הרבי הרש"ב לארץ. הורתו של עניין זה באיגרת מיוחדת שכתב הרב יחזקאל פייגין אל ר' אלתר, בכ"א מר-חשוון תרח"ץ:

אם לא שמעת עדיין מוכרח הנני להודיעך דבר המדאיב ואשר בהכרח בזריזות לעשות בזה. והוא כי זה איזה מכתבים שנתקבלו מרוסטוב, אשר בית הקברות הישן שם האוהל הקדוש לקחוהו ממאגעסטראט [פקידי השלטון] לגן ילדים, וחצי בית הקברות כבר בנו עליו בניינים וקרובי המתים כבר העתיקו עצמות קרוביהם לבית הקברות החדש.

ומנהל בית הקברות אמר, כי עומדים מוכן גם דבר החצי השני בכל אופן אם לבנות או להכניס בו הרחוב להרחיבה עד שם, בכל אופן המצב כזה אשר גם אם יעזור ה' יתברך ולא יבנו על המקום יש חשש לחילול המקום.

ועל כן בדעת כ"ק אדמו"ר שליט"א להתעסק דבר העתקת האוהל הקדוש כו', וההתעסקות היא על ארץ הקודש, שלעת עתה רוצה כ"ק אדמו"ר שליט"א שלא יהיה הדבר בפרסום, כי עוד לא הוחלט באיזה אופן תהיה ההתעסקות דבר השגת רישיון היציאה משם.

ועל כן מסר לי כ"ק אדמו"ר שליט"א לכתוב לך, כי תכנוס להרה"ג הערצאג שיחי' ותדבר עימו דבר השגת הרישיון על זה, להביא להיוודע הכול בפרטיות איך ליגש אל הפועל ואם מוכרח לזה איזה התעסקות מכאן או כי יספיק אשר הרב הערצאג בעצמו יגיש הבקשה הכול בפרטיות, (אם תמצא לנחוץ שראוי לילך עוד עם מי לשם אפשר תבקש את הרב שלמה יהודה לייב אליעזרוב כי ילך עימך להרה"ג הערצאג).

עם זה אמר לי כ"ק אדמו"ר שליט"א, כי ידוע לו, כי הרה"ג הערצאג הוביל עצמות אביו ז"ל לארץ הקודש תיבנה ותיכונן, ועל כן תוכל לידע ממנו לבד הרישיון בכלל סדר הדברים איך נעשה זאת, היינו פשוט על פי חוקי המדינות, באיזה ארון ואם צריכים רישיונות מיוחדים מהמדינות שדרך שם נוסעים, הכול בפרטיות ותודיע תיכף.

ר' אלתר החל מייד לטפל בעניין, ובכ' כסלו כתב אליו הרב פייגין:

בהנוגע להאוהל הקדוש, הנה בטח מה שתדע מצדך תשיב, אומנם ראוי הדבר (כן דעת כ"ק) אשר תדבר עם הפירמא [חברה] אשר כתבת אשר הם לוקחים העניין בתור טראנספורט פירמא [חברת הובלת דואר מורכב] להתדבר עימהם בערך כמה יעלה זאת, ועם זה לדבר עימהם אפשר ייקחו הם להתדבר עם הממשלה הסובייטית בעניין זה,

גם דבר הרישיון להוציא כי עדיין אין מראה מקום איך לגשת אל העניין ומי ייסע לשם במצב ההווה אשר החושך והערפל כיסה את המדינה והרבה הרבה נאסרו ונתפסו וביניהם גם הרבה מאנ"ש, ממילא כבד להשיג מי שנוסע לשם, בכלל יכול להיות אשר על ידי פירמא כזאת יכול להיות בקל יותר, ועל כן ראוי בהקדם להתדבר עימהם.

אולם, בי"א טבת הודיע הרב פייגין לר' אלתר:

אודות האוהל הקדוש הנה דעתו של כ"ק כעת, שבהכרח למנוע מהמחשבה דבר ההעתקה לארץ הקודש לעת עתה, כי כפי המצב המתוח בשם עלול כשידעו הרצון יוכלו לעשות מעשים בזה ח"ו ועל כן החליט אשר אם יהיה מוכרח יעתיקו לבית החיים החדש שם על אתר.

הלב נקרע בכתיבת הדברים שיהיו מניעות ועיכובים על מנוחת גופו הקדוש, אין אומר ואין דברים, ירחם ה' יתברך, ויקוים והקיצו ורננו שוכני עפר והוא בתוכם.

בכ"ד טבת, כתב אליו הרב פייגין שוב:

בהנוגע להאוהל הקדוש - כמדומה שכבר כתבתי לך אשר לעת עתה החליט רק כי לא לדבר אודות ארץ הקודש, כי כפי המצב דשם יכולים ח"ו לעורר אצלם פעולות מאוימות ועל כן נכתב לשם אשר לעת הצורך יעתיקו על בית החיים החדש. תסמר שערות הראש אשר עצמותיו הקדושות יצטרכו לטלטל. יבולע מוות לנצח והקיצו ורננו כו' והוא בתוכם.

גופו הקדוש והטהור של הרבי הרש"ב אכן הועבר לבית החיים החדש בעיר רוסטוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.