מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ב 04.06.2012

דרמה בצרפת: בחורים חב"דניקים הותקפו, הנשיא התערב

בעיר ווילרבאן בצרפת, הותקפו ארבעה בחורים חב"דניקים בדרכם לתפילה בבית-הכנסת בעיר ● השליח המקומי הרב שמואל גורביץ' סיפר ל-COL על המקרה הקשה: "אחד הבחורים קיבל מהלומת פטיש בראשו, בשני הלם הפטיש בכתף וכתוצאה נשברו לו עצמות בכתף בצורה קשה, והשלישי קיבל מהלומות קשות בפניו. כל ארבעת הבחורים נזקקו לטיפול רפואי בבית-רפואה" ● הוא מספר כי הנשיא הצרפתי ושר הפנים מעורבים והבטיחו לטפל ביד קשה לסיפור המלא
דרמה בצרפת: בחורים חב
צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר

מאת שמואל סופר

בצהריי השבת האחרונה, בעיר ווילרבאן - פרבר של העיר ליון שבצרפת, צעדו להם ארבעה בחורים חב"דניקים, בדרכם לתפילת מנחה של שבת בבית-הכנסת 'בית-מנחם' בעיר. חבורת אנטישמים, ככל הנראה מוסלמים, תקפו אותם באגרסביות.

"המקרה הפעם היה קשה מתמיד", מספר ל-COL הרב שמואל גורביץ', שליח הרבי בעיר, "ערבים אנטישמים ופורעי חוק החלו לקלל באנטישמיות את ארבעת הבחורים שלנו, והחלו להכותם".

הרב גורביץ' מספר, כי במקום התפתחה מריבה גדולה. "עד מהרה הצטרפו עוד כעשרה ערבים לעזרת חבריהם. התוצאה הייתה קשה. אחד הבחורים קיבל מהלומת פטיש בראשו, בשני הלם הפטיש בכתף וכתוצאה נשברו לו עצמות בכתף בצורה קשה, והשלישי קיבל מהלומות קשות בפניו. כל ארבעת הבחורים נזקקו לטיפול רפואי בבית-רפואה, ובתקווה לרפואתם השלימה במהרה".

הרב גורביץ' מציןי כי "מקרים אלו נפוצים אצלנו כמעט כל הזמן. מידי יום, בשעה שהילדים יוצאים מבית-הספר לביתם, מגיעים למקום פורעים ערביים ותוקפים, בין אם זה באמצעות זריקות אבנים, יריקות וקללות. רבים מילדי בית-הספר שאינם מבתים חזקים, מסירים מעליהם כל סממן יהודי ביציאתם מבית-הספר ובכלל בשהייה ברחוב".

לסיום, מרגיע הרב גורביץ' מתוך אמונה תמימה: "הפעם זה נראה אחרת. כל התקשורת המקומית של צרפת מדווחת על המקרה, ושר הפנים הצרפתי וגם הנשיא, מעורבים בעניין וגינו את המקרה בפומבי בכלי-התקשורת. הם ביקשו לפעול במיידית ללכידתם של הפורעים האנטישמים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.