מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ב 04.06.2012

ת"ת חב"ד בית שמש: תערוכה ייחודית "המסע להר סיני"

לקראת חג השבועות הוצגה לילדי תלמוד תורה חב"ד בבית שמש תערוכה פעילה וייחודית הממחישה את מסעות בני ישראל במדבר מיציאתם ממצריים ועד קבלת מתן התורה ● עם סיום חציית ים סוף, כאשר ברקע שיחתו הידועה של הרבי על הארבע הכתות אשר עמדו בפתחו של הים לפני קריעתו, עצרו התלמידים במרה, שם עמד מיצג הממחיש את המתקת המים ובנוסף נערכה סדנה ייחודית להלכות שבת לסיפור המלא
ת

לקראת חג השבועות הוצגה לילדים תערוכה פעילה וייחודית הממחישה את מסעות בני ישראל במדבר מיציאתם ממצריים ועד קבלת מתן התורה.

במהלך המיצג הוביל "משה רבנו" (הרב חיליק קופצ'יק – רכז הת"ת)  את "בנ"י " (התלמידים) במספר תחנות כאשר כל תחנה מלווה במפה הממחישה את המסלול אותו עברו בנ"י.

עם סיום חציית ים סוף בליווי עמוד האש והענן כאשר ברקע שיחתו הידועה של הרבי על הארבע הכתות אשר עמדו בפתחו של הים לפני קריעתו,  עצרו התלמידים במרה , שם עמד מיצג הממחיש את המתקת המים ובנוסף נערכה סדנה ייחודית להלכות שבת.

דרכם להר סיני עברו הילדים ברפידים, וראו את האבן המוציאה מים (ע"י צינור) , חוו את המלחמה בעמלק ורגע לפני מתן תורה עברו הילדים ליד אוצרות של יהלומים ומטבעות ......שוקולד כאשר הפסוק "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף " מעניק לילדים השראה לא להיכנע ל"פיתויים" ולהמשיך ישר אל הר סיני לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות.

לאורך המסע ליוו את התלמידים בכל התחנות תצלומים מרהיבים מהמקומות (המשוערים) בהם התרחשו האירועים וכן מפות שבהם סומנה ההתקדמות במסלול.

את התערוכה יזמו והקימו מספר אימהות בהשראת בית הספר חב"ד בניס- צרפת "כרם מנחם" בניהולה של השליחה הרבנית פינסון אשר סייעה וליוותה את הקמת התערוכה.

בעקבות הצלחת התערוכה והפעילות,  הוצגה התערוכה בפני המפקחת מטעם משרד החינוך-אשר התפעלה מהרעיון והביצוע, ובקשה להשאיר את התערוכה בתקופה הקרובה, ובקשה " לבדוק אפשרות שבתי ספר אחרים (ממלכתיים או ממלכתיים-דתיים) יבואו גם להתרשם" כדבריה.

בית הספר ות"ת חב"ד בבית שמש בניהולה של הגב' אריה והרב חיליק קופצ'יק רכז הבנים משמש כבית חינוך למשפחה החסידית ונמצא בתנופת  עשייה אינטנסיבית אשר את פירותיה ניתן לראות בעשרות הפניות מצד הורי בית שמש לעירייה ע"מ לרשום את ילדיהם למוסדות  בשנת הלימודים הבעל"ט.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.