מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ב 03.06.2012

"אחרי שתיקנתי, קיבלתי בבת אחת מהרבי 11 מכתבים"

במהלך המושב המרכזי של ועידת מנהלי מוסדות חב"ד שנערכה באולם 'שדות' נשא דברים מנכ"ל בית רבקה וחבר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש הרב שמואל חפר ● בפתח הדברים ציין הרב חפר כי בטעות נכתב על התג שלו "מנהל תיכון בית רבקה", ובהקשר זה סיפר סיפור מופלא על התעלמות של הרבי ממכתביו, עד שעלה בדעתו כי ראוי לתקן את נייר המכתבים מ"בית ספר תיכון" ל"בית ספר על יסודי" ● בלעדי  לסיפור המלא  + מבחן ההכרעה: האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי? ● גלריה + נפתחה הוועידה השנתית של מנהלי מוסדות חב"ד ● גלריה + רבני חב"ד למנהלים: האסור והמותר בבחירות המונציפליות
צילום: ברלה שיינר
במהלך המושב המרכזי של ועידת מנהלי מוסדות חב"ד שנערכה באולם 'שדות', נשא דברים מנכ"ל בית רבקה וחבר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש הרב שמואל חפר.

בפתח הדברים ציין הרב חפר כי בטעות נכתב על התג שלו "מנהל תיכון בית רבקה", ובהקשר זה סיפר סיפור מופלא על התעלמות של הרבי ממכתביו, עד שעלה בדעתו כי ראוי לתקן את נייר המכתבים מ"בית ספר תיכון" ל"בית ספר על יסודי".

הרב חפר העיר כי ראשית כל, הוא משמש מנכ"ל בית רבקה ולא מנכ"ל התיכון, ושנית, הרבי לא אהב את השימוש במילה "תיכון", "דבר שלמדתי לצערי בדרך הקשה", כלשונו של הרב חפר.

מספר הרב חפר:

"בשנים הראשונות הייתי רגיל לקבל מכתבים מהרבי לעיתים קרובות. הייתי כותב אותם על נייר מכתבים של המוסד. בתקופה מסויימת, הדפסנו נייר מכתבים ועליו המילים: "תיכון בית רבקה", כי עוד לא היה לנו סמינר, אלא רק כיתות ט-י"א. פתאום שמתי לב, שהפסקתי לקבל תשובות מהרבי למכתבים ששלחתי.

חבר ההנהלה, הרה"ח ר' פולע כהן ע"ה, נסע לרבי, ושאל את הרבי במכתב מדוע הרבי מתעלם מהמכתבים שלנו, והאם הדבר קשור אליו?

הרבי ענה לו: "לא רק הוא, כי כמה וכמה, ואין העניין שייך ותלוי בו כי אם מסיבות שאינם שייכות לו ולסמינר כלל וכלל. וימשיך בעבודת הקודש מתוך שמחה וטוב לבב. וגורם נחת רוח, ובוודאי יוסיף בקודש וה' יצליחו".

לאחר זמן מה, עלתה בליבי המחשבה שאולי מדובר בעובדה שציינתי את המילה "תיכון", דבר שלא היה מקובל כנראה. 

מיהרתי להדפיס נייר מכתבים חדש "בית ספר העל יסודי בית רבקה" ושלחתי דו"ח לרבי. באותו שבוע, קיבלתי בבת אחת 11 מכתבים במעטפה גדולה. המעניין הוא שהרבי ענה למכתבים מיד כאשר שלחתי אותם, והוא כנראה החזיק אותם במגרת שולחנו ורק חיכה להזדמנות לשלוח לי אותם... ברגע שתיקנתי את ה"תיכון" הגיעו לפתע כל המכתבים בבת אחת".

בסוף נאומו של הרב חפר, הפתיע אותו יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב כשהגיש לרב חפר תג מתוקן... הרב חפר המופתע אמר: "הרב אהרונוב הוא איש של מעשים, ומיהר לארגן לי תג חדש", לקול תשואות מנהלי המוסדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.