מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ב 03.06.2012

רבני חב"ד למנהלים: האסור והמותר בבחירות המונציפליות

המושב המרכזי של וועידת מנהלי חב"ד שנערכה היום באולם 'שדות' עסק בהיערכות לבחירות מונציפליות: האסור, המותר, והמיותר, וכן בביצור וחיזוק בית דין רבני חב"ד בהנהגת חב"ד בארה"ק ● הרב ירוסלבסקי: "צריך לדון בדברים לגופו של עניין" ● הרב אשכנזי: קבוצות באנ"ש מנסים לפגוע בבית הדין ● הרב גלוכובסקי חשף הוראות שקיבל מהרבי ● וגם: על מה ביקש הרב צייטלין מהמנהלים להצביע? ● בדיווחים שוטפים ובלעדיים מוועידת המנהלים השנתית של אגודת חסידי חב"ד לדיווח ולגלריית תמונות + מבחן ההכרעה: האם חב"ד תישאר בחינוך הממלכתי דתי? ● גלריה + נפתחה הוועידה השנתית של מנהלי מוסדות חב"ד ● גלריה 
רבני חב
צילום: ברלה שיינר

שרון גושן
צילום: ברלה שיינר

המושב המרכזי של וועידת מנהלי חב"ד שנערכה היום באולם 'שדות' עסק בהיערכות לבחירות מונציפאליות: האסור, המותר, והמיותר, וכן בביצור וחיזוק  בית דין רבני חב"ד בהנהגת חב"ד בארה"ק.

חלק גדול מההחלטות התקציביות ההקצאות ברשויות המקומיות נגזרות באופן מובהק מענינים פוליטיים, ומטבע הדברים יכולות לגרור את הקהילה החב"דית המקומית או בתי חב"ד למסע החתחתים של תמיכה במועמדים פוליטיים מקומיים.

את הפאנל המיוחד הנחה השליח באור עקיבא הרב אליעזר שמולביץ, שהציג את חברי בית הדין שנכחו בדיון.

ראשון הדוברים הרב מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שאמר כי למעשה אין כללים חד משמעיים בנושא, ובכל מקום צריך לדון בדברים לגופו של עניין. הפעם הראשונה והאחרונה שהרבי התייחס לבחירות היה כידוע בשנת תשמ"ט, ומאז יש להתייחס לכל מקום לגופו, ובהתייעצות עם רבנים. הרב ירוסלבסקי הזכיר את התוקף של הנהגת אנ"ש בארה"ק שהרבי נתן לרבנים, ואת הכח לנהל את עניני הקהילה בכוחו של הרבי".

רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי נשא דברים נוקבים על האחריות שהרבי הטיל על ועד רבני חב"ד, על הנסיון של קבוצות באנ"ש לפגוע בבית דין רבני חב"ד, ועל העזרה שהרבנים זקוקים מאנ"ש (נאומו של הרב אשכנזי יפורסם בידיעה נפרדת).

סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סיפר על ההוראה שקיבל מהרבי כיצד עליו לנהוג בבחירות לרשויות המקומיות ברחובות, ועל ההצלחה שהיתה לקהילתו בעקבות כך. הוא שיתף את המשתתפים בלבטים שהיו לו כיצד לנהוג בתמיכה ברשימה למועצת העיר ובתמיכה בבחירות לראשות העיר. הרב גלוכובסקי התייחס אף הוא לדברי הרב אשכנזי על חשיבות השמירה על מסגרת של בית דין רבני חב"ד.

דברים נשא גם רב העיר קריית גת הרב משה הבלין שסיפר על ההוראות שקיבלו בקריית גת בקשר לבחירות לראשות ולמועצת העיר.

הרב אהרן אליעזר צייטלין משלוחי הרבי לארץ הקודש ביקש את רשות הדיבור ואמר כי למעשה מדובר בפעם הראשונה שהרבנים מבקשים את תמיכת מנהלי המוסדות, וכי כל מי שמוכן להתמסר להוראות של הרבי שירים את ידו. ללא היסוס הרימו מנהלי המוסדות את אצבעותיהם אל על, כמבקשים לחזק את הרבנים.

אין חכם כבעל הניסיון: מנהלים ילמדו מההצלחות

חלקו השני של המושב המרכזי עסק בהצלחותיהם של ארבעה מנהלים. "המטרה במושב זה היא ללמוד על מיזמים חדשים שניתן דרכם למנף את כל פעילות המוסד בעיר ולהשיג דרכו הכרה ומשאבים ולא פחות מכך להציץ לעולם שמאחורי ההצלחה וללמוד איך מאחורי ההצלחה ישנם טיפים קטנים שיכולים לעזור ולייעל את חיי ניהול מוסד של כל מנהל", הסביר הרב אריאל למברג מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד.

ראשון הדוברים היה הרב שמואל חפר יו"ר קריית חינוך בית רבקה כפר חב"ד ב'
בניית קריית 'בית רבקה' ששיתף את הקהל בסיפור הצלחה של המוסד, ובנייתו הרצופה בהוראות מרתקות של הרבי.

הרב אלימלך הרצל יו"ר רשת מועדוני הנוער ניאות לשתף את מנהלי המוסדות בכושר ניהולו והצלחת מוסדותיו ידועה, כמו גם הרב ארז קרלשטיין סמנכ"ל מוסדות חב"ד רחובות, שהקים מספר מוסדות לילדי החינוך המיוחד שאחרי עבודה מקצועית הפכו לדוגמא לחיקוי בציבור החרדי.

הרב זלמן ביסטריצקי מנכ"ל חסדי ל"ב סיפר כיצד הופך פרוייקט של ארגון חסד מקומי למאות משפחות לגמור את החודש בלי לתת להם ולו שקל אחד, מדוע הג'וינט ושלל קרנות רוצות לקחת טרמפ על ההצלחה, ואיך מצליח ארגון רווחה ביער סבוך של ארגוני חסד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.