מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ב 31.05.2012

מערכת המגנומטרים חזרה לפעול בשבת בכניסה לכותל

המכון המדעי טכנולוגי לבעיות ההלכה בשיתוף ה"קרן למורשת הכותל המערבי" פעלו בחודשיים האחרונים לחדש את המגנומטרים בשערי הכניסה לכותל המערבי על מנת שכל החפץ לבוא בשערי הכותל המערבי בשבתות ובמועדי ישראל יוכל לעשות זאת לכל הדעות לסיפור המלא
מערכת המגנומטרים חזרה לפעול בשבת בכניסה לכותל

המכון המדעי טכנולוגי לבעיות ההלכה בשיתוף ה"קרן למורשת הכותל המערבי" פעלו בחודשיים האחרונים לחדש את המגנומטרים בשערי הכניסה לכותל המערבי על מנת שכל החפץ לבוא בשערי הכותל המערבי בשבתות ובמועדי ישראל יוכל לעשות זאת לכל הדעות.

שערים אלו נדרשים, לאור החשש מפני אירוע בטחוני ברחבת הכותל המערבי, ומשום כך יש צורך בבדיקת כל הבאים בשערי הכותל המערבי בכל שעות היממה.

המגנומטר יוצר שדה שמגיב על הימצעות מתכות אצל העוברים דרכו, ובסידור הנוכחי שגובש על ידי הגאון רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א ראש המכון יחד עם רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ובשיתוף עם המשטרה, סוכם להוריד את רגישות התגובה של המגנומטר, כך שהוא לא יגיב אלא למתכות גדולות וחריגות בלבד, כמו סכינים, כלי נשק וכד'. אבל לא למתכות קטנות מצויות, כמו שעון, חגורה, מפתחות. כך שכשאדם עובר בשער ובכיסו או על גופו מתכות קטנות רגילות, מן הסוגים הנ"ל, לא יורגש הדבר כלל ע"י המערכת, והוא לא ישפיע כלל על שינוי המתח.
כמו כן סוכם שכמה מתכות קטנות לא יצטרפו יחד למתכת אחת גדולה, כך שגם אדם העובר שם עם כמה וכמה מתכות קטנות, מן הסוגים הנ"ל, לא ישפיע כלל על המערכת, אשר אינה מגיבה אלא למתכת אחת גדולה.

בשערים אלו הוצב שלט בולט, המורה לעוברים דרך השער, כי מי שיש ברשותו מתכות גדולות חריגות, מעבר למתכות המצויות הרגילות יוציא אותן קודם המעבר, כך שלא ישפיע במעברו על שינויי המתח.

המערכת החדשה מתוכננת לפי דרישות אלו, כך שמעבר שגרתי ורגיל של בני אדם לא משפיע עליה כלל.

על פיתרון זה הסכימו ואישרו ראב"ד ירושלים הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א, הגאון רבי יהושע נויבירט שליט"א – מח"ס שמירת שבת כהלכתה, והגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א - רב העיר העתיקה. 

הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א בבירור הלכתי ארוך הוסיף שלענ"ד בתנאים הללו, הרי גם לדעת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א אין מניעה הלכתית לעבור בשבת קודש בשערי הכותל כשאין על גוף האדם מתכות בכמות גדולה.

ב"קרן למורשת הכותל המערבי" ציינו את שיתוף הפעולה עם מפקד ימ"ק סנ"צ אבי ביטון ואנשיו, אשר עשו מאמץ אדיר להתאים את המערכת לדרישות ההלכה, ובכך לאפשר לכל אדם להיכנס לרחבת הכותל המערבי בשבתות ובמועדי ישראל מבלי צורך לחשוש לחילול שבת. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.