מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ב 31.05.2012

תנסו את זה בבית: כך תכינו גבינה ביתית ● מתכון מסביב לעולם

השליחה שרה פרקש מיבניאל, מתארחת השבוע במדור 'מתכון מסביב לעולם' ומספרת על שליחות יוצאת דופן של 22 שנה ● באווירה קסומה של מושבה חקלאית, המשקיפה לנוף יפייפה מתגוורת משפחתה בשליחות ומקיימת פעילות נרחבת עם מוסדות חב"ד מפוארים ● השליחה נותנת לנו מתכון להכנת גבינה ביתית מחלב עיזים תוצרת מקומית - טרי-טרי מהחליבה ● וגם: השיר שגרם להתרגשות גדולה במושב לסיפור המלא
תנסו את זה בבית: כך תכינו גבינה ביתית ● מתכון מסביב לעולם
ברקע: המושבה יבניאל
מאת שלומית, COL

האורחת: שרה פרקש, יבנאל

המתכון: הכנה ביתית של גבינת עיזים

באווירתה הקסומה של המושבה החקלאית יבנאל, אנו מכינים גבינה ביתית מחלב עיזים מתוצרת מקומית היישר מהחליבה. חלב העיזים ידוע בסגולתו הרפואית ,הוא מחזק את המערכת החיסונית, ללא תופעות של צינון ובעיות בדרכי הנשימה. חלב העזים ידוע שהינו מהעשירים בטבע בסידן.

 

אופן ההכנה והחומרים:

 

*מביאים עד להרתחה ליטר חלב עיזים ,וכשהחלב מתחיל לעלות מיד שופכים פנימה מיץ מ-3 לימונים גדולים וכפית מלח, ומיד בוחשים בחישה  אחת בלבד.

 

*משהים בסיר עד שהגבינה נפרדת מהנוזלים, ומעבירים את כל התכולה לבד סינון, קושרים אותו על הברז החלבי ונותנים לו לטפטף כחצי שעה ויותר  עד שכל הנוזלים יוצאים.

והרי לך גבינה!!     (אין צורך בשום מחמיצים או מגבנים למיניהם).


קצת על השליחות:
יבנאל הינה מושבה תנ"כית המופיעה בספר יהושע בתור זו המציינת את הגבול של תחום שבט נפתלי, בעיר ישנם עתיקות מתקופת בית שני ועוד קודם.

יבנאל של היום נוסדה לפני 110 שנה על-ידי מתיישבים דתיים, אך במשך השנים האידיאלים הוחלפו לערכים של אדמה וחקלאות.

הגענו למושבה לפני 22 שנה, כאשר הרבי דרבן את עניין היציאה לשליחות, בתי-חב"ד רבים נפתחו וגם אנו החלנו לחפש מקום והגענו לכאן.

המושבה טובלת בנוף קסום ומשמשת גם כעיירה תיירותית השומרת על הצביון הכפרי - חקלאי, ותוכל תמיד להבחין כאן בטרקטור חולף ובחקלאים העסוקים במלאכתם.

עם העליות השונות גוונה האוכלוסייה ביבנאל וכיום היא חולשת על חתך רחב של סגנונות. הוותיקים במושבה מכונים "האיכרים" והם דואגים לשמור על האופי הכפרי-חקלאי ביבנאל.

עם הגעתנו למושבה החלנו בפתיחת בית-ספר חב"די הפונה לילדים מהמושבה ומהסביבה ולילדי השלוחים ומקורביהם מישובי האזור.

במשך הזמן נפתח גם גן, הצוות של המוסדות מורכב מהשלוחים שעוזרים לנו כאן במושבה ושלוחים מהסביבה, כך שנוצר ביבנאל מעין נקודת מרכז כזו המפגישה בין השלוחים.

ילדי השלוחים, ילדי המקורבים וילדי המושבות לומדים יחד באווירה חסידית ושמחה, ילדי השליחים ממלאים תפקיד חשוב ביותר בבתי-הספר. המוסדות מאפשרות בעצם את המשכיות הקירוב כשהילדים מתחנכים על-פי היהדות והחסידות ומביאים את התכנים הביתה.

בית-הספר מקיים מבצעים שונים וכעת הוא בעיצומו של מבצע ללימוד משניות, ומסכתות שלמות ופרקי תניא נשמעים כאן עת הילדים לומדים ונבחנים בהפסקות.

בית-הספר אף מפעיל מקהלת ילדים המופיעה באופן מקצועי, שכבר הנפיקה 4 דיסקים העוסקים בנושאים שונים כמו ניגוני חב"ד, שירי שליחות וכדומה, הזוכים לאהדה רבה. בנוסף, המקהלה משמשת כחלק אומנותי באירועים של בתי-חב"ד בסביבה.

שבועות במושבה: ביום שישי האחרון ערב שבת וחג נערך במושבה טקס שבועות תחת השם: "עמק חלב ודבש", סביב הנושא של ביכורים, תבואה וחקלאות במיטבה, באווירה קיבוצית ביותר.

האירוע התקיים כשעתיים לפני כניסת השבת בשדות המושבה שכשלמקום הוצאו כלים חקלאיים וטרקטורים להשלמת האווירה.

מובן שאנשים שומרי תומ'"צ ומסורת לא יכלו להשתתף כיוון שהיו עסוקים בהכנות. כמידי שנה בית-חב"ד הוזמן לטקס, מארגני האירוע ביקשו שילדי המקהלה יופיעו עם שיר על ירושלים ומתופפי ילדי בית-הספר יופיעו בתחילת הטקס. השתדלות גדולה נעשתה מצידם שהטקס לא יהיה כרוך בחילול שבת וכן סיימו אותו לפני שבת.

קהל של כאלף איש נכח בטקס, כשהמנחה הזמין את ילדי חב"ד באומרו: "נזמין את נערי חב"ד לבמה, שהם הקשר והחיבור בינינו לבין מה שלמעלה"...

בטקס חקלאי זה מעולם לא דיברו מעל הבמה על "הלמעלה", כך שהעניין היה לקידוש ה' גדול. המנחה אף דיבר על ירושלים, בית המקדש, מתן תורה ותיקון ליל שבועות מושגים יהודים מובהקים שמעולם לא קיבלו כאן דגש, בשבועות ההתמקדות הייתה רק בעניין הביכורים (טלאים גדיים דבש...)

המקהלה שרה את "אם אשכחך ירושלים" וההופעה הפכה לשיחת היום במושבה, וכולם התרגשו מהמאמץ שעשינו להגיע בזמן לחוץ ובלתי אפשרי שכזה.

הכח הנשי בשליחות: כאמא, ילדי הינם שליחים בעצמם. הצד המוזיקלי מפותח אצלנו מאד בשליחות, נגינה ושירה בהתוועדויות שנערכות כאן לנשים. הבנות תמיד עסוקות בשליחות, מארגנות קייטנות, מועדונים ועושות כל שצריך במוסדות.

החינוך הוא עיקר בשליחות כאן. אני משמשת כמורה בבית הספר ופעילה גם בתחום הרישום וניהול הגן, שומרת על קשר אישי עם האמהות של הילדים וכן עם נשים בכלל מהמושבה. מתקיים שיעור תניא לנשים כבר במשך 20 שנה, נשים רבות התקרבו ע"י האור שבספר התניא, והוא הצינור לקרבן אל הרבי ואל התורה והמצוות.

מעל הכל חשים כאן את הכתפיים של הרבי המחזיקות אותנו ומסייעות בכל צעדינו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.