מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשע״ב 30.05.2012

בחור מישיבת חב"ד סיים את הש"ס באירוע מרגש ● גלריה

במעמד מפואר, בו נטלו חלק רבני טבריה ובראשם הרב אברהם דב אויערבאך, גאב"ד העיר, נחגג ביום שני סיום הש"ס לעיון (גפ"ת) בהיכל ישיבת 'תומכי-תמימים' - בטבריה ● הסיום נערך על-ידי תלמיד הישיבה, חיים-צבי פילדסטיל, בשיאו של כינוס-תורה שנערך בישיבה באסרו חג ● הרב אוירבעך, בנאומו, דיבר בהתפעלות גדולה ויצא מגדרו מלימודו של הבחור. הרב הפתיע את הקהל כאשר בסוף דבריו קם ממקומו, נשק את ידו של הבחור וחיבק אותו בהתרגשות לסיקור בלעדי וגלריית תמונות
בחור מישיבת חב
(צילומים: COL צפון)

מאת חיים ברון, COL

במעמד מפואר ורווי הוד, בו נטלו חלק רבני העיר טבריה ובראשם הרב אברהם דב אויערבאך, גאב"ד העיר, נחגג ביום שני השבוע סיום הש"ס לעיון (גפ"ת) בהיכל ישיבת 'תומכי-תמימים' - חב"ד בטבריה.

הסיום נערך על-ידי תלמיד הישיבה, חיים-צבי פילדסטיל, בשיאו של כינוס-תורה המסורתי שנערך בישיבה באסרו חג דשבועות.

לאחר הסיום נשא הבחור חיים שי' 'הדרן' שביאר באופן מחודש את גדר מצוות עשה שהזמן גרמא ושיטת הרמב"ן בספירת העומר, והמשיך בביאור נפלא על סוגיא בסיום מסכת נדה.

מה יגרום לרבי תענוג?

לאחר-מכן הרב יצחק גולדברג ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' מגדל-העמק וסניפה טבריה, דיבר בהרחבה על רצונו ותענוגו של הרבי מזה ש'תמימים' יהיו שקועים בלימוד.

הוא סיפר שהשתתף בשיחה הידועה בכ' מנחם-אב תשל"ג, אז דיבר הרבי על המצב ב'כולל' דשם, ואז התבטא "שהגעשמק שלו שיונגרמן (אברך) מונח בלימוד התורה וכל שכן 'תמים'".

גאב"ד טבריה, הרב אוירבעך, דיבר בהתפעלות גדולה ויצא מגדרו מלימודו של הבחור.

הרב אויערבך נשא דברים במעלת הבקיאות בש"ס כולו, על יסוד דברי הגמרא בהוריות "למי נאה למלל גבורות ה' - מי שיכול להשמיע כל תהילותיו", שכל הש"ס סדור על לשונו, והמשיל זאת למנגינה שאי אפשר לנגנה אם חסר בית אחד.

"הגמרא הקדושה כותבת כי אחד מבני חבורה שמת ר"ל - תדאג כל החבורה כולה. ומרובה מדה טובה - כשאנו רואים בחור ישיבה שהמית עצמו באהלה של תורה עד לסיום הש"ס כולו, צריכים שאר בני החבורה לדאוג ולשאול מדוע הם עדיים לא סיימו!" הוא הוסיף.

הרב הפתיע את הקהל כאשר בסוף דבריו קם ממקומו, נשק את ידו של הבחור חיים וחיבק אותו בהתרגשות.

שישו ושמחו

במהלך הערב, שוחחו הרבנים הגאונים עם הבחור חיים שי' והביעו התפעלות רבה מבקיאותו.

עם סיום המעמד נעמד הגרא"ד על רגליו, ולקול קהל בני התורה החוגג פתח בריקוד עם הרב גולדברג, הבחור חיים, אביו וראשי-הישיבה, כשהם שרים בעוז "שישו ושמחו בשמחת-תורה".

ב'סיום' השתתפו גם הרב יוסף קרמר השליח הראשי בטבריה ומנהל הישיבה, הרב ברוך לבנוני ראש-הישיבה, הרב שמעון קוצובייבסקי משפיע הישיבה ואביו של הת' שערך את הסיום והרב יהושע יצחק פילדסטיל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.