מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ב 28.05.2012

רבבות עולי הרגל קיבלו 'ערכת חג' מחב"ד ● סיקור, גלריה

רבבות עולי הרגל בחג השבועות, זכו גם השנה לקבלת פנים משיבת-נפש ע"י ארגון החסד "כולל חב"ד" ● כמיטב המסורת, בהינתן האות – באשמורת הבוקר, מיד אחרי התפילה ההמונית המאחדת את כל המוני המתפללים הגודשים את רחבת שריד בית מקדשנו – נוהר כל הציבור אל רחבת הקידוש המנוהלת ע"י כולל חב"ד ● בזה אחר זה מקדשים עולי הרגל על היין, וזוכים ל"ערכת חג" אישית הכוללת שתיה קרה ומזונות. האריזה האישית מאפשרת להמונים ליטול 'צידה לדרך' בכדי שיוכלו להשיב את נפשם בדרך מהעיר העתיקה למעונם לסיפור המלא
רבבות עולי הרגל קיבלו 'ערכת חג' מחב
(צילום: COL)
רבבות עולי הרגל בחג השבועות, זכו גם השנה לקבלת פנים משיבת-נפש ע"י ארגון החסד "כולל חב"ד", בשיתוף "הקרן למורשת הכותל המערבי" ובסיועו של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

כמיטב המסורת, בהינתן האות – באשמורת הבוקר, מיד אחרי התפילה ההמונית המאחדת את כל המוני המתפללים הגודשים את רחבת שריד בית מקדשנו בחג השבועות – נוהר כל הציבור אל רחבת הקידוש המנוהלת ע"י כולל חב"ד.

בזה אחר זה מקדשים עולי הרגל על היין, וזוכים ל"ערכת חג" אישית הכוללת שתיה קרה ומזונות – שנארזו במתחם כולל חב"ד בערב החג במיוחד עבור עולי הרגל. האריזה האישית מאפשרת להמונים ליטול 'צידה לדרך' בכדי שיוכלו להשיב את נפשם בדרך מהעיר העתיקה למעונם.

וכך, גם כאשר השמש קופחת מעל – הם יכולים לעצור, ללגום שתיה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך.

מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן אמר כי פעילות זו, לה הוא מייחס חשיבות רבה, היא חלק מפסיפס החסד האדיר שמשפיע ומסייע ומציל חיים, לאורך כל ימות השנה. "זו זכות מרגשת עבורנו לחזק את ציבור באי הכותל המערבי, להעניק לכולם שמחת חג ולדאוג כי איש מהם לא ייאלץ לצעוד חזרה הביתה בחום, בצום ובצמא: כולם מגיעים הביתה שבים, שמחים וטובי לב".

גם פעילות זו, כמו כל פרויקט של כולל חב"ד, נעשית ב"מעשה חושב" – ומלבד התכולה הגשמית שמתאימה התאמה מוצלחת לייעודה, גם "מזון לנפש" יש באריזה המהודרת.

מקבלי האריזות נחשפים לקריאת הקודש של הרבי נשיא דורנו, אודות חשיבות הדאגה לכך שכל יהודי, אנשים נשים וטף כולל תינוקות רכים, יגיעו לבית הכנסת לשמוע את קריאת עשרת-הדברות. המסר החשוב נישא בידי הצועדים אל כל קצות העיר ובקשת הרבי הגיעה לכל מקום אפשרי.

על מלאכת ההכנה המאומצת וריכוז הפרויקט כולו, ניצח במיומנות רבה ר' חיים בלוי מכולל חב"ד. הפרויקט הוקדש ע"י משפחת קאהן לזכות ילדיהם יהושע דניאל יעקב, נעמי-רות, רחל-חנה יהודית ואביגיל-דבורה חיה שיחיו; ולע"נ ר' יעקב יצחק ב"ר משה יחזקאל, ור' מאשה מאניס ב"ר יעקב יצחק ז"ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.