מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ב 28.05.2012

פורט וושינגטון אירחה את כינוס השלוחים האיזורי של ניו יורק

180 שלוחים מאיזור מדינות ניו יורק וניו אינגלנד התאספו ביום ראשון האחרון לכינוס איזורי שנערך בבית חב"ד פורט וושינגטון ליום של לימוד, אחווה והשראה. התוכנית כללה דיונים וסדנאות בהלכה, חינוך, קשיי השליחות, כשהכינוס נחתם בבאנקעט חגיגי והתוועדות חסידית לדיווח ולתמונות
פורט וושינגטון אירחה את כינוס השלוחים האיזורי של ניו יורק
צילום: בנצי ששון

180 שלוחים מאיזור מדינות ניו יורק וניו אינגלנד התאספו ביום ראשון האחרון לכינוס איזורי שנערך בבית חב"ד פורט וושינגטון ליום של לימוד, אחווה והשראה. התוכנית כללה דיונים וסדנאות בהלכה, חינוך, קשיי השליחות, כשהכינוס נחתם בבאנקעט חגיגי והתוועדות חסידית.

הרב משה קוטלרסקי, שמונה ע"י הרבי לקיים ולנהל את הכינוסים האיזוריים הללו אמר שאירועים אלו נועדו לחדש את כוחם וחיותם של השלוחים. "הם לא באים רק בכדי לשמוע את ההרצאות המועילות וכדו'..... המפגשים בינם לבין אחיהם השלוחים ואווירת האחווה בכינוס נותנת להם את הדחיפה הנכונה והחשובה עבורם בכדי להתגבר על האתגרים הרבים העומדים בפניהם".

הכינוס שאורח ע"י השלוחים הרב שלום משה פלטיאל והרב אילן ויינברג, הציע מספר מגוון של סדנאות שונות שנמסרו ע"י שלוחים ומומחים בעלי שם, כולל דיון שנערך ע"י הרב יעקב הורוביץ על בטיחות ילדים והחשיבות של בילוי זמן איכות עם הילדים.

הרב אברהם שטרנברג הצטרף לרעיון אותו הציע הרב פלטיאל, להשיק יוזמה שתעודד את השלוחים ללמוד חסידות בטלפון יחד. "זה לא רק להוסיף בלימוד התורה", אמר הרב פלטיאל. "זה גם להוסיף את ההשראה שתבטיח לנו שאנחנו מחוברים להוראות של הרבי ומילוי שליחותינו עם חיות רבה".

המטרה היא להקים 110 חברותות יומיות, זאת לרגל שנת ה-110 של הרבי. "הלחץ של חיי השגרה משכיח מאיתנו דברים חשובים במאוד", אמר הרב פלטיאל במהלך נאומו. "לימוד החסידות, ובמיוחד במסגרת שכזו תעשה הבדל לכל אחד מאיתנו בנפרד וכמובן גם לקהילות שלנו".

במהלך הבאנקט החגיגי הוקרן קטע וידאו בו נראה הרבי מדבר על חשיבות לימוד התורה, מה שחיזק את ההתלהבות לקראת הקמפיין החדש עליו דובר במהלך הסדנא המרכזית. לאחר מכן שיתף הרב קוטלרסקי עם הנוכחים מספר סיפורים עם הרבי המראים את האכפתיות ותשומת הלב המיוחדת שהיה לו עבור השלוחים.

אחד מבני הקהילה, עו"ד מר ארני הרץ, פנה אל הקהל ואמר: "אני לחוץ מאוד לדבר בחדר מלא בבינונים". הוא שיתף את הנוכחים עם סיפור מסעו ליהדות לאחר שנים של חיפוש אחר משמעות במזרח הרחוק, כשהוא דואג לעדכן שזה כבר שש שנים ברציפות שהוא מניח תפילין כמעט מידי יום ביומו.

את הנאום המרכזי בבאנקט נשא הרב ולוועל בוטמן, שליח בסקרסדייל, ניו יורק שדיבר על הזמינות של הרבי ושלוחיו בכל מקום ובכל זמן כשהוא משלב סיפור שקרה לו לאחרונה בו קיבל שיחת טלפון מאדם במצוקה שהחמיץ אמירת קדיש בייארצייט של אביו. "חכה רגע" אמר לו בוטמן, "לא פספסת את זה עדיין".

מיד הרים הרב בוטמן טלפון לשליח הרב איצ'ה קראזיאנסקי בהונוללו, הוואי, רק שהמזכירה הודיעה לו שהרב אינו זמין הוא באמצע תפילת מנחה. אחרי קצת שידולים, הרב קראזינאסקי, הרב בוטמן ואותו יהודי נרגש היו יחדיו בשיחת וועידה עונים 'אמן' לקדיש.

עם סיום הבאנקט, הרב אברהם שמטוב מפילדלפיה התקבל בברכה ע"י הרב קוטלרסקי כשהוא מתוועד עם השלוחים אל תוך הלילה. "זה היה כבוד עצום וזכות עבורינו לארח כמות כה גדולה של שלוחים בבית שלנו, את אותם אנשים שהקדישו את חייהים עבור משימה חיונית זו". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.