מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״ב 24.05.2012

השר יולי אדלשטיין ערך ביקור מרגש בקהילה בדנייפרופטרובסק

הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק בראשות השליח ורב העיר הרב שמואל קמינצקי אירחה את שר ההסברה והתפוצות ח"כ מר יולי (יואל) אדלשטיין ● הישר משדה תעופה נסע השר להשתתף בטקס גילוי אתר הזיכרון לעשרים אלף יהודים שהושמדו ונרצחו באכזריות בפאתי העיר נובמוסקובסק במחוז דנייפרופטרובסק לדיווח ולתמונות
השר יולי אדלשטיין ערך ביקור מרגש בקהילה בדנייפרופטרובסק

הקהילה היהודית בדנייפרופטרובסק בראשות השליח ורב העיר הרב שמואל קמינצקי אירחה את שר ההסברה והתפוצות ח"כ מר יולי (יואל) אדלשטיין יחד עם עוזרו ויועץ הבכיר למנכ"ל מר פיני מור ורעייתו טניה.

בימים אלה מציין אסיר ציון השר יולי אדלשטיין 25 שנים לשחרורו, לאחר שישב למעלה משנתיים במאסר וסבל עינויים רבים והיה גם מסורב במשך קרוב לעשור. עבורו ביקור בכל אחת מהקהילות היהודיות בחבר העמים הוא מעין נקמה במי שניסה לדכא כל סממן יהודי, ולרמוס עד עפר את אלו שלחמו בעוז וגבורה על-מנת לא לאפשר להם את זממם. 

חיוכו הרחב של השר לא פוסק במשך ימי ביקורו, על פניו עדיין נראה בבירור שכל מוסד בו מבקר, כל ילד יהודי גאה שרואה וכל סממן יהודי בולט מחממים את ליבו ועבורו הוא ניצחון והוכחה שעם ישראל חי!

הישר משדה תעופה נסע השר להשתתף בטקס גילוי אתר הזיכרון לעשרים אלף יהודים שהושמדו ונרצחו באכזריות בפאתי העיר נובמוסקובסק במחוז דנייפרופטרובסק. מר מיכאל רזניק יהודי חם המשמש גם כחבר במועצת מחוז דנייפרופטרובסק נרתם למשימה החשובה ובעמל רב, יחד עם יהודי העיר הגשימו את חלומם – הקמת אנדרטה ואתר זיכרון לנרצחים.

במקום המתינו לשר נציגים רבים מהקהילות השונות בעיר ובמחוז, אישי ציבור, חברי עירייה, רב הקהילה בדנייפרופטרובסק הרב קמינצקי יחד עם נכבדי הקהילה. לאחר קריאת תפילת 'א-ל מלא רחמים' וקדיש עלו בזה אחר זה אישי הציבור להשמיע את דברם.

השר אדלשטיין דיבר ברגש על העבר ההווה והעתיד המשמשים יחד, אתר זיכרון זה הוא אבן הפינה לעתיד טוב יותר של יהודי העיר והמחוז. "עם שמנציח את עברו ינצור את עתידו" – חתם השר את דבריו. לאחר גילוי האנדרטה, יצא השר עם פמלייתו בראשות הרב שמואל קמינצקי לביקור ממלכתי במוסדות הקהילה בדנייפרופטרובסק, שיכלול פגישות עם נכבדי הקהילה ומנהיגים בלוח-זמנים צפוף מלא אתגרים.

לאחר סיור באתר הבניה ההולך ומוקם של המרכז היהודי הגדול בתבל 'מנורה' המתינו לשר קרוב ל-500 צעירים יהודים ששמעו את דבריו בשקיקה, מר אדלשטיין סיפר על הגעתו לארץ כנער צעיר ועל-כך שתוך כמה שנים הגיע למעמדו והכל בזכות הדבקות במסורת היהודית ובאהבה אין סופית לארץ ישראל ומורשתה.

התחנה הבאה הייתה פגישה עם נציגות מכובדת של חבר נאמני הקהילה נציגי הארגונים הישראליים בעיר, שגרירת לטביה באוקראינה, חברי פרלמנט, וחברי מועצת העיר, איתם ישב שעות רבות וחלק איתם את הגיגיו ודעותיו באשר לעתיד העם היהודי בחבר העמים, שיבח אותם על היותם מקור השראה ומודל לחיקוי בסיוע לקהילה והתקרבות למסורת היהודית וזקף לזכותם את שגשוג וההתפתחות הקהילה בעיר ובמחוז.

השר לא נח לרגע. ביום השני לביקורו מדלג אדלשטיין ממוסד למוסד. הביקור הראשון התקיים בבית הספר היהודי 'אור אבנר-חב"ד' שם המתינו לו מאות ילדי בית הספר בקבלת פנים מכובדת. השר ביקר בכיתות, שוחח עם הילדים, ובחן את תוכניות הלימודים. משם המשיך השר לקמפוס החינוכי (מוסדות החינוך לילדי השלוחים) ושוחח בלבביות רבה עם המחנכים והתלמידים.

את התחנה הבאה בסיורו עשה במוסד החינוכי אוניברסיטת 'בית חנה' להכשרת עובדי הוראה. שעה ארוכה ישב עם צוות ההנהלה הבכיר ולמד על ההיסטוריה המפוארת של המוסד שזכה להוציא מאות בוגרות שחלקם משמשות כשלוחות ומורות בערים שונות ברחבי חבר-העמים. השר אדלשטיין נאם בפני תלמידות המוסד וריתק אותם מסיפור חייו האישיים והמסר לעתיד.

גולת הכותרת בביקורו הייתה עם ידיד ותומך הקהילה מר גינדי קורבן – אשר סייר עימו באתר הבניה החדש להקמת אוניברסיטה מפוארת ובנין מודרני רחב ידיים למוסד 'בית חנה' כיאה למוסד חשוב זה. לאחר מכן העמיד לפניו את מסוקו האישי וטסו יחדיו לחגוג את יום הולדתו של מר קורבן באימפריה החינוכית היהודית שהקים בעיר קריבוירוג תחת הנהגתו של השליח הרב לירון אדרי. במהלך האירועים השר עמד נפעם לראות את התפתחות הקהילה היהודית והמבנים המפוארים, ובעיקר את הקהילה שוקקת החיים הממשיכה בגאווה את המסורת היהודית ומורשתה.

השר ציין במהלך ביקורו, את הקירבה המיוחדת לה זכה מהרבי בימיו הקשים, את הניסים הנפלאים שחווה בזכות ברכותיו, וכיום גם רואה את ברכות הרבי הממשיכות ללוות את יהודי חבר-העמים.

בדרכו ארצה, להמשך תפקידו הרם, הודה ואמר למארחו האישי הרב שמואל קמניצקי. השר הודה בחום על האירוח ואמר: "אני מבקר תכופות במסגרת תפקידי בהרבה קהילות בתבל, אך לקהילה תחת הנהגתך בשליחות הרבי, יש הצלחה יוצאת דופן וקסם מיוחד, אעשה הכל למען התפתחותה ושגשוגה בעתיד".

הביקור יצא לפועל הודות לנמרצותו של עוזרו האישי מר פיני מור שעשה הכל להצלחתו ותרם רבות לקהילה, ותודות הקהילה נתונות לו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.