מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ב 23.05.2012

הישראלי והטורקי שחולץ בפסגת האוורסט נפגשו בבית-חב"ד

"לא חשבתי יותר מידי, היה ברור לי שזה מה שאני עושה", אמר אתמול בקטמנדו שבנפאל המטפס הישראלי נדב בן יהודה (24) מרחובות שויתר על חלומו להגיע לפסגת האוורסט כשהיה במרחק 300 מטרים בלבד מהפסגה, רק בגלל שהציל מטייל טורקי שנקלע למצוקה על ההר, לאחר שכל חבריו לטיפוס מצאו את מותם ● אתמול אחר הצהריים (לפי שעון ישראל) התקיים המפגש הראשון המרגש בין שני המטפסים בבית חב"ד, יחד צפו השלושה לראשונה בתיעוד החילוץ  לסיפור המלא
הישראלי והטורקי שחולץ בפסגת האוורסט נפגשו בבית-חב
המפגש בפתח בית-חב"ד. צילום: אלון דוד

ישראל היום

"לא חשבתי יותר מידי, היה ברור לי שזה מה שאני עושה", אמר אתמול בקטמנדו שבנפאל המטפס הישראלי נדב בן יהודה (24) מרחובות שויתר על חלומו להגיע לפסגת האוורסט כשהיה במרחק 300 מטרים בלבד מהפסגה, רק בגלל שהציל מטייל טורקי שנקלע למצוקה על ההר, לאחר שכל חבריו לטיפוס מצאו את מותם.

אתמול אחר הצהריים (לפי שעון ישראל) התקיים המפגש הראשון המרגש בין שני המטפסים בבית חב"ד, יחד צפו השלושה לראשונה בתיעוד החילוץ.

במהלך החילוץ נפגע גם בן יהודה מכוויות קור מאחר ונשמטה כפפה אחת במהלך החילוץ וכעת הוא סובל מכוויות קור. השניים חולצו מן המקום באמצעות מסוק והם טופלו בבית החולים בקטמנדו ולאחר מכן, שוחררו.

לאחר הצילום המשותף,  מסר בן יהודה לכתבת נצחיה יעקב מ'ישראל היום' שהעלייה ארכה קרוב לחודשיים בעוד שהירידה לקחה לו פחות משלושה ימים, כיוון שנשא על כתפיו את עידאן בן ה-‏46 מחוסר ההכרה, במשך שלוש שעות: "לפני כן בקשתי חמצן ממשלחת של אנגלים, וכך המשכנו עד לתחנת העצירה האחרונה של ההר, שם הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני. לאורך מסלול הטיפוס היו מוטלות גופות. מצאתי עצמי בדרך של המסע שלי עוזר לעוד 2 פצועים, בריטי וגיאורגי. אבל, עם הטורקי זה היה האירוע הכי משמעותי".

הרב חזקי ליפשיץ, מנהל בית חב"ד קטמנדו, ששוחח עם בן יהודה סיפר כי התברר שהיו רבים שראו את הטורקי – אולם אף אחד לא הגיש עזרה, וכולם המשיכו הלאה במעלה ההר, "צריך להבין שעליה כזו קודמת להשקעה של חודשים רבים. בהרבה כסף ובעבודה, ובכל זאת, הוא התעלה על הכל. גם על החלום שלו. כולנו פה בבית חב"ד קטמנדו מתפללים כי אצבעותיו של יבריאו, כי הן עדיין בסכנה.  נחישותו של נדב להציל נפש אחת היא אות ומופת להתנהגות אנושית יהודית ואין ספק כי מתקיים בו בנדב הפסוק - כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו".

הרבנית חני ליפשיץ, הביעה את תקוותה כי "אצילות הנפש שגילה נדב תזכה להכרה גם בקרב בני עמו של  עידאן בטורקיה ותשנה ולו במעט את יחסם לישראל ולישראלים."

אילולי הטיפול, בן יהודה היה בוודאי הופך למטפס הישראלי הצעיר ביותר שהגיע לפסגת ההימלאיה. אבל זה לא ממש מפריע לו. מסתבר.

עכשיו הוא מתכנן לחזור חזרה לישראל, "את כיבוש הפסגה אני מאמין שאשאיר לפעם הבאה. אני בטוח שעוד אחזור לפה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.