מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״ב 18.05.2012

דינר ענק במלאות 100 שנה לישיבה החב"דית הראשונה בארץ

לכבוד שנת ה-100 להקמת ישיבת 'תורת אמת' בירושלים, יתקיים דינר חגיגי ומיוחד (לראשונה מזה 30 שנה) ● במוסדות 'תורת אמת' חב"ד ליובאוויטש ירושלים מתחנכים כיום מעל 1,000 תלמידים (!). על המוסדות נמנים: ישיבה גדולה, כולל 'צמח צדק', מכון 'סמיכה', ישיבה קטנה, תלמוד תורה וגני ילדים ● באירוע ישתתפו גדולי התורה והחסידות, רבני הישיבה בדור האחרון, אישי ציבור, בוגרי הישיבה לדורותיהם, תומכי המוסדות, אנ"ש חסידי חב"ד ומכובדים  לסיפור המלא
דינר ענק במלאות 100 שנה לישיבה החב
חסידי חב"ד מציינים השנה את שנת המאה לייסוד הישיבה החב"דית הראשונה בארץ הקודש – ישיבת 'תורת אמת'.

לפני 100 שנה, בראשית חודש מר חשוון תער"ב, הפליגה אוניית קיטור קטנה מחוף אודסה שעל שפת הים השחור לכיוון נמל יפו שבארץ ישראל. על סיפונה קבוצה שנשלחה מטעם הוד כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע, ולה מטרה מיוחדת במינה – להקים בארץ הקודש ישיבה ברוחה ובצלמה של ישיבת "תומכי תמימים" בליובאוויטש.

כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב יצא, יחד עם כל המשפיעים, המשגיחים, המלמדים ותלמידי התמימים ללוות ולברך בברכת הצלחה קבוצה מיוחדת של תלמידי התמימים ובראשם המשפיע הרב החסיד שלמה זלמן הבלין ע"ה שנבחרו למלא שליחות היסטורית.

המטרה של הקבוצה היתה להגיע לארץ הקודש ולהקים ישיבה תאומה של ישיבת "תומכי תמימים" בעיר האבות, חברון, לרומם את היישוב היהודי שבעיר ולעשותו מרכז גדול של תורה, עבודה וחסידות על פי תורת חב"ד. הבחירה של האדמו"ר הרש"ב דווקא בחברון היה בשל המצב הגרוע של הקהילה היהודית בחברון.

אנשי מידות ובמיוחד לומדי תורה, לא מצאו את מקומם בעיר זו שהכילה פראי אדם, ובזה אחר זה עזבו את חברון ועברו להתגורר בירושלים, שם פעלו מוסדות חינוך ובתי מדרש. את הסיבה להתדרדרות הרוחנית בחברון, תלה הרבי נ"ע בכך שלא עוסקים בלימוד החסידות. במכתבים לעסקנים בחברון, קובל אדמו"ר הרש"ב על מצב עסק הדא"ח שנמצא בשפל המצב.

כשלוש שנים התקיימה הישיבה בחברון, היא התחילה עם קבוצה של שבעה תלמידים, ממצטייני התמימים של הישיבה בליובאוויטש, ובמשך הזמן נוספו עוד תמימים נוספים שנשלחו לחברון וגם תלמידים תושבי המקום.

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה בשנת עדר"ת, עמד השלטון העותמאני לצד הגרמנים. תלמידי הישיבה שהיו אזרחי רוסיה, נחשבו לאזרחי ארץ אויב ולכן הוכרחו לעזוב. אחרי שבע שנים, עם תום המלחמה ואחר הסתלקות כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, נשלח הרב הבלין שוב, ע"י כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, כדי לפתוח את ישיבת 'תורת אמת' מחדש בירושלים, שם היא פורחת ומתפתחת עד עצם היום הזה.

במוסדות 'תורת אמת' חב"ד ליובאוויטש ירושלים מתחנכים כיום מעל 1,000 תלמידים (!). על המוסדות נמנים: ישיבה גדולה, כולל 'צמח צדק', מכון 'סמיכה', ישיבה קטנה, תלמוד תורה וגני ילדים.

לכבוד שנת ה-100 יתקיים דינר חגיגי ומיוחד (לראשונה מזה 30 שנה), בתאריך ה' אלול באולם האירועים המפואר - מלון רמדה ירושלים.

באירוע ישתתפו גדולי התורה והחסידות, רבני הישיבה בדור האחרון, אישי ציבור, בוגרי הישיבה לדורותיהם, תומכי המוסדות, אנ"ש חסידי חב"ד ומכובדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.