מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״ב 18.05.2012

כינוס תורני לרגל היארצייט ה-18 של הרב רלב"ג

לרגל יום השנה הח"י לפטירתו של הגה"ח ר' יהוסף גדליה רלב"ג ז"ל, שחל בשבת כ"ז אייר, עלו בני המשפחה וידידים לקברו בבית החיים בסנהדריה ירושלים, ואח"כ נערך כינוס תורני לזכרו בבית חב"ד קרית היובל, מקום בו שימש ברבנות במשך כעשרים שנה  לסיפור המלא
כינוס תורני לרגל היארצייט ה-18 של הרב רלב
לרגל יום השנה הח"י לפטירתו של הגה"ח ר' יהוסף גדליה רלב"ג ז"ל, שחל בשבת כ"ז אייר, עלו בני המשפחה וידידים לקברו בבית החיים בסנהדריה ירושלים, ואח"כ נערך כינוס תורני לזכרו בבית חב"ד קרית היובל, מקום בו שימש ברבנות במשך כעשרים שנה.

בכינוס השתתפו חברי "מכון הרמב"ם השלם" שע"י כולל "אהל מייטא" מיסודה של אמו של הרב רלב"ג, וכן קהל גדול ממקורבי בית חב"ד. הגרמ"ש אשכנזי שליט"א נשא את השיעור המרכזי, אחריו מסר שיעור ראש הכולל הרב שלום דובער הלוי וולפא, ולבסוף אחד האברכים הרב פנחס זלצמן.

הרב רלב"ג היה גם חבר בי"ד רבני חב"ד, והרבי מינה אותו לחבר הנהלת מוסדות חב"ד בירושלים, בתור ממשיך דרכו של חמיו הרה"ח הנודע ר' עזריאל זעליג סלונים ז"ל. את הרבנות בקרית היובל קיבל בהוראה ישירה ובפעילות מיוחדת של הרבי. הוא ניהל את כל עניני היהדות ברמה ובתוקף, אך גם בדרכי נועם ובעדינות המיוחדת שהיתה טבועה בו. מעניין לציין שכאשר ביקש הרה"ג ר' ישעיהו הרצל הדרכה מהרבי, בתפקידו כרבו של כפר-תבור, אמר לו הרבי: "האם מכירים הינכם את הקרוב שלי - הרב רלב"ג?" הוא השיב בחיוב, והרבי המשיך: "תפנה אליו ותאמר לו, כי מי יודע אם לא לעת כזאת הגיע למלכות - בכדי להדריך את הרבנים הצעירים". הרב הרצל קיים את ההוראה, והרב רלב"ג מצדו לא אכזב.

במשך שנות רבנותו, הפך אזור שהיה מבצר של מפא"י, לקריה עם אוירה תורנית של בתי כנסת וישיבות. הוא בנה בית כנסת גדול עם מקוה טהרה חבד"י, וניהל את בית חב"ד אשר פועל עדז היום בניצוחו של השליח הרה"ח ר' יוסף אלגזי. הרבי שלח דרכו מכתב לכל תושבי הקריה, דבר נדיר מאד, אשר קירב רבים לתורה ולחסידות.
רעייתו הרבנית יסדה וניהלה את ביה"ס בית חנה בירושלים. בפעם האחרונה שהיו בבית חיינו, אמר להם הרבי: "הרי אתה מלך, ובמילא הרבנית היא מלכה". בעיצומה של פעילותו הרבה נפטר הרב לאחר שהזדכך ביסורים. יהי זכרו ברוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.