מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ב 14.05.2012

שגרירת ישראל ביקרה בבית הילדים במוסקבה

ביום חמישי האחרון חגגו ילדי 'בית חיה' במוסקבה יחד עם חברי הקהילה ואורחים נוספים את ל"ג בעומר בחצר בית הילדים בהשתתפות צוות המדריכות ומנהל בית הילדים, ר' מנחם גול ומשפחתו ● אל האירוע הגיעה משלחת מכובדת משגרירות ישראל ששמעו רבות על בית הילדים ובראשם השגרירה דורית גולנדר  לסיפור המלא
שגרירת ישראל ביקרה בבית הילדים במוסקבה
ביום חמישי האחרון חגגו ילדי 'בית חיה' במוסקבה יחד עם חברי הקהילה ואורחים נוספים את ל"ג בעומר בחצר בית הילדים בהשתתפות צוות המדריכות ומנהל בית הילדים, ר' מנחם גול ומשפחתו.

הילדים השתתפו בתוכנית מיוחדת שהופקה ע"י המדריכות עם סיפורים על רשב"י, פסוקים, חידונים, תחרויות, משחקים ופרסים.

אל האירוע הגיעה משלחת מכובדת משגרירות ישראל ששמעו רבות על בית הילדים מהרב יעקב פרידמן, יו"ר הקהילה הישראלית, והחליטו להגיע ולשמח אותם.

השגרירה דורית גולנדר ובעלה אלי, ראש "נתיב" ברוסיה סשה סרי, הנספח הצבאי קובי חביב ואישתו יעל, המנהל האדמניסטרטיבי של "נתיב" עמי ווקס ואחרון חביב, קצין הבטיחות נתי ואשתו קרן.

האורחים מהשגרירות סיירו בבנין יחד עם עם המנהל והתפעלו מהבניין המפואר ומהחדרים המרווחים והתנאים המשופרים שניתנים לילדים. הרב גול ציין באוזני האורחים על תרומתה הנכבדה של קרן 'קשת' למוסד שאפשרה את הכניסה לבנין המפואר.

לאחר הסיור המקיף התיישבו האורחים יחד עם הילדים סביב המדורה. המנהל סיפר על ר' שמעון בר יוחאי ועל הזכות לשמוח ביום גדול זה והודה לאורחים הרבים שהגיעו לעזור ולשמוח עם הילדים כשהוא מציין במיוחד את צוות השגרירות, שגם בפורים הגיעו לחלק משלוחי מנות וכן מתנדבים מידי יום ראשון בפעילות עם ילדי "בית חיה".
הילדים שוחחו עם שגרירת ישראל, דורית גולנדר, שנהנתה מאוד לראות את הילדים מדברים בשפה העברית.

השגרירה ובעלה כובדו להדליק את המדורה לכבוד רשב"י. לאחר הדלקת המדורה הילדים הצטרפו לריקודים יחד עם האורחים הרבים לקול צלילי המוזיקה ע"י הנגן ר' שניאור נבון ושירתו של ר' מנדי מרקוביץ.

הילדים הפתיעו את השגרירה ואת ראש "נתיב" והגישו להם הפתעה שהכינו: שעון מעוצב בצורה של פרח עם תמונה של הבית ילדים במרכז ותמונות של ילדים על כל עלה. הילדים גם הכינו ריקוד מיוחד עם השיר "שמור נא עלינו כמו ילדים..".

השגרירה התרגשה מאד, הודתה למנהל בית הילדים ולצוות על ההשקעה הרבה והדגישה שתשמח לעזור בכל מה שצריך.

לאחר מכן התיישבו האורחים הרבים, חברי השגרירות, הצוות והילדים לסעודה חגיגית של בשרים ועופות על האש. אל האירוע הגיעו מנהל המוסדות, ר' יוסף יצחק ליפסקר וכן מנהל המרכז היהודי, ר' מרדכי וויסברג.

באמצע הסעודה הפתיע הרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר, שהגיע לבקר את הילדים והודה לשגרירה על תרומתה הרבה לקהילה ולילדי "בית חיה".

לפני ברכת המזון לאור המדורה הרב הראשי בחן את ידיעות הילדים על ל"ג בעומר ולאחר מכן סיפר את הסיפור המופלא על האחים שדאגו האחד לשני ובדיוק באותו מקום נבנה לאחר מכן בית המקדש..

חברי השגרירות והאורחים הרבים התפזרו לבתיהים לא לפני שהודו להנהלה על החוויה הנפלאה והבטיחו לבוא לעיתים קרובות ולשמור על קשר עם הילדים.

תודה רבה לליטל ונחמה על העזרה בהפקת האירוע והתוכניות ולשטערנה וגלה המדריכות, שעזרו בהפעלת הילדים
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.