מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ב 14.05.2012

בכותל המערבי: טקס בר מצוה מרגש ל-13 ניצולי שואה

בטקס מרגש נחגג בל"ג בעומר ליד הכותל המערבי בר מצוה ל-13  ניצולי שואה מהעיר גבעתיים שלא זכו לחגוג יום זה מכיון שהיו במחנות ההשמדה בתקופה זו ●  לאחר הנחת התפילין על ידיהם של ניצולי השואה אשר לרובם ישנם מספרים על ידיהם, והשמעת סיפורי הזוועה של כל ניצול, יצאו חתני המצוות לרחבת התפילה כשהם מלווים בשירה על ידי עשרות נערים, חיילים ומתנדבים, ועלו לתורה כמו כל ילד בר מצווה  לסיפור המלא
בכותל המערבי: טקס בר מצוה מרגש ל-13 ניצולי שואה

בטקס מרגש נחגג בל"ג בעומר ליד הכותל המערבי בר מצוה ל-13  ניצולי שואה מהעיר גבעתיים שלא זכו לחגוג יום זה מכיון שהיו במחנות ההשמדה בתקופה זו.

הניצולים שחברים במועדון אירופה לניצולי שואה שעל ידי עיריית גבעתיים ביקשו לציין יום זה "מאוחר" מאשר לא כלום. למרות שחלקם כבר חגג בר מצוה לילדיו ולנכדיו.
לצדם חגגו באותה שעה עשרות משפחות מהארץ ומהעולם שחגגו לילדיהם כמו לכל ילד רגיל.

למסיבה זו חברו הקרן למורשת הכותל המערבי, עיריית גבעתיים, קצינים וחיילים, בי"ס אורט בגבעתיים, וישיבת אש התורה אשר נרתמו כולם יחד לחגיגה מיוחדת זו.

לאחר הנחת התפילין על ידיהם של ניצולי השואה אשר לרובם ישנם מספרים על ידיהם, והשמעת סיפורי הזוועה של כל ניצול, יצאו חתני המצוות בראשות רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, רב העיר גבעתיים הרב יוסף גליקסברג וראש העיר גבעתיים מר ראובן בן – שחר לרחבת התפילה כשהם מלווים בשירה על ידי עשרות נערים, חיילים ומתנדבים, ועלו לתורה כמו כל ילד בר מצוה.

פיני רוזנברג שנולד בפינסק ב – 1931 ועלה ב-1948 לארץ, המשמש עד היום מדריך טיולים מבוקש בארץ סיפר מה היתה ירושלים לו ולמשפחתו גם בימים ההם, ומה עכשיו עושה לו ירושלים, הוא הביע בשם כל החברים את התרגשותם בשעה זו, כשהוא מציין שהוא חש כי איתו עכשיו עוד מליון וחצי ילדים שחלקם היו חברים שלו ושל החתנים האחרים שלא זכו אפילו לחגיגה זו שבעים שנה לאחר גיל המצוות שהם מצטרפים אליהם מעולם האמת.

בסעודת המצווה שנערכה לאחר מכן, שמעו הנוכחים את סיפוריהם של הניצולים, ודברים מפי רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, אשר אמר שזהו אחד מהאירועים המרגשים בחייו כרב הכותל. ואחד מהאירועים המיוחדים שיחקקו בתולדות הכותל המערבי. האור והחושך כאן בערבוביה, אך התקוה היא מוחלטת. ופה יש עדות מוחשית לנצחיות העם היהודי.

ראש עיריית גבעתיים מר ראובן בן שחר  אשר ציין את הפעילות המיוחדת של עיריית גבעתיים בקרב ניצולי השואה, והתחושות המיוחדות שלו מאירוע מרגש זה שבו דור השואה חובר לדור לוחמים ומביע את נצחיותו של העם היהודי, והביע תקוה כי חגיגת בר מצוה של ילדים ונכדים להורים וסבים לא תחזור על עצמה לעולם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.