מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תשע״ב 12.05.2012

גיבורות ישראל במסע עם צעירי חב"ד לניו יורק

בימים אלו בהם תפקיד האישה בתרבות היהודית הינו נושא חם בתקשורת הישראלית, קבוצה של עשר נכות צה"ל ונפגעות פעולות טרור הגיעו בתחילת השבוע שעבר לטיול חלומי בן עשרה ימים בניו יורק שאורגן ע"י מרכז חב"ד לישראלים במנהטן יחד עם מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור  לדיווח ולתמונות
גיבורות ישראל במסע עם צעירי חב
צילום: בנצי ששון

בימים אלו בהם תפקיד האישה בתרבות היהודית הינו נושא חם בתקשורת הישראלית, קבוצה של עשרה נכות צה"ל ונפגעות פעולות טרור הגיעו בתחילת השבוע שעבר לטיול חלומי בן עשרה ימים בניו יורק שאורגן ע"י מרכז חב"ד לישראלים במנהטן יחד עם מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור.

חני אברמוב, ששירתה במשמר הגבול ביחידה שמטרתה היא ללכוד מחבלים שמנסים לחדור לישראל, ישבה בחלק האחורי של הג'יפ בעוד פעולה צבאית שגרתית, כאשר היא הבחינה ברכב שנסע מאחוריהם. "לא ייחסתי לזה חשיבות רבה", היא אומרת, רק שבפעם הבאה בה היא ראתה את הרכב היא הבחינה בארבעה קני רובים המכוונים ישירות אליה.

לפני שהיא עוד הספיקה להגיב, מטח יריות כבד פגע בג'יפ שלה כאשר ארבעה מחבלים ירו 29 כדורים, 27 מהם פגעו בחלק האחורי של הג'יפ היכן שהיא ישבה. חני נפצעה קשה. כדור אחד פגע לה ברגל, וכשהיא צעקה לנהג, כדור שני חדש לה ללסת. הנהג שנבהל פתח בנסיעה מהירה שגרמה לחני ליפוך תוך כדי נסיעה מהג'יפ, כאשר את כל מה שקרה לאחר מכן היא איננה זוכרת.

מצב פגיעתה הקשה גרם לחובשים שטיפלו בה לחשוב שהיא לא תשרוד. שלושה נסיונות החייאה נעשו עד שהיא חזרה לנשום, כשהיא מאבדת דם רב. לחברי היחידה שלה הודיעו שהיא נפטרה.

אבל חני הצליחה להתגבר. היא שרדה שבע שעות של ניתוח חירום. הרופאים האמינו שהיא תחזור להכרה רק לאחר ארבעה ימים, אבל חני הפתיעה את כולם והתעוררה 4 שעות לאחר הניתוח. לאחר מכן החלה ההתאוששות הפיזית שלה, כאשר היום יותר מעשר שנים אחרי, עם למעלה מ-15 ניתוחים שונים, החוויה הקשה שלה עדיין לא הסתיימה כשהדרך ארוכה עוד קשה וכואבת.

ההתאוששות הנפשית שלה חנה הרבה יותר מאתגרת, זאת בשל העובדה שאותם שני כדורים לקחו ממנה את שני האהבות הגדולות ביותר בחייה: הכדור הראשון גנב את קולה והשני הפך אותה מרקדנית צעירה ומבטיחה לאחת שבקושי הולכת.

בשנתיים האחרונות הטיול השנתי של 'בלב אחד' אירח למעלה מ-20 חיילי צה"ל ונפגעי פעולות הטרור, כאשר השנה הוחלט לשים דגש דווקא על נשים פצועות. חני אברמוב היא אחת מהם.

"ביהדות יש כבוד רב והערצה לנשים ולכן אנחנו שמחים לארח עשרה גיבורות ישראל", אומר הרב אוריאל ויגלר, מנהל מרכז חב"ד לישראלים באפר איסט סייד מנהטן. "אם אנחנו יכולים לעזור לאחת מתוך אותם נשמות אמיצות לשכוח מהצרות והכאבים ולקבל תחושה של תקווה ולו לרגע קט, זה מספק אותנו".

ציפי בלומברג, משתתפת נוספת במשלחת נפצעה קשה בעמוד השדרה והבטן שלה בפיגוע ירי לפני 11 שנה בו איבדה היא את אמא שהייתה בחודש הרביעי להגיונה ואביה הפך למשותק.

במהלך הטיסה שלה לניו יורק מהארץ היא סבלה מכאבים עזים. כאבים אלו מפריעים לה במהלך כל סדר היום שלה אותה היא עושה עם כסא גלגלים צמוד. כשהיא הגיע לחדר המלון שלה ביום ראשון סיפרה היא עד כמה ההתלהבות וההתרגשות שלה מהמראות והחוויות הסיחו ממנה את הכאב.

"לראות נערות צעירות שחייהים נשברו מבחינה נפשית וגופנית עם כל האתגרים היום יומיים שלהם, משאיר אותך ללא מילים",  אומרת מי שעומדת בראש המשלחת, הגב' ליאורה קוטנר, רעייתו של הרב מנחם קוטנר מנהל 'מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור' שמלווה אף הוא את המשלחת. "ההגעה שלהן לניו יורק גורמת להם לשכוח מהכל ולהנות מהרגעים היפים והמשמחים ביותר שלהם בשנים האחרונות, זוהי המתנה הגדולה ביותר שחב"ד יכולה לתת להם".

עם הנחיתה שלהם בשדה התעופה JFK, נסעו חברי המשלחת לאחד מבתי הקהילה שם נערכה להם קבלת פנים חמה ולבבית, כאשר בימים האחרונים ביקרו הם באטרקציות הגדולות של העיר, טיסה בשמי מנהטן, מסע קניות, תצוגת אופנה בחנות הגדולה בעולם, טיפול ספא, הופעות בברודווי, אירוע באולינג עם כל צעירי הקהילה היהודית, וארוחות ערב מפוארות עם ראשי הקהילה העסקית בניו יורק.

פרוייקט זה נערך על ידי מרכז חב"ד לישראלים במנהטן בראשות הרב אוריאל ויגלר ומטה צעירי חב"ד למען נפגעי טרור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.